Menu

Help ik word niet goed gevonden online, wat kan ik daar aan doen?



search engine optimalisation

Uw website is meer dan een digitaal visitekaartje. Het is de online omgeving waarin men voor het eerst in contact komt met uw bedrijf, product of dienst. Net zoals in een fysieke winkel, wilt u potentiële kopers ontvangen. Maar als uw website niet voldoende vindbaar is, ligt het potentieel aantal mensen dat uw website bezoekt ook vele malen lager. Zolang de website maar slim genoeg is ingericht, blijven klanten wel komen. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw website in de overvolle winkelstraat die het internet tegenwoordig is gevonden wordt? Search Engine Optimalisation (SEO) biedt hierbij de oplossing. In dit artikel leest u welke stappen u kunt nemen om uw website SEO-proof te maken.

#1 Conversie optimalisatie

Conversieoptimalisatie biedt meer inzicht in het online gedrag van de doelgroep. Conversie betekent het aantal omzetten van een webshop bezoeker naar een klant of lead. Door conversie optimalisatie toe te passen kunnen bezoekers van een webshop beter, sneller en gemakkelijker overgaan tot een aankoop of een contact. Het is hierbij van belang om inzicht te verkrijgen in de pagina's die het minst presteren, doordat bezoekers hier vaak de pagina verlaten of vastlopen. U kunt deze pagina('s) optimaliseren door te onderzoeken welke interesses de aandacht van de doelgroep wel vasthouden, deze informatie te implementeren en testen onder de doelgroep. Stijgt het aantal paginabezoekers? Dan is de conversie optimalisatie geslaagd!

#2 Houdt content up-to-date

Met contentmarketing creëert u waardevolle content of informatie die exact aansluit bij de behoeften van de doelgroep, waardoor het aantal websitebezoekers automatisch stijgt. Een van de belangrijkste zaken die invloed heeft op het bezoekersverkeer van uw website, is de kwaliteit van uw content. Wanneer uw content verouderd is, zal dat uiten in een verslechterde vindbaarheid van uw website. Hierbij geldt de gouden regel: kwaliteit voor kwantiteit. Google doorziet namelijk dubieuze content. Het is daarom onnodig om de tekst te verlengen met zoekwoorden, wat zelfs averechts kan werken Kortom, houdt uw content periodiek bij, vul goede tekst aan met beeld en vergeet ook vooral niet de metadata.

#3 Gebruik social media actief

Misschien heeft u als bedrijf al wel een social media account zoals Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn, maar bent u (nog) niet actief met het plaatsen van berichten. Social media biedt de uitgelezen kans om potentiële klanten kennis te laten maken met uw merk en zich meer betrokken te laten voelen bij uw organisatie. Houd bij het benaderen van de doelgroep in gedachte welk platform het meest door hen gebruikt wordt. Facebook heeft namelijk weer andere doelen dan Instagram. Het geheim van bezoekers engagement zit hem in het goed luisteren, te participeren in discussies en de taal van uw doelgroep te spreken. Wanneer u actief dit oppakt, zal dat leiden tot een verbeterde vindbaarheid van uw website.

#4 Pas linkbuilding toe

Tegenwoordig wordt u platgegooid met allerlei technische online termen om de vindbaarheid van uw website te verbeteren. Linkbuilding is zo'n begrip en een van de factoren die zorgen voor verhoogde bezoekersaantallen. Linkbuilding is een SEO-techniek waarbij bewust externe links in de content wordt opgenomen, met als doel om deze hoger te laten scoren in zoekmachines. Hoe meer backlinks, links vanaf andere websites, een website heeft, hoe hoger de autoriteit en zodoende ook vindbaarheid.

Verbeter uw online vindbaarheid door het probleem systematisch te benaderen. Bijvoorbeeld door bovenstaande stappen te doorlopen. Met deze handvaten wordt u in no-time beter gevonden in zoekmachines zoals Google.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek