Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Promoten met relatiegeschenken: wat levert het u op?



Promoten met relatiegeschenken: wat levert het u op?

Adverteren via TV, print en media helpt u niet altijd de gewenste gevolgen te realiseren. Promotie door middel van producten is tegenwoordig een efficiënte, veelgebruikte, maar dure manier om mensen bekend te maken met uw producten. Uit onderzoek is gebleken dat ontvangers positiever zijn gaan denken over bedrijven waarvan ze promotionele producten of een relatiegeschenk hebben ontvangen. Wat zijn de drijfveren voor u als ondernemer om producten en geschenken aan te bieden en hoe effectief is dit? Places.nl maakt u wegwijs hierover.

Welke doelen kunt u hiermee nastreven?

U, als ondernemer zijnde, streeft een bepaald doel na met de uitgifte van producten. Zo kunt u denken aan promotieartikelen. Deze artikelen dienen puur ter verhoging van uw naamsbekendheid en indirect de verkoop op een bepaald product. Ten slotte kunt u relaties opbouwen dan wel beteren met uw klanten of uw personeel door middel van geschenken. Als ondernemer moet u afwegen wat voor u het achterliggende doel is. Zodra u dit voor ogen hebt kunt u uw product daarop afstemmen.

Hoe effectief is het?

Hoe effectief is het promoten door middel van producten nou eigenlijk? Allereerst ligt de attentiewaarde en het bereik van het desbetreffende product hoger dan bij reclame via de TV, radio of op online platformen; door deze vorm van promotie wordt tot 55% beter de aandacht van het publiek getrokken. Ontvangers van promotieartikelen weten beter wat het product voor hen kan betekenen, hierdoor is het makkelijker om het product te gaan aanschaffen na succesvol gebruik. Daarnaast zijn mensen eerder geneigd producten te kopen waarvan de naam hen bekend in de oren klinkt. Ontvangers zijn immers al bekend met het product ofwel met de naam van het product door het verkrijgen van promotieartikelen.

Welke afwegingen zult u moeten maken?

Wilt u producten onder de aandacht brengen bij bestaande of potentiële klanten? Dit kan worden gerealiseerd door middel van een testuitvoering van het te promoten product. Of is het beoogde doel het verbeteren van bestaande klantrelaties? In dat geval kunt u relatiegeschenken in de vorm van een korting inzetten, te besteden bij uw bedrijf ter gelegenheid van een verjaardag van de klant.

Let wel dat de kosten over het algemeen hoger dan bij andere vormen van marketing, aangezien u producten weggeeft of goedkoper aanbiedt om een grotere omzet te realiseren. Daarnaast werkt deze vorm van promotie niet voor alle bedrijven. U moet als bedrijf afwegen of de uitgifte van promotieartikelen past bij het imago dat u wilt uitstralen.

Als ondernemer zult u moeten afwegen of promotie door middel van producten past bij uw bedrijf en of u de financiële middelen daarvoor ter beschikking hebt. Indien hieraan is voldaan kunt u de hierboven genoemde doelen nastreven met deze vorm van promotie. Wilt u meer informatie over de juiste marketingstrategie? Places.nl kan u meer vertellen over reclametechnieken die uw omzet boosten en u helpen met uw online vindbaarheid. Ook kunt u op de traditionele manier uw omzet verhoge door te adverteren via Places.nl. Neem voor meer informatie gerust contact op via 024 - 3555 299.


Delen:



Reacties