Menu

Nieuw jaar, nieuwe trends in ondernemersland



Nieuw jaar, nieuwe trends in ondernemersland

Wist u dat het Midden- en Kleinbedrijf (MKB) bestaat uit de bedrijfssector met ondernemingen tot 250 werknemers? In Nederland valt 99% van de ondernemingen in deze categorie. Grote kans dus dat de drie grootste MKB trends voor 2016, gespot door de Dutch Network Group, voor u van belang zijn. De grootste verandering? De VOC Mentaliteit mag weer (handelsgeest, daadkracht en durf). Places.nl brengt u op de hoogte van de trends zodat uw onderneming ook in 2016 kan inspelen op de actualiteiten.

Van werknemend naar ondernemend

Ondernemen is hot! 79,1% van de Nederlanders geeft aan ondernemerschap een goede carrièrekeuze te vinden, terwijl slechts 8% van de Nederlandse beroepsbevolking ondernemer is. Maar Nederland is aan het veranderen. Het is niet meer van deze tijd om je leven lang voor één werkgever te werken, het hebben van een vaste baan is zelfs niet meer gangbaar. Bovendien is het aantal starters in de leeftijdscategorie van 20 tot 35 jaar oud enorm gegroeid. Jongeren gaan dus niet eerst bij een baas werken, maar kiezen al vroeg voor ondernemerschap. Dit wordt gestimuleerd door platforms speciaal voor jonge ondernemers, zoals Jong Ondernemen. Nederland gaat de ondernemer dus meer ruimte geven en dat is goed nieuws.

Van creatie naar curatie

Vrijwel alles is al bedacht, opgeschreven of uitgesproken. Uw boodschap is, als u eerlijk bent, hoogstwaarschijnlijk niet vernieuwend. Focus daarom op het beter maken van de dingen die er al zijn, dat onderscheidt u van de massa. Hoe kunt u deze trend toepassen in de praktijk? Kies een onderwerp waar u expert in bent of in kunt worden. Ga voor een niche; klein is het nieuwe groot. Leer van bronnen van experts, deel uw eigen kennis, combineer nieuws met visies en meningen. Door deze content deelbaar te maken kunt u het publiek vergroten en een community opbouwen. Sites als BuzzFeed selecteren en becommentariëren op eigen wijze online informatie en zijn ontzettend succesvol. Het is dus zeker de moeite waard om hier eens naar te kijken.

Van internationaal naar hyperlokaal

Door de digitalisering van de samenleving ligt de hele wereld binnen handbereik. Multinationals bepalen wat u koopt en uit welk land u koopt, daar heeft u zelf niet veel over te zeggen. Deze ontwikkeling roept een tegenbeweging op. Steeds meer mensen zijn geïnteresseerd in lokale producten en initiatieven, onder andere terug te zien in de groei van het aantal lokale bierbrouwers. Lokaal is vertrouwd, u steunt de lokale economie en het is duurzamer. Deze trend kunt u toepassen door te werken met lokale leveranciers, een lokaal assortiment en locatiegebonden diensten.

Vergroot de online vindbaarheid van uw bedrijf

Places kan u ook helpen met hyperlokaal werken door de online vindbaarheid van uw bedrijf te vergroten en te zorgen dat potentiële klanten eenvoudig contact met u kunnen opnemen. Met een bedrijfsvermelding adverteert u gratis op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Naast een gratis advertentie biedt Places ook uitgebreide advertentiepakketten. Al vanaf â99,- per jaar breidt u uw bedrijfsvermelding uit met onder meer foto's, uw bedrijfslogo en een link naar uw website. Daarnaast adverteert u boven de zoekresultaten op zoekwoorden en plaatsnamen die voor u interessant zijn. Hyperlokaal werken dus.

Meer weten? Bel dan naar 024-8200617. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek