Menu

Verbeter uw online advertentie met deze tips



Verbeter uw online advertentie met deze tips

Een formule voor de perfecte advertentie bestaat niet. Was het maar zo eenvoudig. De kwaliteit van uw advertentie is onder meer afhankelijk van uw klanten. Heeft u ervaren dat een specifieke klantengroep uw producten koopt of gebruikmaakt van uw diensten, focus u dan daarop in uw advertenties. Ook een helder doel voor ogen houden en het creëren van een aantrekkelijk beeld maken uw advertentie succesvol. Places.nl geeft u in deze blog hulp bij het ontwerpen van een goede advertentie.

Doel

Met een advertentie wilt u hoe dan ook uw klanten overtuigen en aanzetten tot actie. Kunt u dit nog specifieker formuleren? Welke kennis, houding en gedrag wilt u bij de klant bereiken met de advertentie? Een nauwkeurige beschrijving maken van uw doel voorafgaand aan het ontwerpen van de advertentie helpt u op weg naar een eenduidige reclameboodschap. Beschrijf in de advertentie niet uitgebreid uw producten en/of diensten, maar richt u het resultaat van uw bedrijf. Wat leveren uw producten en/of diensten op voor de klant?

Doelgroep

Het is dus belangrijk is om niet vanuit uw bedrijf maar vanuit de klant te communiceren. Bepaal voor het ontwerpen van de advertentie hoe uw doelgroep eruit ziet. Welke beroepsgroep en leeftijdscategorie wilt u bereiken? Afhankelijk daarvan bepaalt u hoe de advertentie eruit komt te zien. Welke stijl, zowel wat betreft taalgebruik als beeldmateriaal, sluit aan bij de klant? Voelt de klant zich "thuis" bij de advertentie, dan wordt zijn aandacht getrokken. Pas dan zal de klant overwegen om over te gaan op actie.

Aantrekkelijkheid

De aantrekkelijkheid van de advertentie is een onmisbare factor voor succes. U moet de klant zien te verleiden door een prikkelende reclameslogan of een opvallend beeld. Laat uw advertentie opvallen door vorm, kleur, beeld, typografie of een sterke combinatie van deze elementen. Een online advertentie biedt u hierin andere mogelijkheden dan een advertentie op papier. Denk bijvoorbeeld aan een banner als reclameboodschap; een bewerkte afbeelding met tekst die via andere websites klanten naar uw website kan trekken. Net als voor een papieren reclameboodschap geldt voor de online advertentie: laat weg wat onnodig is. Met een bondige en krachtige advertentie trekt u ongetwijfeld de aandacht.

Nog meer tips lezen? Places zet ze voor u op een rij in deze blog!

Places advertenties

Met een Places bedrijfsvermelding kunt u gratis adverteren op Telefoonboek.nl. U voegt uw bedrijf eenvoudig toe waardoor de 6,6 miljoen bezoekers van Telefoonboek.nl uw bedrijf gemakkelijk kunnen vinden. Wilt u daarnaast op een aantrekkelijke manier opvallen tussen de rest van de zoekresultaten en zo eerder in het oog springen dan de concurrentie? Dan kunt u uw bedrijfsvermelding uitbreiden met vermelding van uw website, uw bedrijfslogo of foto's en een advertentie met zoekwoorden en plaatsen. Bel Places op 024-8200617 voor vrijblijvend advies en alle mogelijkheden voor uw bedrijf!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek