Menu

Help mijn website heeft weinig bezoekers, wat moet ik doen?



10 tips om meer bezoekers op uw site te krijgen.

Heeft u recentelijk een website laten maken, maar merkt u dat uw website weinig bezocht wordt? Hieronder leest u verschillende strategieën die u kunt toepassen om het verkeer op uw website te laten stijgen. Places.nl geeft u tien tips om potentiële klanten naar uw website te leiden.

1. Meer bezoekers op uw website via LinkedIn

LinkedIn is een prima platform om bezoekers op uw website te krijgen. U kunt bijvoorbeeld op uw profielpagina links plaatsen van uw website, een status update plaatsen naar uw website, het bericht als nieuws plaatsen in gerelateerde groepen, of inhoudelijk reageren in groepsdiscussies. Laat bijvoorbeeld ook uw werknemers uw bedrijf toevoegen op hun LinkedIn pagina met de link naar uw website.

2. Kies uw 'klanten' en zoek ze op

Het is belangrijk om vooraf goed te beseffen wie uw klanten zijn. Denk daarom goed na over uw doelgroep en welke media ze gebruiken. Zijn ze vooral online of offline te vinden? Als u dit weet kunt u ze bewust opzoeken door bijvoorbeeld social media of juist krantenadvertenties te gebruiken. Zorg dus dat u aanwezig bent waar de doelgroep zich bevindt.

3. Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO is een methode die geleidelijk steeds meer bezoekers naar uw website trekt door middel van waardevolle content. Als u niets te bieden heeft aan waardevolle content, heeft u Google al helemaal niets te bieden en dat betekent dat u niet makkelijk gevonden wordt. Maar wat is dan waardevolle content? Hieronder een paar punten waar u op kunt letten. U kunt dit toepassen in bijvoorbeeld blogs op uw website of de teksten die op uw website worden vertoond. Places.nl levert ook SEO diensten zodat u waardevolle content op uw website kunt krijgen zonder hierna om te hoeven kijken.

  • Maak uw content specifiek, benoem uw diensten of producten.
  • Maak uw content probleem- en oplossingsgericht. Klanten googelen voornamelijk op een probleem of oplossing.
  • Maak uw content lokaal. Een adres is niet voldoende. Google moet echt de link leggen tussen uw stad of regio en de content die u biedt. U kunt bijvoorbeeld iets schrijven over een lokaal evenement, misschien werkt u samen met een lokale partner of geef in de 'over ons' pagina aan waarom u op die locatie gevestigd bent.

4. Pay per Click adverteren (o.a. Google Adwords)

Iedereen wil graag bovenaan in Google verschijnen met hun website. Er is alleen geen plek voor iedereen en daarom dient u een plekje op de eerste rij te kopen met Google Adwords. U koppelt een of meerdere zoekwoorden aan uw advertentietekst met een link naar uw website, zodra een Google-gebruiker een van uw woorden intikt verschijnt er een advertentie. Klikt er iemand op de link dan kost u dat een vooraf opgegeven maximumbedrag. Het is natuurlijk erg interessant om uw bezoekers op een organische wijze, via zoekmachines op uw website te laten belanden, maar door adverteren krijgt u een steuntje in de rug.

5. Word actief op social media

Wees proactief en post uw content op social media. Uw website is namelijk dé hub waar al het contact met je klant naartoe wordt geleid via alle kanalen die denkbaar zijn.

6. Automatische handtekening en briefpapier

U kunt uw e-mails ondertekenen met een standaardgroet, maar het biedt ook een mooie mogelijkheid om de link naar uw website toe te voegen. Elk contactmoment is een kans om uw website onder de aandacht te brengen. U zou ook op uw briefpapier uw website kunnen toevoegen.

7. Usability: maak uw website gebruiksvriendelijk

Anno 2019 is het belangrijk dat uw website gebruiksvriendelijk is voor mobiele telefoon, dit betekent dat u uw website responsive moet maken. Responsive webdesign houdt in dat uw website via verschillende schermformaten bekeken kan worden. Bovendien komen responsive sites hoger in Google. Places.nl levert u standaard een responsive website.

8. Maak video's en zet ze op Youtube

Video is groeiend en krijgt op kanalen zelfs een prominentere plek. Als u een video plaatst op YouTube kunt u hier zoektermen aan toekennen. Deze zoekwoorden worden gezien en gebruikt door Google. Bovendien vergroten video's uw naamsbekendheid en heerst er minder concurrentie vergeleken met tekstuele content.

9. Installeer Analysetools en tracking mogelijkheden

Een website dient uw bedrijf en bedrijfsdoelen. Wilt u nagaan of u uw online marketingdoelen bereikt heeft? Dan zijn analysetools zoals Google Analytics onmisbaar, want meten is weten! Dankzij deze tools kunt u de prestaties van uw website voortdurend opvolgen, analyseren en optimaliseren.

10. Snelle laadtijd van uw website

De snelheid waarmee een website laadt is erg belangrijk voor Google. Houd de laadtijd van uw website onder de 2 seconde en dat is de kans groter dat u hoger in Google komt te staan. Experts geven aan dat bij elke seconde dat de bezoeker moet wachten de conversie met 7% daalt. Places Websites maakt gebruik van Google Amp die het laden van uw website extreem versnelt. Dit is natuurlijk positief voor de gebruikerservaring en zorgt dat u hoger terecht komt in Google.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek