Menu

Online platform indebuurt.nl breidt verder uit



Online platform indebuurt.nl breidt verder uit

Wellicht bent u het online platform indebuurt.nl al eens tegengekomen. Het lokale platform is onderdeel van De Persgroep Nederland en probeert daarmee in te spelen op de digitale behoeftes. Waar De Nederlandse Persgroep veel ervaring heeft met huis-aan-huis bladen en lokale nieuwssites, lijkt een dergelijk initiatief vrij nieuw, maar ook erg succesvol. Zo wordt Doetinchem als 20e stad aangesloten op het lokale platform.

Lokale tips en fun facts

Indebuurt is onderdeel van De Persgroep dat onder meer bekend is van lokale kranten en nieuwssites. Het lokale online platform is in 2016 getest in Delft en werd wegens succes uitgebreid naar meerdere steden. Waar de bestaande media zich voornamelijk richten op nieuwsberichten, speelt Indebuurt voornamelijk in op nieuwsvoorziening in de vorm van tips, aanbiedingen en fun facts. Zo worden lokale ondernemers en initiatiefnemers geïnterviewd, maar bestaat de geplaatste content ook uit lijsten met tips en overzicht van events die plaatsvinden in de betreffende steden. Op die manier kunnen de kleinere en lokale ondernemers hun onderneming promoten en onder de aandacht brengen. Belangrijk daarbij is dat ondernemers geen standaard verkooppraatje vertellen, maar zich juist richten op de toegevoegde waarde van de onderneming voor de betreffende stad. Volgens De Persgroep gaan lokaal en digitaal dan ook goed samen. De afgelopen maanden zijn er negen steden toegevoegd en gestart met een platform op indebuurt.nl. Hierdoor zijn binnen een jaar 20 grote steden gestart met het platform. Het lijkt er dan ook op dat de kracht van Indebuurt.nl voortkomt uit passie en trots voor de betreffende stad, aangezien de lokale websites worden beheerd door mensen uit de betreffende stad.

Stimulans voor lokale ondernemers

Waar consumenten op websites als Telefoonboek.nl kunnen zoeken naar contact- en bedrijfsgegevens van bedrijven, lijkt het erop dat bezoekers van indebuurt.nl op deze website voornamelijk inspiratie kunnen opdoen. Door middel van korte nieuwsberichten worden bezoekers namelijk op de hoogte gesteld van interessante bedrijven en ondernemers. Ronny Oonk, manager van Places Websites stelt dat verschillende online platformen elkaar kunnen versterken: "Door websites zoals Indebuurt zullen consumenten meer bekend worden met lokale ondernemingen in hun stad of omgeving. Via websites als Telefoonboek.nl kunnen consumenten vervolgens weer hun weg vinden naar het betreffende bedrijf of de gezochte ondernemer." Gaan consumenten in de toekomst een dagje erop uit, dan is het goed mogelijk dat zij indebuurt.nl zullen raadplegen voor tips!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek