Menu

Interactie genereren op social media, hoe doet u dat?



Interactie genereren op social media, hoe doet u dat?

Het WK voetbal, de Olympische Spelen, de ophef rondom Zwarte Piet en de ramp met de MH17. Het waren de onderwerpen in 2014 die de meeste interactie creëerden onder social media gebruikers. Dat actualiteit bijdraagt aan interactie is duidelijk. Maar hoe realiseert u vanuit uw bedrijfsnaam via Facebook en Twitter interactie met uw (potentiële) klant en wat levert dit u op? Places.nl vertelt het u in deze blog.

Interactie = content = waardevolle informatie

Het inzetten van social media voor marketing- en communicatiedoeleinden wordt vaak geassocieerd met grote bedrijven. Maar niets is minder waar. Social media bieden ook kansen voor mkb-ondernemers en is hét communicatiemiddel bij uitstek om interactie te creëren. De content die ontstaat door deze interactie, kan uw bedrijf waardevolle informatie opleveren. Zo kunt u meer te weten komen over sterke en zwakke punten van uw product of dienst, uw serviceverlening en bijvoorbeeld nieuwe behoeften die ontstaan onder uw doelgroep. Creëer interactie met de volgende tips:

1. Deel content die interactie oproept

Zorg ervoor dat u content deelt op uw social media pagina's die reacties oproepen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een interview of 'webinar' en haak in op actualiteiten.

2. Stel vragen

Door vragen te stellen in uw posts, vraagt u om reacties. Vraag bijvoorbeeld naar meningen over een bestaand product of vraag om input voor een nieuw product. Zo beschikt u direct over waardevolle informatie om uw producten te verbeteren of om nieuwe producten te introduceren die daadwerkelijk aansluiten bij uw doelgroep! Ook kunt u als variant hierop bijvoorbeeld een poll op uw pagina plaatsen.

3. Gebruik uw social media als klantenservice

U kunt er eveneens voor kiezen om uw social media pagina's in te zetten als klantenservice. Een nieuwe manier om vragen van klanten te beantwoorden. U dient zich er wel van bewust te zijn dat er naast vragen ook klachten over uw product gemeld kunnen worden. Het is belangrijk om hier op de juiste manier op te reageren en de klacht goed af te handelen om reputatieschade te voorkomen.

4. Beperk het aantal accounts

Zorg ervoor dat u overzicht houdt en dat u niet op teveel social media platformen tegelijkertijd actief wilt zijn. U kunt u met uw bedrijf beter focussen op het effectief gebruiker en onderhouden van één social media account, dan dat half doen op meerdere accounts. Kiest u er bijvoorbeeld voor om social media als klantenservice in te zetten, kies hiervoor dan één medium en niet meerdere. Zo behoudt u het overzicht.

5. Wees aanwezig op het juiste moment voor de juiste doelgroep

Het is belangrijk om interactie te creëren op het moment dat uw doelgroep ook daadwerkelijk op Facebook of Twitter aanwezig is. Weet u van uw doelgroep bijvoorbeeld dat zij voornamelijk tussen 16.00 uur en 19.00 uur actief zijn op social media? Post dan niet laat op de avond.

Presenteer uw social media-accounts via Telefoonboek.nl

Om interactie te kunnen genereren is het belangrijk dat uw potentiële klant weet van het bestaan van uw Facebook- en Twitterpagina. Promoot daarom uw social media pagina's als eerste stap. Ook via uw account op Telefoonboek.nl kunt u uw social media links toevoegen. Heeft u dit nog niet gedaan? Doe dit dan vandaag nog! Heeft u nog geen account op Telefoonboek.nl? Schrijf u dan nu gratis in, presenteer uw bedrijfsvermelding aan miljoenen Nederlanders per maand en voeg ook uw social media links toe! Wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact op met onze servicedesk via 024 - 3555 299. Wij staan u graag te woord!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek