Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Opvallen in tijden van infobesitas: hoe doet u dat?



Opvallen in tijden van infobesitas: hoe doet u dat?

Wist u dat smartphone gebruikers wel 221 keer per dag hun nieuwfeed checken? Het jaar 2016 wordt niet voor niets het jaar van infobesitas genoemd: mensen willen niets meer missen. Zorg er daarom voor dat u weet wat het beste tijdstip is om op social media te posten. Dan valt uw bedrijf op in de massa van berichten en informatie.

Activiteit van de doelgroep

Het beste tijdstip hangt natuurlijk af van de doelgroep. Wanneer die werkt tussen 9 en 5, kunt u het beste voor en na werktijd posten of tijdens de lunch. Voor huisvrouwen zijn koffiepauzes de beste momenten en denk bij internationeel bereik aan het verschil in tijdzones. Per social media verschilt het beste tijdstip om een bericht te plaatsen, maar hou bij de volgende statistieken dus wel het leefritme van uw doelgroep in uw achterhoofd.

Facebook

Op uw eigen Facebook- account kent u het wel: één keer vernieuwen op Facebook betekent wel 30 nieuwe posts! Het beste moment om een bericht te plaatsen blijkt echter juist op die drukke momenten. Dat is iedere werkdag tussen grofweg 1 en 4 uur 's middags, met de piek op woensdagmiddag 3 uur. De slechtste tijden blijken in het weekend en voor 8 uur 's ochtends of na 8 uur 's avonds. De meeste engagement bereikt u op Facebook door een foto bij het bericht te plaatsen.

Twitter en Pinterest

De beste tijd op Twitter is van maandag tot donderdag tussen 1 en 3 uur 's middags, de slechtste tijd dagelijks na 8 uur en vrijdags na 3 uur. Ook op Twitter neemt het aantal klikken, bezoeken en retweets toe wanneer u een foto toegevoegd aan het bericht. De piek is op maandag tot donderdag tussen 9 en 3. Op Pinterest kunt u het beste posten op zaterdagochtend of vrijdag om 3 uur 's middags en post vooral niet tijdens werktijden. Een overzicht van andere social media kanalen is zichtbaar in deze infographic.

Tips voor meer engagement

Over het algemeen werkt het goed om tijdens de reclameblokken van populaire tv- programma's te posten. Natuurlijk zijn de beste tijdstippen niet altijd zo zwart wit. Wist u dat u zelf ook de statistieken van uw social media pagina's kunt bekijken om te zien wanneer uw doelgroep actief is? Door social media meetbaar te maken, kunt u meer bezoekers naar uw website trekken en vergroot u het bereik.

Natuurlijk is de snelste manier voor een groter bereik adverteren. Met een advertentie op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com heeft u een bereik van 6,6 miljoen potentiële klanten! Ook is het belangrijk om uw website zo in elkaar te zetten, dat de klant makkelijk navigeert naar een aankoop. Het Places team helpt u daarbij. Bel vrijblijvend voor meer informatie met 024 â 3555299.


Delen:



Reacties