Menu

Social media advertising voor klantbeleving



Social media advertising voor klantbeleving

Wat u zelf vast wel eens heeft gezien, is dat wanneer u een product koopt u er vervolgens overal een advertentie van tegen komt. Volkomen nutteloos natuurlijk, want u heeft het item al in bezit. Hetzelfde geldt voor e-mails met die u ontvangt met diezelfde aanbieding. Dat soort marketing is vanzelfsprekend niet effectief, maar hoe kunt u als bedrijf dan wél slim inspelen op klanten die net een aankoop hebben gedaan? Places.nl vertelt het u in deze blog.

Aftersale

Bij veel bedrijven houdt de marketing op in de periode nadat een klant iets koopt, maar daarmee worden veel inkomsten misgelopen. Er zijn namelijk verschillende aftersale marketingmogelijkheden die u kunt inzetten. Begin allereerst met het scheiden van uw marketing. Stuur niet dezelfde e-mail naar al uw klanten. Zo kunt u ook uw advertenties aanpassen op de doelgroep, bijvoorbeeld voor nieuwe klanten, bestaande klanten en klanten die net een aankoop hebben gedaan.

Social media advertising

Adverteren via social media werkt voor marketingoptimalisatie het beste: daarmee kunt u bepalen wie welke advertentie te zien krijgt, waardoor u uw marketingbudget veel efficiënter besteedt. U zorgt er dan voor dat alleen relevante advertenties bij de klant terecht komen. Bij iemand die bijvoorbeeld kleding heeft gekocht, kunt u dan een advertentie laten zien van bijpassende accesoires. Gebruik uw social media-accounts echter niet alleen voor promotie, want daarmee verliest u volgers.

Costumer journey

Wanneer u merkt dat uw website bezoekers afhaken nog voordat ze een aankoop doen, is het verstandig om eens te kijken naar de costumer journey. Dat is informatie over wat de klant bekijkt en op welke manier de klant bij uw bedrijf terecht komt, die u kunt opvragen via een dienst als Google Analytics. U kunt natuurlijk ook direct om feedback van uw bezoekers vragen, zodat u kunt vaststellen wat de reden is dat klanten gaan twijfelen en of er bijvoorbeeld verbeterpunten zijn voor de navigatie op de website zelf.

Aan de slag

Maak een custom audience met de data die u heeft verzameld van klanten die bijvoorbeeld twee keer een bepaalde dienst of product hebben bekeken en stel voor die doelgroep een campagne op. Alleen die klanten krijgen die advertentie dan te zien. Wat u ook kunt doen is adverteren zonder daarbij direct het product te noemen. Veel bedrijven posten via Instagram bijvoorbeeld sfeerfoto's van interieur, waardoor je automatisch zin krijgt om nieuwe meubels te kopen. Klanten komen zo vanzelf bij het bedrijf terecht.

Tussendoor monitoren

Bepaal het effect van de campagne door tussendoor te kijken naar de resultaten en pas de inhoud van de advertentie zo nodig aan. Zo kunt u stap voor stap de gehele costumer journey optimaliseren, van de eerste indruk van de website tot het aankoop proces.

Naast social media advertising, kunt u 6,6 miljoen potentiële klanten bereiken door te adverteren op Openingstijden.com en Telefoonboek.nl. Kijk hier voor meer informatie. Heeft u nog hulp nodig bij het maken van uw zakelijke website? Daar kan het Places team u bij helpen, meer daarover leest u hier of neem geheel vrijblijvend contact op met 024 – 3555 299.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek