Menu

Geef uw overtuigingskracht een boost



Geef uw overtuigingskracht een boost

U als ondernemer weet als geen ander dat het belangrijk is om te adverteren om zo klanten aan u te binden. Het lastige aan online adverteren is dat de lezer uit moet gaan van een kale geschreven tekst. In een winkel kan een verkoopmedewerker nog met lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen veel goedmaken, maar online moet een klant aan uw tekst kunnen zien waarom hij of zij per se uw bedrijf moet kiezen. Hoe zorgt u ervoor dat u online nog beter uit de verf komt?

Sympathie

Online is het nog belangrijker dan in een winkel om sympathiek te zijn. Als een (potentiële) klant uw bedrijf niet sympathiek over vindt komen, zal hij of zij minder snel geneigd zijn om uw product of dienst te kopen. Mensen vinden over het algemeen personen die op hen lijken het meest sympathiek. Bedenk daarom goed wie binnen uw doelgroep valt. Zijn uw klanten eerder allochtone vrouwen in de leeftijd 20 - 25 jaar oud of blanke mannen die 40+ zijn? Hier kunt u uw advertentietekst ook op aanpassen. Toon dus sympathie en pas uw tekst aan op uw doelgroep.

Schaarste

Als consumenten denken dat een product of dienst die u aanbiedt slechts in beperkte mate beschikbaar is, zullen zij eerder geneigd zijn om deze aan te schaffen. Bijvoorbeeld boekingswebsites voor hotels of vliegtickets spelen hier goed op in. Vrijwel altijd staat er een waarschuwing waar bij staat aangegeven dat er nog slechts een aantal plekken vrij zijn voor de prijs die u wordt geboden. Dit laat consumenten sneller beslissen en zij zullen eerder geneigd zijn om uw product of dienst aan te schaffen.

Voorbeeld

Goed voorbeeld doet goed volgen. Als (potentiële) klanten denken dat uw bedrijf goed wordt bezocht en uw producten of diensten goed worden afgenomen door personen die op hen lijken, zullen zij eerder geneigd zijn om dit ook te doen. Mensen zijn kuddedieren en zullen sneller iets doen, als anderen dat ook (massaal) doen. Het helpt bijvoorbeeld goed om een voorbeeld van een tevreden klant op te schrijven. Dan kunnen mensen ervaren dat als zij iets bij u aanschaffen, zij ook zo tevreden worden over uw product.

Autoriteit

Zoals eerder gezegd zijn mensen kuddedieren. Dit houdt in dat zij zich zo zullen gedragen als ze verwachten dat andere personen die op hen lijken zich zullen gedragen. Een van de manieren om dit voor elkaar te krijgen, is door een autoriteit op uw vakgebied uw producten of diensten aan te prijzen. Een eenvoudig voorbeeld: als Kim Kardashian zegt dat de bodylotion van bedrijf X ervoor zorgt dat haar huid er zo stralend uit komt te zien, zullen meer mensen die bodylotion aanschaffen dan wanneer een onbekend persoon dit doet. Daarnaast is ook het type branche van belang. Kim Kardashian is geloofwaardig op lifestylegebied, een autocoureur die dezelfde bodylotion aanprijst zal waarschijnlijk minder succes hebben. Het is daarom belangrijk om een autoriteit op uw vakgebied of een persoon waar mensen naar opkijken uw bedrijf of dienst aan te laten prijzen.

Combineer de succesfactoren

U kunt uw online overtuigingskracht dus een boost geven door sympathie te tonen en u in uw uitingen aan te passen aan uw doelgroep. Door uw product of dienst als schaars te presenteren creëert u bovendien vraag. Heeft u de vraag eenmaal vergroot? Behoud deze dan door potentiële klanten het goede voorbeeld van huidige klanten te laten volgen. Bijvoorbeeld via mond-tot-mondreclame in de vorm van reviews. Door ook belangrijke personen in uw branche aan het woord te laten vergroot u dit effect nog meer. Places helpt u graag uw online overtuigingskracht te vergroten. Neem voor advies contact op met onze klantenservice op het telefoonnummer 024-3555299. Wij voorzien u graag van tips!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek