Places logo
Menu

Native advertising: ziet u de advertentie?

Native advertising: ziet u de advertentie?

U komt ze hoe dan ook weleens tegen, de advertorials in tijdschriften. Ziet u meteen dat het om reclame gaat of trapt u erin en denkt u een informatief artikel te lezen? Makers van advertorials zijn verplicht om het woord "advertorial" erbij te vermelden, maar vaak gebeurt dat zo klein dat de lezer het woord helemaal niet leest. Vergelijkbare advertenties zijn er ook online. Onder de term native advertising vallen advertenties die gecamoufleerd zijn binnen een bepaald platform. In deze blog vertelt Places.nl u wat native advertising inhoudt, en ontdekt u of het de moeite loont de marketingtechniek in te zetten voor uw bedrijf.

Goed alternatief voor de banner

In het ideale geval van native advertising past de reclamecontent qua vorm en opmaak bij de redactionele content. Uw bedrijfskenmerken moeten in bepaalde mate aansluiten bij de persoonlijkheid van het platform. Zonder correspondentie maakt de advertentie weinig indruk op de lezer van het platform of schrikt deze de lezer zelfs af. Als de lezer content aangeboden krijgt die hem interesseert, krijgt uw bedrijf meer aandacht en het platform wint aan kliks. Native advertising is een goed alternatief voor "bannerblindheid". Waar de lezer online banneradvertenties niet meer in zich opneemt, is de lezer actief bezig met de reclamecontent als het goede native advertising betreft.

Upcoming.nl

Thomas Le Gras van Frankwatching heeft bij veel voorbeelden van native advertising het idee dat merken per se op een populair platform aanwezig willen zijn. Een bekend platform in Nederland is bijvoorbeeld Upcoming.nl. U vindt er humoristische toplijstjes, en het platform wordt dan ook bezocht om te lachen en verrast te worden. Vraag uzelf altijd af of aanwezigheid van uw bedrijf op het platform iets toevoegt. Is uw advertentie interessant genoeg voor de bezoekers van het platform? Meer serieuze content zoals reviews en tutorials behoren ook tot de mogelijkheden van native advertising.

Impliciete reclame

Zoals u bij advertorials in tijdschriften soms niet doorheeft dat het reclame betreft, is ook native advertising misleidend. Is de advertentie voor de lezer meteen te herkennen als advertentie of heeft deze niet door dat het gaat om een commerciële uiting? Probeer te vermijden dat de lezer de ongevraagde reclame irritant vindt. Maak de lezer onderdeel van de reclame, zonder dat deze meteen opmerkt dat het om reclame gaat. Mogelijk levert deze top tien van beste native advertising op BuzzFeed u wat inspiratie op.

Adverteer via Places

Houdt u het liever gemakkelijk, goedkoop en expliciet? Meld u dan aan bij Places voor een advertentie. In drie eenvoudige stappen stelt u uw advertentie in en kunt u de vindbaarheid van uw bedrijfsgegevens vergroten op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Wilt u eerst meer informatie over adverteren via Places? Bel dan naar 024-8200617, wij helpen u graag verder.

Bezoek ook regelmatig de Places blogpagina om kennis te maken met andere, vernieuwende marketingtechnieken!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!