Menu

Bind klanten aan uw bedrijf met contentmarketing



Bind klanten aan uw bedrijf met contentmarketing

Wist u dat uw potentiële klant tegenwoordig veel meer waarde hecht aan de subjectieve informatie over uw product of dienst op online kanalen en dat de informatie in de krant of in uw professionele brochure er veel minder toe doet? Uw doelgroep is beter geïnformeerd dan ooit. De bron wordt minder belangrijk en uw potentiële klant bepaalt zelf of de content relevant is. Contentmarketing is dan ook actueler dan ooit. Maar wat houdt contentmarketing precies in en hoe realiseert u dit? Places.nl vertelt het u in deze blog.

Klanten binden met content

Contentmarketing, ook wel informatiemarketing genoemd, draait om het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal en voor de juiste doelgroep om zo meer (potentiële) klanten aan uw bedrijf te binden. Uw doelgroep en dus potentiële klanten bepalen steeds meer zelf of zij behoefte hebben aan bepaalde informatie en via welke kanalen zij zichzelf van die informatie voorzien. Door de versnippering van de media en de hoeveelheid kanalen is het echter steeds lastiger om succesvol op die behoefte in te spelen en dus contentmarketing te realiseren. Places geeft u de volgende tips.

1. Bepaal uw doelstellingen

Bepaal van tevoren uw doelstellingen binnen uw contentmarketingstrategie. Wat wilt u bereiken met welke content? Welke actie wilt u dat uw potentiële klant onderneemt? En hoe maakt u de drempel voor deze actie zo laag mogelijk? Wilt u bijvoorbeeld meer aanmeldingen voor uw e-nieuwsbrief realiseren, plaats dan een duidelijk zichtbare link op uw website en uw Facebook-account waarna de bezoeker direct op de juiste pagina voor inschrijving terecht komt zonder dat daar veel tussenstappen voor nodig zijn.

2. Creëer duidelijke content, zowel in beeld als tekst

Uw content kan over verschillende zaken gaan. Zo kunt u antwoord geven op vragen als: welke product of dienst bied ik aan? Wat zijn nieuwe producten? Waarom zijn mijn klanten tevreden klanten? Maar u kunt bijvoorbeeld ook polls houden, prijsvragen organiseren of uw klanten vragen om input voor nieuwe producten of de verbetering van uw service. Maak de kern van iedere boodschap helder.

3. Maak een contentplanning

Hierin kan per week gepland worden welke content gepubliceerd gaat worden, door wie en in welke vorm. Gaat u bijvoorbeeld een Facebookpost plaatsen of wilt u een blog toevoegen op uw website? Zo ontstaat een duidelijk overzicht van de te verdelen taken en kunt u efficiënt te werk gaan om uw contentmarketing te realiseren.

3. Stel een hoofdredacteur aan

Stel een medewerker verantwoordelijk voor de gehele contentplanning. Door het aanstellen van een hoofdredacteur kan de creatie van content gefaciliteerd worden en voorkomt u dat de planning van uw content vergeten wordt of uit loopt. Zo wordt uw doelgroep op het juiste moment via het juiste kanaal van de juiste content voorzien!

Meer marketingnieuws op Places.nl

Door middel van een doordachte contentmarketingstrategie speelt u beter in op de behoeften van uw doelgroep en kunt u van potentiële klanten trouwe klanten maken. Begin dus vandaag nog met het succesvol realiseren van uw contentmarketing! Naast de diensten die Places u als ondernemer aanbiedt via Telefoonboek.nl, Beste.nl, Openingstijden.com en met Places Antwoordservice, bent u bij ons dus ook aan het juiste adres voor meer relevante en interessante informatie voor het mkb. Houd Places.nl dus goed in de gaten! Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met onze servicedesk via 024 - 3555 299. Wij helpen u graag!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek