Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Coolblue blijft concurreren: Flagshipstore opent in Den Haag



Coolblue blijft concurreren: Flagshipstore opent in Den Haag

Vorige week maakte Coolblue bekend dat zij een flagshipstore in Den Haag gaat openen in het grote winkelcentrum New Babylon. Daarnaast heeft het bedrijf laten weten dat zij 1.000 nieuwe bezorgers aan wilt nemen om een persoonlijkere service te bieden.

Coolblue is momenteel de tweede grootste webwinkel in Nederland, na Bol.com. Wat Coolblue echter wel heeft dat Bol.com niet heeft, zijn fysieke winkels. Vooral voor winkels zoals Mediamarkt en BCC vormt het bedrijf al een lange tijd een aardig grote bedreiging. Net als hen is Coolblue namelijk ook een elektronicabedrijf, het bedrijf biedt echter naast fysieke locaties een stuk meer online mogelijkheden.

Momenteel heeft de elektronicawinkel vijf fysieke winkellocaties in Nederland en drie in België. De opening van de flagshipstore in New Babylon, naast Den Haag Centraal, markeert echter het begin van een nieuw tijdperk voor het bedrijf. Deze winkel is de grootste vestiging van Coolblue en zal het toonbeeld voor de fysieke marktbewerking van het concern moeten worden.

In 2016 was de omzet van Coolblue 857 miljoen euro. Deze omzet blijft alleen maar groeien. Daarnaast wordt de werkgelegenheid bij Coolblue ook als maar groter. Vorig jaar was Coolblue één van de bedrijven die de meeste nieuwe medewerkers had aangenomen.

Werkgelegenheid

Coolblue is begonnen als een klein studentenbedrijfje, opgericht door directeur Pieter Zwart. Dit kleine bedrijfje is uitgegroeid tot de tweede grootste webwinkel van Nederland waar per jaar honderden nieuwe banen worden vervuld. Het bedrijf is erg gericht op service, zij wilt elke stap van de customer journey hulp bieden voor de consument. De vele medewerkers moeten daaraan bijdragen.

Zo wilt het bedrijf dit jaar 1.000 nieuwe witgoedbezorgers inzetten om de service een stuk persoonlijker te maken. Met de eigen bezorgers wilt Coolblue er voor zorgen dat haar producten niet meer bezorgd worden door externe diensten.

Concurrentie

Waar het bij webshops zoals Coolblue goed gaat, gaat het bij grote, fysieke concerns zoals Mediamarkt een stuk minder goed. De moderne consument bestelt een groot deel van zijn inboedel tegenwoordig online, wat ten koste gaat van winkels in de fysieke marktsector. Nu Coolblue haar fysieke locaties uitbreidt, zal de druk op winkels zoals Mediamarkt toenemen.

Dat het Amerikaanse bedrijf Amazon de Nederlandse markt gaat bewerken, wordt al enkele jaren besproken. Sinds kort is er ook al Amazon Duitsland. Het ziet er naar uit dat de komst naar Nederland een kwestie van tijd is. De grootste webshop ter wereld zou mogelijk de sterke positie van Coolblue kunnen verzwakken.


Delen:



Reacties