Menu

Social media op de werkvloer



Social media op de werkvloer

Facebook op de werkvloer wordt meestal geassocieerd met scrollen door het nieuwsoverzicht en het 'taggen' van collega's in grappige berichten. Toch hoeft Facebook op het werk geen tijdsverspilling te zijn. Facebook werkt namelijk aan een nieuwe dienst: FB@Work. Deze dienst staat los van het particuliere Facebook en is speciaal ontworpen voor zakelijk gebruik.

Facebooken onder werktijd

39% van de werknemers tussen de 18 en de 24 jaar geven aan hun werkgever te verlaten wanneer zij Facebook zouden blokkeren. De komst van Facebook at Work is dus voor veel bedrijven een uitkomst. Hoewel deze applicatie los staat van het particuliere Facebook, brengt het uw medewerkers op een efficiënte manier met elkaar in contact. Facebook at Work staat los van een persoonlijk profiel en geeft medewerkers de mogelijkheid om op het netwerk met elkaar te communiceren. Op de zakelijke Facebook variant zijn nog geen advertenties te zien en ook worden gebruikersgegevens niet bijgehouden. Het verdienmodel van FB@Work is dan ook nog onbekend.

Applicaties voor zakelijke communicatie

Hoewel er alleen nog een pilotversie van Facebook at Work bestaat en deze slechts door een aantal bedrijven wordt gebruikt, zijn er al wel andere vergelijkbare applicaties die zakelijke communicatie mogelijk maken. Als u dus niet kunt wachten totdat Facebook de toepassing voor iedereen toegankelijk maakt, dan zijn er in de tussentijd voldoende alternatieven. Applicaties zoals Slack, Basecamp of Asana geven uw medewerkers ook de mogelijkheid om e-mailloos met elkaar te communiceren. Maar ook social media zoals Gibbon, Yammer en LinkedIn zijn steeds meer in trek als het gaat om zakelijke communicatie. Enthousiast geworden? Meer informatie over zakelijke social media en zakelijk communiceren vindt u op de blog van Places.nl.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek