Menu

Reputatiemanagement: de drijfkracht achter uw imago



Reputatiemanagement: de drijfkracht achter uw imago

Een reputatie is de drijfkracht achter uw imago. Het verwijst naar de bekendheid van een organisatie en de waardering die deze bij verschillende consumenten en aandeelhouders heeft. De waarde van een reputatie wordt bepaald door kwaliteit van de services en door de mate waarin de belofte en de bewijsvoering op elkaar aansluiten. Ofwel, als u zegt dat u een gratis reparatieservice heeft voor producten in hun eerste levensjaar en die vervolgens nakomt, verbetert uw reputatie. Wanneer u werkt aan transparantie en verbetering van communicatie, zal ook uw reputatie erop vooruit gaan. Reputatiemanagement heeft als doel aan voorkeur en vertrouwen op te bouwen.

Wat is reputatiemanagement?

Stel, uw bedrijf levert services aan een klant. Deze klant kan ergens op internet een review zetten van zijn/haar mening over de kwaliteit van de geleverde services. Andere potentiële klanten en/of werkgevers kunnen deze informatie ook zien en zo een beeld van u vormen. Die perceptie is erg belangrijk als u op zoek bent om meer opdrachtgevers te werven. Deze reputatie is gunstig beïnvloedbaar door te werken aan een positieve beeldvorming. Niet alleen door uw eigen informatie zo goed mogelijk te presenteren, maar ook door alles wat derden over u publiceren onder controle te houden. Dit is het managen van uw reputatie. Dit kunt u natuurlijk zelf doen, maar er gaat wel veel tijd in zitten. Er zijn ook bedrijven die het voor u kunnen doen en dus hoeft u zich geen zorgen te maken over uw reputatie.

Fouten rechtzetten

Als er dan toch iets misgaat, bijvoorbeeld er is een communicatiefout of de geleverde services waren niet van beloofde kwaliteit, dan is reputatiemanagement ook van toepassing. Want zo'n fout is negatief voor een reputatie, maar de manier waarop u ermee omgaat, bepaalt uw reputatie in het algemeen. Door het juiste management weet u welke stappen er gezet moeten worden om uw reputatie te redden.

Speciale platformen

Door gebruik te maken van een Places Reviewpagina, kunt u uw conversie verhogen, nieuwe klanten naar uw organisatie trekken en direct feedback ontvangen van uw klanten. Door een goede reviewpagina, versterkt u het vertrouwen in uw bedrijf en zorgt u ervoor dat potentiële klanten de beoordelingen van uw bedrijf kunnen zien. Want een goede klantenrelatie begint met vertrouwen en door het tonen van reviews, verhoogt u de kans op nieuwe klanten. Ga dus snel aan de slag met Places Reviews om de mogelijkheden voor uw bedrijf te ontdekken!


Delen:



Reacties