Menu

Klantenservice

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Sanne
Telefoonservice
19 september 2014

Week 38: Google Analytics en Places Antwoordservice

Google Analytics, deservicedesk van Places.nl, in gesprek metLinda's Diervoeding en detelefonische bereikbaarheid van kappers. U kon het deze week allemaal terugvinden op de blog van Places.nl.Omdat het weekend voor de deur staat hebben wij voor u nog even alles op een rij gezet. Google Analytics segmenten: hoe en wat? Google Analytics is de afgelopen jaren enorm uitgebreid. De kennis en data die u als ondernemer tot zich kan nemen is inmiddels ontzettend groot. Places.nl gaat vandaag in op Google Analytics segmenten. Wat is het en wat kunt u ermee? Lees meer overGoogle Analytics Vragen over Telefoonboek? Onze servicedesk staat u graag te woord Heeft u als ondernemer een bedrijfsvermelding op Places.nl? Danbent u ongetwijfeld bekend met de diensten die wij aanbieden. Op Places.nlkunt u uw contactgegevens, openingstijden, parkeergelegenheid, betalingsmogelijkheden en social media weergeven. Hierdoor bent u beter onlinevindbaar voor uw klanten en vergroot u uw naamsbekendheid. Maar wat moet u doen als u specifieke vragen heeft? De servicedesk van Places.nl staatgraag voor u klaar! Lees meer over onze Places servicedesk In gesprek met... Linda's Diervoeding Telefoonboek.nl ging in gesprek met Linda Kreukniet van Linda's Diervoeding in Rotterdam, over haar bedrijfsvermelding en online vindbaarheid."Probeer je bedrijf zo kenbaar mogelijk te maken." Lees meer overLinda's Diervoeding Knippen of bellen? Kies voor telefonische bereikbaarheid van uw kapsalon! Kappers hebben het druk. Knippen, kleuren, vegen, afspraken inplannen, administratie bijwerken: er moet van alles tegelijk gebeuren. Als ondernemer van een kapsalon weet u dat dit wel eens ten koste gaat van de telefonische bereikbaarheid. Maar wist u ook dat dit probleem snel en goedkoop te verhelpen is met onze Places Antwoordservice? Lees meer in deze blog vanPlaces.nl. Lees meer over detelefonische bereikbaarheid van kappers

Sanne
Telefoonservice
18 september 2014

Knippen of bellen? Kies voor telefonische bereikbaarheid!

Kappers hebben het druk. Knippen, kleuren, vegen, afspraken inplannen, administratie bijwerken: er moet van alles tegelijk gebeuren. Als ondernemer van een kapsalon weet u dat dit wel eens ten koste gaat van de telefonische bereikbaarheid. Maar wist u ook dat dit probleem snel en goedkoop te verhelpen is met onze Places Antwoordservice? Lees meer in deze blog van Places.nl. Communicatiemix Als u uw eigen kapperszaak bezit, heeft u ongetwijfeld ideeën over het beeld dat uw zaak moet uitdragen. Dit beeld kan gaan over gastvrijheid, kwaliteit of het eigentijdse karakter van uw salon. Het interieur, de bedrijfskleding van uw werknemers en de reclameborden voor de deur dragen allemaal bij aan de boodschap die u wilt communiceren naar uw klanten. Wat in deze communicatiemix echter vaak vergeten wordt, is de telefonische bereikbaarheid. Deze zegt minstens zoveel over uw zaak als bijvoorbeeld uw slogan. Klanten die ten alle tijden door professionele medewerkers te woord worden gestaan krijgen namelijk direct een goed beeld van uw kapperszaak, nog voor zij een voet over uw drempel hebben gezet. Daarnaast communiceert een goede bereikbaarheid dat u zich wilt aanpassen aan het tijdschema van uw klant in plaats van andersom. Telefonische bereikbaarheid in de praktijk Voor kleine bedrijven zoals kapperszaken is goede telefonische bereikbaar een hele opgave. Het vergt meer personeel en dus meer geld. Maar als u als ondernemer zelf de telefoon aanneemt, kan dit ten koste gaan van de klanten die aanwezig zijn in uw zaak. Het is voor hen erg storend als uw tijdens een knip- of verfbeurt meerdere keren wegloopt om een telefoongesprek aan te nemen. En heen en weer rennen tussen de telefoon en uw klanten is ook voor u erg stressvol. Een fijne werkdag kan zo al snel veranderen in een chaos waarin u niet kunt doen wat u het liefst doet: een kapperszaak runnen! Niet meer rennen Gelukkig is er voor elk probleem een oplossing. Zo helpt een antwoordservice u om altijd bereikbaar te zijn, ook al kunt u zelf de telefoon niet aannemen. Als u gebruik maakt van een antwoordservice worden alle inkomende gesprekken aangenomen door speciaal getrainde medewerkers van een extern bedrijf. Zij zijn op de hoogte van uw werkzaamheden en handelen de gesprekken voor u af. Van elk gesprek wordt u via een bericht op de hoogte gebracht, zodat u indien nodig meteen vervolgstappen kunt nemen. Handig voor drukke dagen en vakantieperiodes, maar ook voor de avonduren en het weekend. Welke antwoordservice past bij mijn bedrijf? De ene antwoordservice is de andere niet.Lees hier daarom alles over de verschillende aanbieders en hun tarieven. Places.nl biedt een eigen Places Antwoordservice met scherpe tarieven en vele mogelijkheden. Omdat u per bericht betaalt, zit u niet vast aan hoge kosten als er weinig gesprekken worden aangenomen. Een antwoorddienst op maat dus, die u aan kunt passen op uw behoeften. Naast telefonische bereikbaarheid is ook uw online vindbaarheid van groot belang. Zorg daarom voor een goede bedrijfsvermelding en -omschrijving op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Meer weten over de Places Antwoordservice of een gratis bedrijfsvermelding? Bel gerust naar 024 - 355 299!

Sanne
Klantenservice
16 september 2014

Vragen over Telefoonboek?

Heeft u als ondernemer een bedrijfsvermelding op Places.nl? Danbent u ongetwijfeld bekend met de diensten die wij aanbieden. Op Places.nlkunt u uw contactgegevens, openingstijden, parkeergelegenheid, betalingsmogelijkheden en social media weergeven. Hierdoor bent u beter online vindbaar voor uw klanten en vergroot u uw naamsbekendheid. Maar wat moet u doen als u specifieke vragen heeft? De servicedesk van Places.nl staatgraag voor u klaar! Een bedrijf claimen Op Places.nl kunt u als ondernemer uw bedrijfsvermelding gratis en vrijblijvend beheren. U doet dit door een gratis account aan te maken op onze website, en direct uw bedrijf teclaimen. Binnen twee minuten heeft u een eigen bedrijfsvermelding! Mijn bedrijfsvermelding Vervolgens kunt u uw gratis bedrijfsvermeldingbeheren door uw actuele contactgegevens,bedrijfsomschrijving,openingstijden parkeergelegenheid, betalingsmogelijkheden en social mediain te vullen. Een volledig profiel wordt beter gevonden door uw klanten en hiermee vergroot u uw naamsbekendheid. Onze betaalde pakketten Places.nl biedt diverse pakketten om uw bereikbaarheid te verhogen. Met een uitgebreide bedrijfsvermeldingkunt u een advertentiemet zoekwoorden en plaatsnamen instellen. Ook uw e-mailadres, website, bedrijfslogo, foto's en video's worden dan weergegeven. U vindt alle mogelijkheden als u met uw e-mailadres inlogt op Places.nl onder 'Pakketten en advertenties'. Contact met de servicedesk Het beheren van uw eigen bedrijfsvermelding is eenvoudig en kost weinig tijd. Er komen echter altijd situaties voor waarin het voor u als ondernemer fijn is om met een medewerker te spreken. Op zulke momenten staat de servicedesk van Places.nl voor u klaar. Wij helpen u graag uw online vindbaarheid te verbeteren en zorgen ervoor dat u uw klanten een goede service kunt bieden. DePlacesAntwoordservice is één van onze diensten waarmee wij dit nastreven. Voor vragen of informatie kunt u op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uurbellen naar 024 - 3555 299. Wij kunnen u bijvoorbeeld helpen bij het aanmaken van een (uitgebreide) bedrijfsvermelding of het wijzigen van contactgegevens. U kunt ook contact opnemen via ons contactformulier of per e-mail viainfo@places.nl. Onze servicemedewerkers zien uw vragen graag tegemoet!

Sanne
Telefoonservice
9 september 2014

Places Antwoordservice: weg met die overvolle inbox!

Bent u ondernemer? Dan weet u als geen ander hoe lastig het kan zijn om uw bedrijf te runnen en daarbij uw tijd efficiënt in te zetten. U heeft niet alleen contact met klanten en leveranciers, maar u stuurt ook uw medewerkers aan. Daarnaast moet u uw financiële administratie bijhouden, en uw website en advertenties actualiseren. En dan is het nog de bedoeling dat klanten u kunnen bereiken voor meer informatie. In deze blog legt Places.nl u uit hoe u met de Places Antwoordservice vaarwel zegt tegen uw overvolle inbox! Uit recent onderzoek blijkt dat inefficiënte communicatie nadelig kan zijn voor uw bedrijf. Zo kan het tot ongeveer 40% van de productieve tijd van mkb-bedrijven in beslag nemen. De problemen worden vaak veroorzaakt door een lange wachttijd op informatie, matige coördinatie van communicatie en gebrekkigesamenwerking tussen medewerkers door slechte bereikbaarheid. Dat kan beter! Met de Places Antwoordservice bent u altijd bereikbaar. Places Antwoordservice: de beste keus De Places Antwoordservice neemt voor u de telefoon aan als u hiertoe zelf niet in staat bent. Bijvoorbeeld in de avonduren, in het weekend, maar ook als u in gesprek bent of simpelweg even niet gestoord wilt worden. Met de Places Antwoordservice bent u altijd bereikbaar, doordeweeks en in het weekend. Hoe werkt het? Wanneer u door klanten wordt gebeld terwijl u niet in staat bent om op te nemen, dan worden zij doorgeschakeld naar de Places Antwoordservice. Vervolgens wordt uw klant vakkundig te woord gestaan volgens het script dat u opstelt. Stelt u zich voor dat uw bedrijf 'Groen' heet. Dan nemen onze medewerkers bijvoorbeeld op met de tekst 'Een hele goedemorgen, wat kan Groen voor u doen?' Nadat het gesprek is afgelopen ontvangt u direct een samenvatting van het gesprek. Zo weet u wie u gebeld heeft, waarvoor en welke actie u kunt ondernemen. Alle contactgegevens van uw klanten worden genoteerd. Maakt u gebruik van de Places Antwoordservice, dan vergroot u uw bereikbaarheid tegen een aantrekkelijk tarief. U heeft de keuze uit drie bundels, zo heeft u altijd een bundel die bij uw bedrijfsactiviteiten past. Uit een vergelijking van veelgebruikte antwoordservices blijkt dat Places Antwoordservice de beste keus is om efficiënter te werk te gaan. De Places Antwoordservice biedt namelijk de grootste bereikbaarheid en hanteert het goedkoopste tarief. Natuurlijk zonder verborgen kosten voor het instellen van een script of het versturen van berichten. Probeer het uit Wilt u weten of de Places Antwoordservice iets voor uw bedrijf kan betekenen? Maak dan gebruik van de gratis proefperiode van 30 dagen. Alle oproepen die u dan mist worden door ons aangenomen. Bel voor meer informatie of een gratis intake naar 024 - 3506953, of voor een voorbeeldgesprek naar 020 - 7630182. Wacht niet langer en vergroot als ondernemer uw bereikbaarheid!

Sanne
Telefoonservice
5 september 2014

10 gouden ondernemerstips

De gouden regels van het solliciteren, crisiscommunicatie, het informatienummer van Telefoonboek.nl en 10 gouden ondernemerstips.U kon het deze week allemaal terugvinden op de blog van Places.nl. Omdat het weekend voor de deur staat hebben wij voor u nog even alles op een rij gezet. De gouden regels van het solliciteren Solliciteren is een spannend proces, zowel voor sollicitant als werkgever. Gelukkig heeft u als werkgever de mogelijkheid om een sollicitatiegesprek zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hoe? Het stellen van de juiste vragen is de sleutel tot succes.Met de tips van Places.nl wordt uw sollicitatiegesprek een eitje. Lees meer oversolliciteren Crisiscommunicatie: wat te doen in een noodgeval? Er breekt een brand uit bij uw bedrijf en u en uw medewerkers lopen gevaar. Wat nu? Crisiscommunicatie speelt een cruciale rol op het moment dat zich een crisis voordoet. Grote bedrijven schakelen de communicatieafdeling in en gaan aan de slag. Voor het mkb is dit niet van toepassing. Toch kunt u zich als ondernemer in het mkb goed voorbereiden op een crisis en op effectieve crisiscommunicatie. Hoe, dat leest u in deze blog van Places.nl. Lees meer over crisiscommunicatie Zoek en vind: het informatienummer van Telefoonboek.nl Op zoek naar een telefoonnummer, maar kunt u het zelf niet vinden? Of bevindt u zich in de auto onderweg naar een vergadering en bent u niet in staat om een nummer op te zoeken? Maak dan gebruik van het informatienummer van Telefoonboek.nl. Lees meer in deze blog van Places.nl. Lees meer overhet informatienummer van Telefoonboek.nl Mkb: 10 gouden ondernemerstips Boeken staan er vol mee, en ook op het internet slaan de reclametrends u om de oren: hoe promoot u uw bedrijf?Places.nl heeft de belangrijkste 10 mkb tips voor u als ondernemer op een rijtje gezet. Met deze tips verbetert u de service richting klanten en wordt uw bedrijf zichtbaarder voor het grote publiek. Succes verzekerd! Lees meer ondernemerstips

Sanne
Telefoonservice
4 september 2014

Kappersafspraak maken steeds lastiger

Het telefonisch bereiken van kappers blijkt in Nederland niet altijd eenvoudig te zijn. Maar liefst 71% van de meer dan 7000 beoordeelde kapsalons is volgens consumenten telefonisch onbereikbaar. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl. Focus op werkzaamheden Op Telefoonboek.nl staan alle Nederlandse kapsalons vermeld en consumenten kunnen hier aangeven of ze de betreffende kappers telefonisch hebben kunnen bereiken. Van de meer dan 7000 beoordeelde kapsalons blijkt 71% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar te zijn geweest. "Een hoog, maar verklaarbaar percentage", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Het is voor te stellen dat kappers met name gefocust zijn op hun werkzaamheden, zoals knippen, wassen en verven. In deze gevallen heeft het opnemen van de telefoon niet altijd de prioriteit. Aangezien uit ander recent onderzoek blijkt dat één op de vier klanten bij geen gehoor overstapt naar een concurrent, lopen de onbereikbare kapsalons op deze manier potentiële klanten mis." Klanten in de zaak Niet alleen de focus op de daadwerkelijke werkzaamheden kan een oorzaak zijn van telefonische onbereikbaarheid. Joost: "Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat klanten die spontaan binnenlopen in de zaak voorrang krijgen. Kappers kunnen dan sneller geneigd zijn een telefoontje niet aan te nemen." Dit onderzoek bij kappers is gedaan in het kader van Places Antwoordservice, een nieuwe dienst van Telefoonboek.nl. Een kappersafspraak is door telefonische onbereikbaarheid niet altijd even makkelijk. Grote kans dat de klant overstapt naar een concurrent.Joost Nijensteen, Business Manager Over TelefoonboekMet 5,8 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Inmiddels hebben 50.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Sanne
Telefoonservice
3 september 2014

Zoek en vind: het informatienummer van Telefoonboek.nl

Op zoek naar een telefoonnummer, maar kunt u het zelf niet vinden? Of bevindt u zich in de auto onderweg naar een vergadering en bent u niet in staat om een nummer op te zoeken? Maak dan gebruik van het informatienummer van Telefoonboek.nl. Lees meer in deze blog van Places.nl. Het Telefoonboek informatienummer Het 0900-1822 informatienummer (0,90 p/m) van Telefoonboek.nl is elke werkdag geopend, zeven dagen per week. Onze telefonistes staan voor u klaar om vragen te beantwoorden over bijvoorbeeld het weer, files, wegwerkzaamheden, openingstijden, contactgegevens en vluchtnummers. U kunt bellen vanaf een mobiele of vaste telefoon, en in één gesprek kunt u zoveel vragen stellen als u wilt.Telefoonboek.nl werkt niet met lange keuzemenu's of spraakcomputers waardoor u altijd een persoon aan de lijn krijgt. Is uw bedrijf telefonisch goed bereikbaar? Bent u ondernemer? Wist u dat veel klanten naar 0900-1822 bellen om in contact te komen met een bedrijf? Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt helaas dat veel bedrijven telefonisch slecht bereikbaar zijn: van de 150.000 bedrijven neemt 60% van de ondernemingen de telefoon niet op. Een slechte bereikbaarheid kan grote gevolgen hebben voor uw bedrijf, bijvoorbeeld verlies van klanten. Places Antwoordservice Door gebruik te maken van een antwoordservice vergroot u als ondernemer uw telefonische bereikbaarheid. Places.nl biedt u met de Places Antwoordservice de mogelijkheid om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Onze antwoordservice biedt een persoonlijke assistente op afstand.De Places Antwoordservice is 80 uur per week bereikbaar, waardoor u doordeweeks van 08:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 09:00 tot 17:00 uur geen gesprek meer hoeft te missen. Uw gesprekken worden professioneel afgehandeld en uw klanten hangen met een tevreden gevoel op. Om kennis te maken met deze dienst biedt Places.nl een gratis en vrijblijvend proefpakket aan, waarvan u 30 dagen lang kunt profiteren. Wilt u zelf ervaren hoe de Places Antwoordservice de telefoon aanneemt? Bel dan 024-2031007 voor een voorbeeldgesprek, of probeer de Places Antwoordservice direct gratis! U kunt dan vrijblijvend gebruik maken van een proefperiode van 30 dagen. Daarna vindt een evaluatiemoment plaats en kunt u ervoor kiezen om door te gaan met een van onze Antwoordservice pakketten. Meer informatie over onze Places Antwoordservice, informatienummerof over bijvoorbeeld een gratis bedrijfsvermelding? Neem gerust contact op met onze Servicedesk via het telefoonnummer 024-3555299.

Sanne
Telefoonservice
1 september 2014

Computerbedrijven telefonisch slecht bereikbaar

Het telefonisch bereiken van computerbedrijven, zoals bedrijven in computerreparatie en computerverkoop, blijkt in Nederland niet eenvoudig te zijn. Maar liefst 74% van de meer dan 3000 beoordeelde bedrijven is volgens consumenten telefonisch onbereikbaar. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl. Focus op werkzaamheden Op Telefoonboek.nl staan alle Nederlandse computerbedrijven vermeld en consumenten kunnen hier aangeven of ze de betreffende computerbedrijven telefonisch hebben kunnen bereiken. Van de meer dan 3000 beoordeelde computerbedrijven blijkt 74% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar te zijn geweest. "Een hoog, maar verklaarbaar percentage waar direct wat aan gedaan kan worden", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Het is voor te stellen dat de werknemers bij dergelijke computerbedrijven met name gefocust zijn op hun werkzaamheden, zoals het repareren en verkopen van PC's, laptops en tablets. In deze gevallen heeft het opnemen van de telefoon niet altijd de prioriteit. Aangezien uit ander recent onderzoek blijkt dat één op de vier klanten bij geen gehoor overstapt naar een concurrent, lopen de onbereikbare computerbedrijven op deze manier potentiële klanten mis." Klant blijft koning Niet alleen de focus op de daadwerkelijke werkzaamheden kan een oorzaak zijn van telefonische onbereikbaarheid. Joost: "Het is ook mogelijk dat klanten die aanwezig zijn in de zaak voorrang krijgen en dat werknemers dan sneller een telefoontje niet opnemen. Klant blijft immers koning." Dit onderzoek bij computerbedrijven is gedaan in het kader van Places Antwoordservice, een nieuwe dienst van Telefoonboek.nl. Bij telefonische onbereikbaarheid stapt één op de vier klanten over op een concurrent. Met uw persoonlijke en professionele Places Antwoordservice loopt uw bedrijf geen enkele klant meer mis.Joost Nijensteen, Business Manager Over TelefoonboekMet 5,8 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Inmiddels hebben 50.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Sanne
Telefoonservice
28 augustus 2014

Places Antwoordservice: autobranche vaak telefonisch onbereikbaar

Als u pech heeft met uw auto of wanneer uw auto toe is aan onderhoud, belt u het liefst meteen een garage in de buurt. Niets is namelijk zo vervelend als een niet goed werkende auto. Het blijkt echter dat meer dan 70% van de Nederlandse autobranche niet goed telefonisch bereikbaar is. Places.nl legt uit wathiervan de oorzaak is en hoe dit probleem kan worden opgelost. Werkzaamheden krijgen voorrang Veel lokale autogarages zijn in handen van families en/of drukke mkb-ondernemers. Vanwege tijdgebrek en weinig personeel wordt een rinkelende telefoon helaas vaak gemist. Om een autogarage in de buurt te vinden gaan mensen meestal online op zoek en komen dan al snel uit bij Telefoonboek.nl. Op Telefoonboek.nl staan namelijk alle Nederlandse autobedrijven vermeld. Bezoekers kunnen hier aangeven of ze de betreffende bedrijven telefonisch hebben kunnen bereiken. Van de meer dan 4500 beoordeelde autobedrijven blijkt 71% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar te zijn geweest. "Een hoog, maar verklaarbaar percentage waar direct wat aan gedaan kan worden", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. Uit recent onderzoek blijkt dat één op de vier klanten bij geen gehoor overstapt naar een concurrent. Op deze manier lopen onbereikbare autobedrijven potentiële klanten mis. Klanten die in eerste instantie u proberen te bereiken maar daarna overstappen naar uw concurrent, is natuurlijk dubbel zonde. Optimale telefonische bereikbaarheid Telefoonboek.nl heeft voor u als ondernemer de ultieme oplossing om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Via de Places Antwoordservice heeft u nu namelijk de mogelijkheid om gratis te zien hoeveel telefoontjes u mist en waarvoor klanten hebben gebeld. Met behulp van de gratis proefmaand kunt u bekijken of een antwoordservice voor uw bedrijf een uitkomst is. Een antwoordservice is een persoonlijke assistente op afstand. Zo krijgen klanten altijd iemand aan de lijn die namens het bedrijf de boodschap aanneemt. Joost: "Op deze manier krijgt de ondernemer kosteloos inzichtelijk welke telefoontjes hij of zij mist in een maand. Aan het einde van de maand evalueren wij samen met de ondernemer de uitkomst hiervan. Afgelopen maand sloten meer dan 150 bedrijven bij deze antwoordservice aan. Dit laat zien dat ondernemers zich er bewust van zijn dat ze niet altijd de telefoon kunnen opnemen, maar dit wel willen voor een professionele uitstraling van hun bedrijf." Wilt u zelf ervaren hoe Places Antwoordservice de telefoon aanneemt? Bel dan 024 - 2031007 voor een voorbeeldgesprek, of probeer Places Antwoordservice direct gratis! U kunt dan vrijblijvend gebruik maken van een proefperiode van 30 dagen. Daarna vindt een evaluatiemoment plaats en kunt u ervoor kiezen om door te gaan met een van onzeAntwoordservice pakketten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Antwoordservice Advieslijn, via het telefoonnummer 024 - 3506953. Places.nl helpt u graag verder!

Sanne
Telefoonservice
21 augustus 2014

Places Antwoordservice: reisbureaus lastig telefonisch te bereiken

Kent u dat? U gaat bijna op vakantie en heeft nog een vraag over uw reisverzekering, maar u krijgt het reisbureau niet te pakken. Maar liefst 68% van de meer dan 1100 beoordeelde reisbureaus op Telefoonboek.nl is telefonisch slecht bereikbaar. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe is dit probleem goed op te lossen? Places.nl legt uit. Klanten aan de balie Het is begrijpelijk dat de telefoonlijnen van reisbureaus vaak bezet zijn of dat de klanten aan de balie voorrang krijgen. Juist in de vakantieperiode is telefonische bereikbaarheid voor deze bedrijven echtervan groot belang. Veel consumenten zoeken nog naar een last-minute of plannen zelfs al hun wintersportvakantie. Even meer informatie vragen bij een reisbureau of een afspraakplannen met een reisadviseur gaat dan niet altijd zo eenvoudig. Aangezien 1 op de 4 klanten bij telefonische onbereikbaarheid overstapt naar de concurrent kunt u als ondernemer een aardig potentieel aan klanten mislopen. Het is echter mogelijk dat al uw gemiste oproepen wordenaangenomen, zodat u klanten kunt terugbellen op een moment dat het voor u mogelijk is. Hoe? Lees gauw verder! Alle klanten te woord staan Extra personeel inhuren om de telefoon te beantwoorden is ontzettend duur en vaak niet haalbaar. Bovendien, hoeveel telefoontjes mist u eigenlijk? Is het wel nodig? Met een gratis bedrijfsvermelding kunt u via Telefoonboek.nl kosteloos inzicht krijgen in welke telefoontjes u maandelijks mist. Via de Places Antwoordservice heeft u de mogelijkheid om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Onze antwoordservice biedt een persoonlijke assistente op afstand. Om kennis te maken met de Places Antwoordservice mag u deze als ondernemer 30 dagen lang vrijblijvend proberen. Samen met u evalueren wij - geheel gratis - aan het einde van de proefmaand of de antwoordservice bij uw bedrijf past. Hoe onze getrainde telefonistes de telefoon namens uw bedrijf opnemen, bepaalt u helemaal zelf! Samen met u stellen wij een belscript in, zodat u ervan verzekerd bent dat wij de telefoon voor u beantwoorden zoals u dat wil. De beste én voordeligste van Nederland Places Antwoordservice is niet alleen professioneel en persoonlijk, maar ook nog eens de goedkoopste van Nederland. In vergelijking tot andere aanbieders van antwoordservices betaalt u met de Places Antwoordservice nooit teveel en krijgt u de ruimste openingstijden. Wilt u zelf ervaren hoe Places Antwoordservice de telefoon aanneemt? Bel dan 024 - 2031007 voor een voorbeeldgesprek, of probeer Places Antwoordservice direct gratis! U kunt dan vrijblijvend gebruik maken van een proefperiode van 30 dagen. Daarna vindt een evaluatiemoment plaats en kunt u ervoor kiezen om door te gaan met een van onze Antwoordservice pakketten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Antwoordservice Advieslijn, via het telefoonnummer 024 - 3506953. Places.nl helpt u graag verder!

Sanne
Telefoonservice
14 augustus 2014

Reis telefonisch boeken steeds lastiger

Het telefonisch boeken van een reis bij een Nederlands reisbureau blijkt steeds lastiger te zijn. Maar liefst 68% van de meer dan 1100 beoordeelde reisbureaus is volgens consumenten telefonisch slecht bereikbaar. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl. Last-minute Op Telefoonboek.nl staan alle Nederlandse bedrijven vermeld en hier kunnen consumenten aangeven of ze de bedrijven telefonisch hebben kunnen bereiken. Van de meer dan 1100 beoordeelde reisbureaus blijkt 68% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar te zijn geweest. "Een hoog, maar verklaarbaar percentage waar zeker tijdens deze vakantieperiode direct wat aan gedaan kan worden", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Het is voor te stellen dat de telefoonlijnen van reisbureaus nu vaak bezet zijn of dat de klanten aan de balie voorrang krijgen. Echter is juist in deze vakantieperiode telefonische bereikbaarheid voor deze bedrijven van groot belang. Veel consumenten zoeken nog naar een last-minute of plannen zelfs al hun wintersportvakantie. Even snel meer info vragen bij een reisbureau of het plannen van een afspraak met een reisadviseur gaat dan blijkbaar niet altijd zo makkelijk", stelt Joost. "Dit is jammer, aangezien veel van deze reisbureaus hierdoor potentiële klanten mislopen." Bereikbaarheid tijdens de zomerperiode Telefoonboek.nl biedt met Places Antwoordservice de mogelijkheid aan bedrijven om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Om kennis te maken met deze dienst mogen bedrijven 30 dagen lang de antwoordservice vrijblijvend proberen. Joost: "Op deze manier krijgt de ondernemer kosteloos inzichtelijk welke telefoontjes hij of zij mist in een maand. Aan het einde van de maand evalueren wij samen met de ondernemer de uitkomst hiervan. Afgelopen maand sloten meer dan 150 bedrijven bij deze antwoordservice aan. Dit laat zien dat ondernemers zich er bewust van zijn dat ze niet altijd de telefoon kunnen opnemen, maar dit wel willen voor een professionele uitstraling." Bent u een klant aan het helpen aan uw balie en gaat juist dan de telefoon? Geen nood, Places Antwoordservice kan dit telefoontje persoonlijk en professioneel voor u aannemen. Zo staat u altijd al uw klanten te woord.Joost Nijensteen, Business Manager Over TelefoonboekMet 5,8 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Inmiddels hebben 50.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Sanne
Telefoonservice
6 augustus 2014

Toeristische bedrijven telefonisch minder goed bereikbaar

Stel, u bent van plan om uw vakantie door te brengen op een Nederlandse camping en u wilt meer informatie over de voorzieningen. Vaak probeert u de gewenste camping dan telefonisch te bereiken. Het is fijn als u in dat geval direct iemand aan de telefoon krijgt die u verder kan helpen. Zo krijgt u meteen antwoord op uw vragen en wellicht maakt u uw boeking op dat moment al rond. Niet alle ondernemers hebben echter genoeg tijd om altijd goed bereikbaar te zijn. Wat kunt u hier als ondernemer aan doen? Places.nl biedt u de gemakkelijkste oplossing! Volgeboekt Juist tijdens de zomermaanden is telefonische bereikbaarheid voor toeristische bedrijven van groot belang. Veel hotels, vakantieparken en campings hebben het druk in de zomer en zijn momenteel volgeboekt. De meeste aandacht gaat dan logischerwijs uit naar klanten die daar vakantie aan het vieren zijn in plaats van naar klanten die nog moeten komen. Probeer als ondernemer echter ook een oog op de toekomst te houden. Denkt u eens aan de kansen die er liggen, namelijk toekomstige klanten die graag al hun vakantie willen boeken voor na augustus. Het zou zonde zijn als ook u door drukte van uw succesvolle bedrijf toekomstige klanten misloopt of vragen niet tijdig kan beantwoorden. 60% van de bezoekers van Telefoonboek.nl geeft aan dat zij een camping of hotel niet telefonisch hebben kunnen bereiken. Via Telefoonboek.nl hebben ruim 1500 mensen laten weten of ze 1400 toeristische bedrijven wel of niet te pakken konden krijgen. Optimale telefonische bereikbaarheid U kunt dankzij Telefoonboek.nl gratis ontdekken of er op het gebied van telefonische bereikbaarheid voor uw bedrijf gemiste kansen liggen. Middels dePlaces Antwoordservice kunt u eenvoudiger dan ooit optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. De antwoordservice kunt u zien als een persoonlijke assistente op afstand. Deze zomer kunt u 30 dagen gratis en vrijblijvend de antwoordservice proberen. Een ideale kans om eens te bekijken hoeveel gesprekken u eigenlijk mist. Hoe het werkt? Places Antwoordservice monitort voor u een maand lang kosteloos welke telefoontjes uw bedrijf mist. Aan het einde van de maand evalueren wij de uitkomst hiervan met u en zo heeft u direct inzicht in de telefonische bereikbaarheid van uw bedrijf. Hoe onze getrainde telefonistes de telefoon namens uw bedrijf opnemen, bepaalt u helemaal zelf. Samen met u stellen wij een belscript in, zodat u ervan verzekerd bent dat wij de telefoon voor u naar wens beantwoorden. De goedkoopste van Nederland Vanzelfsprekend zijn er meerdere aanbieders op de markt wat antwoordservices betreft. In deze blog waarin meerdere aanbieders met elkaar vergeleken worden, ziet u dat Places Antwoordservice niet alleen de goedkoopste van Nederland is, maar ook de antwoordservice met de ruimste openingstijden. Wilt u zelf ervaren hoe de Places Antwoordservice de telefoon aanneemt? Bel dan 024 - 2031007 voor een voorbeeldgesprek, of probeer Places Antwoordservice direct gratis! U kunt dan vrijblijvend gebruik maken van een proefperiode van 30 dagen. Daarna vindt een evaluatiemoment plaatst en kunt u ervoor kiezen om door te gaan met een van onze Antwoordservice pakketten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Antwoordservice Advieslijn, via het nummer 024 - 3506953. Wij helpen u graag verder!

Sanne
Telefoonservice
5 augustus 2014

Toeristische sector telefonisch slecht bereikbaar

Bedrijven in de Nederlandse toeristische sector, zoals hotels, vakantieparken en bed & breakfasts, zijn telefonisch slecht bereikbaar. 60% van de consumenten gaf bij meer dan 1400 toeristische bedrijven aan geen gehoor te krijgen. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl. Volgeboekt In totaal hebben ruim 1500 mensen laten weten of ze de betreffende camping of bed & breakfast te pakken konden krijgen. "Dit percentage van telefonische onbereikbaarheid is dusdanig hoog dat hier zeker tijdens deze zomerperiode wat aan gedaan moet worden", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Juist in deze maand is telefonische bereikbaarheid voor deze bedrijven van groot belang. Veel hotels, vakantieparken en campings zijn momenteel volgeboekt. De meeste aandacht gaat dan hoogstwaarschijnlijk uit naar klanten die daar vakantie aan het vieren zijn in plaats van naar klanten die nog moeten gaan komen", stelt Joost. "Dit kan schadelijk zijn voor het bedrijf, aangezien veel van deze bedrijven ook na augustus nog toeristen binnen willen hebben." Optimale telefonische bereikbaarheid Telefoonboek.nl biedt vanaf nu met Places Antwoordservice de mogelijkheid aan bedrijven om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Om kennis te maken met deze dienst mogen bedrijven deze zomer 30 dagen lang de antwoordservice vrijblijvend proberen. Joost: "Op deze manier monitoren wij een maand lang kosteloos welke telefoontjes een bedrijf mist. Aan het einde van de maand evalueren wij de uitkomst hiervan met de ondernemer en heeft hij of zij gelijk inzicht in de telefonische bereikbaarheid van het bedrijf. Afgelopen maand sloten meer dan 100 bedrijven bij deze antwoordservice aan. Dit laat zien dat ondernemers zich er bewust van zijn dat ze niet altijd de telefoon kunnen opnemen, maar dit wel willen voor een professionele uitstraling." Voor de aanvraag van Places Antwoordservice of voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op places.nl/antwoordservice. Telefonische onbereikbaarheid kan schadelijk zijn voor uw bedrijf. Met Places Antwoordservice is uw bedrijf altijd telefonisch optimaal bereikbaar.Joost Nijensteen, Business Manager Over TelefoonboekMet 5,8 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Inmiddels hebben 50.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Sanne
Telefoonservice
31 juli 2014

Klusbedrijven voor 68% telefonisch onbereikbaar

Klusbedrijven, waaronder schilders- en timmerbedrijven, zijn telefonisch slecht bereikbaar. 68% van de bezoekers van Telefoonboek.nl gaf bij meer dan 9.000 klusbedrijven aan dat ze het betreffende bedrijf niet te pakken kregen. Wat betekent dit precies voor deze bedrijven en hoe kan dit probleem opgelost worden? Lees snel verder! Vakantieperiode Mocht u een klusjesman nodig hebben, dan kan het nogal lastig zijn deze telefonisch te bereiken voor het maken van een afspraak. Met een telefonische onbereikbaarheid van 68% missen deze klusbedrijven telefoontjes die wel eens voor net dat extra beetje omzet kunnen zorgen. Met de Bouwvak voor de deur gaat de telefonische bereikbaarheid van klusbedrijven er de komende weken er niet op vooruit. Ook al geniet u als ondernemer van een welverdiende vakantie, een bedrijf dat even niet bereikbaar is brengt negatieve gevolgen met zich mee. Zo kan uw bedrijf oproepen van zowel bestaande als nieuwe klanten missen. De klant gaat naar uw concurrent en u loopt bijvoorbeeld nieuwe opdrachten voor na de vakantie mis. Daarom is het belangrijk dat bedrijven telefonisch altijd goed bereikbaar zijn, ook tijdens een vakantieperiode. Uit eerder onderzoek van Telefoonboek onder 150.000 bedrijven blijkt dat 60% van al deze ondernemingen de telefoon niet opneemt wanneer zij worden gebeld. Places.nl wil deze bedrijven graag helpen weer optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Altijd telefonisch bereikbaar Telefoonboek.nl biedt met Places Antwoordservice de mogelijkheid aan bedrijven om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Een antwoordservice is een persoonlijke assistente op afstand. Places neemt uw gemiste gesprekken aan en stuurt u hiervan vervolgens een bericht. Hierin staat vermeld wie u gebeld heeft en waarom deze persoon contact zocht, met daarbij een telefoonnummer. U kunt dan contact opnemen met uw klanten om een moment dat het u beter uitkomt. Hoe onze getrainde telefonistes de telefoon namens uw bedrijf opnemen, bepaalt u helemaal zelf! Samen met u stellen wij een belscript in, zodat u ervan verzekerd bent dat wij de telefoon voor u beantwoorden, zoals u dat wil. Om kennis te maken met deze dienst mogen bedrijven 30 dagen lang de antwoordservice vrijblijvend proberen. In deze gratis maand kunt u als ondernemer ervaren hoe uw bedrijf op een voordelige en professionele manier altijd bereikbaar blijft. Ideaal voor als u nu op het punt staat om op vakantie te gaan! Zo maakten de afgelopen maand meer dan 100 bedrijven gebruik van Places Antwoordservice. Dit laat zien dat ondernemers zich ervan bewust zijn dat zij niet altijd de telefoon kunnen opnemen, maar dit wel willen voor een professionele uitstraling. De beste optie Uiteraard zijn er meerdere bedrijven die een antwoordservice aanbieden. Waarom u bij Places Antwoordservice het beste af bent, leest u in de blog die meerdere aanbieders met elkaar vergelijkt. Zo ziet u dat de Places Antwoordservice niet alleen de goedkoopste van Nederland is, maar ook de antwoordservice met de ruimste openingstijden. Zo kunnen klanten uw bedrijf 's avonds en in het weekend telefonisch bereiken. Wilt u ervaren hoe de Places Antwoordservice de telefoon aanneemt? Bel dan 024 - 2031007 voor een voorbeeldgesprek, of vraag direct een gratis proefpakket aan! U kunt dan vrijblijvend gebruik maken van een gratis testperiode van 30 dagen. Daarna vindt een evaluatiemoment plaatst en kunt u ervoor kiezen om door te gaan met een van onze Antwoordservice pakketten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Antwoordservice Advieslijn, via het nummer 024 - 3506953. Wij helpen u graag verder!

Sanne
Telefoonservice
24 juli 2014

Vergroot uw telefonische bereikbaarheid

Veel bedrijven zijn slecht telefonisch bereikbaar: uit onderzoek onder 150.000 bedrijven blijkt dat 60% van de ondernemingen de telefoon niet opneemt wanneer zij worden gebeld. Een slechte bereikbaarheid kan grote gevolgen hebben voor uw onderneming, bijvoorbeeld verlies van klanten. Door gebruik te maken van een antwoordservice vergroot u uw telefonische bereikbaarheid. Maar welke kiest u dan? Places.nl vergelijkt in deze blog verschillende antwoordservices op functionaliteit en prijs.

Sanne
Telefoonservice
14 juli 2014

Probeer Places Antwoordservice nu 30 dagen gratis!

Kijkt u uit naar uw vakantie, maar maakt u zich toch zorgen om de telefonische bereikbaarheid van uw bedrijf tijdens uw afwezigheid? Geen probleem! Probeer de Places Antwoordservice nu 30 dagen gratis en mis geen enkele klant meer. Reeds meer dan 100 bedrijven gingen uw bedrijf voor! Loop geen enkele klant meer mis Telefoonboek.nl biedt u met de Places Antwoordservice vanaf nu de mogelijkheid om ruim 80 uur per week telefonisch bereikbaar te zijn. Een antwoordservice is een persoonlijke telefoniste op afstand. Om kennis te maken met deze dienst biedt Telefoonboek.nl een gratis en vrijblijvend proefpakket aan, waarvan u 30 dagen lang kan profiteren. Ideaal voor uw bedrijf tijdens deze vakantieperiode! Voordelen van een persoonlijke telefoniste op afstand Tijdens deze geheel vrijblijvende proefperiode ervaart u zelf de voordelen van een professionele antwoordservice. Met 80 uur bereikbaarheid genereert u namelijk meer tevreden klanten, minder stress op het werk én een beter imago. Een antwoordservice neemt namens u de telefoon op. U blijft hoe dan ook bereikbaar, zelfs als u en uw medewerkers niet beschikbaar zijn. Uw klanten krijgen dus echte mensen aan de lijn in plaats van een spraakcomputer. Dit maakt de service een stuk persoonlijker. De professionele en getrainde telefonisten van Places Antwoordservice staan uw klanten te woord en sturen u vervolgens een bericht met de details van het gesprek. U kunt uw telefoon doorschakelen wanneer u maar wilt: buiten kantooruren, in vakantieperiodes of gewoon als u even niet gestoord wilt worden. écht geheel vrijblijvend Na deze 30 dagen bellen wij u terug om de proefmaand te evalueren. Mist u daadwerkelijk belangrijke telefoontjes of wilt u er zeker van blijven om altijd telefonisch bereikbaar te zijn? Dan kunnen we kijken naar een verdere samenwerking. Zo niet, geen probleem. Dan zit u nergens aan vast, maar heeft u wel gratis een beter inzicht gekregen in uw eventueel gemiste gesprekken. Voor de aanvraag van het proefpakket of voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op places.nl/antwoordservice. Als u wilt horen hoe een echt antwoordservicegesprek klinkt, kunt u bellen naar 024 - 2031007 voor een voorbeeldgesprek. Wij kijken er naar uit uw klanten telefonisch te woord te staan. Fijne vakantie!

Sanne
Online
17 juni 2014

Het belang van een goede domeinnaam

U kent ze wel, bekende websites als Nu.nl, Bol.com; bedrijven die bekendstaan om hun domeinnaam. Een domeinnaam is een internetadres dat verbonden is aan een website. Eigenlijk is een domeinnaam een postadres op het internet. Zonder adres bent u natuurlijk onvindbaar, zo geldt dat ook in de online wereld. Vaak wordt er vergeten om goed na te denken over de naamgeving van dit adres, terwijl dat toch erg belangrijk kan zijn voor uw MKB-bedrijf. Waarom? Dat leest u in deze blog. Vindbaarheid Een juiste domeinnaam zorgt ervoor dat u goed online vindbaar bent. U moet het zo bekijken: klanten moeten niet gokken wat uw internetadres is, maar moeten eigenlijk uw internetadres kunnen dromen bij het horen van uw bedrijfsnaam. Dit geldt natuurlijk vooral voor internetbedrijven, maar ook voor andere bedrijven is online vindbaarheid belangrijk. Via een domeinnaam kunnen klanten de site van uw onderneming bereiken en informatie vinden over uw bedrijf. Het succes van uw onderneming kunt u eenvoudig vergroten door een goede domeinnaam. Een duidend voorbeeld hiervan is de Albert Heijn (Ah.nl). Wat is een domeinnaam precies? Een domeinnaam bestaat uit drie delen, gescheiden door twee punten. Beginnend met www, oftewel het 'World Wide Web'. Het tweede deel bestaat uit de naam en tot slot de extensie. De extensie kan bestaan uit bijvoorbeeld .nl of .com. Deze is meestal locatie gebonden. Zo geeft .nl aan dat u een Nederlands bedrijf heeft, .de een Duits bedrijf en met .com geeft u aan een internationale oriëntatie te hebben. Denkt u bij een domeinnaam bijvoorbeeld aan Telefoonboek.nl; deze domeinnaam verwijst naar een website met een online Nederlands telefoonboek. Hoe kom ik aan een goede domeinnaam? Het hebben van een goede domeinnaam is erg belangrijk voor uw onderneming, omdat u met een goede domeinnaam meer bezoekers genereert, en meer bezoekers betekent meer omzet. Met name voor kleine bedrijven, die moeten opboksen tegen de grotere, is het hebben van een goede domeinnaam essentieel. Zorg ervoor dat uw domeinnaam precies zegt wat het hoofddoel van uw bedrijf is. Hoe beter uw domeinnaam past bij uw onderneming, hoe sneller potentiële klanten uw website vinden via bijvoorbeeld Google. Er zijn verschillende websites die domeinnamen aanbieden, bijvoorbeeld Domeinenbank.nl. U kunt simpel checken of de gewenste domeinnaam nog beschikbaar is voor u en hoeveel het kost om deze domeinnaam per jaar in uw bezit te nemen. In Nederland is dit meestal ongeveer 10 euro. Daarnaast kunt u ook meerdere domeinnamen doorschakelen naar uw website. Albert Heijn doet dit bijvoorbeeld met Ah.nl en Albertheijn.nl. Leg dus niet alleen uw gewenste domeinnaam, maar ook uw bedrijfsnaam als domeinnaam vast. Zorg ervoor dat uw domeinnaam zo kort mogelijk is. Ga geen lange verhalen of combinaties van woorden als domeinnaam aannemen, want klanten vinden dit lastig om te onthouden. Een afkorting als domeinnaam kan natuurlijk ook, zoals bijvoorbeeld Hennes & Mauritz (Hm.com), maar zorg er wel voor dat deze afkorting dan bekend is bij uw klanten. Als u in uw verdere communicatie uitingen uw bedrijfsnaam nooit afkort, doe dit dan ook niet online. Probeer in te spelen op het gedrag van uw klanten. Leg de domeinnaam aan meerdere mensen voor, en ga na of uw domeinnaam verkeerd gespeld kan worden. Niets is zo vervelend als klanten die uw internetadres intypen, maar telkens op een verkeerde pagina stuiten omdat ze uw domeinnaam verkeerd spellen. Vermijd een streepje in uw domeinnaam. Heeft u bijvoorbeeld een bedrijf dat Hair Design heet, kies er dan eerder voor om de domeinnaam hairdesign.nl te nemen dan hair-design.nl. Een streepje brengt alleen maar verwarring bij uw klanten, omdat ze bij het zien van het streepje automatisch gaan twijfelen of er een streepje in de domeinnaam hoort. Bij het weglaten van het streepje verdwijnt ook de twijfel, omdat er dan geen andere optie getoond wordt. Heeft u een Nederlands georiënteerd bedrijf? Kies dan voor een domeinnaam die eindigt op .nl. Denkt u eraan om ooit nog een keer uit te breiden naar het buitenland, leg dan alvast de domeinnamen die eindigen op bijvoorbeeld .be en .de vast, zodat deze domeinnamen niet bezet zijn. Ook de extensie .com is handig om vast te leggen. Moet u een keuze maken tussen .nl en .com, kies dan altijd voor .nl, dit kunnen klanten makkelijker onthouden. Vermijd domeinnamen die eindigen op andere, onbekende en niet voor de hand liggende extensies als .tv, .net, .nu en dergelijke. Domeinnaam bezet? Is uw gewenste domeinnaam volgens sites als Domeinenbank.nl al in gebruik en dus bezet? Dat wil niet zeggen dat u deze domeinnaam niet alsnog in uw bezit kan krijgen. Check of het webadres daadwerkelijk actief gebruikt wordt, door het adres simpelweg in de adresbalk in te vullen. Vaak komt u dan alsnog uit bij een website die niet online is, of bij concurrenten van sites als Domeinenbank.nl die het domein al gereserveerd hebben. Vaak is een nette mail naar de desbetreffende persoon al genoeg om de domeinnaam over te nemen tegen een kleine prijs. Mochten andere beheerders absurde prijzen rekenen voor het overnemen van de domeinnaam, kijk dan toch naar het gebruik van een andere extensie dan aanvankelijk gewild. Online vindbaarheid Een goede domeinnaam kan dus veel toegevoegde waarde hebben aan uw online vindbaarheid. Natuurlijk is het als MKB-bedrijf belangrijk om online vindbaar te zijn, niet alleen landelijk online, maar ook lokaal. Telefoonboek.nl kan helpen om in uw gewenste regio goed online gevonden te worden.

Sanne
Telefoonservice
4 juni 2014

Zorgeloos op vakantie als ondernemer: het kan!

,Vakantie: de favoriete tijd van het jaar voor uw werknemers. Maar veel ondernemers worden al zenuwachtig als ze eraan denken. Want wie zorgt er voor de zaak als zij weg zijn? En vooral: wie is het aanspreekpunt voor klanten? Zorgen om uw bedrijf kunnen u tot in Zuid-Frankrijk achtervolgen. De hangmat en de wijn maken plaats voor stress en spanning. En dat is nou juist níet de bedoeling van vakantie! De ,Places Antwoordservice ,biedt voor u een oplossing; dat betekent nooit meer belangrijke gesprekken missen., Nooit meer gesprekken missen ,Een antwoordservice is een telefoniste op afstand. U geeft een extern bedrijf instructies om namens uw bedrijf de telefoon aan te nemen. De speciaal getrainde telefonisten van een antwoordservice maken een notitie van elk gesprek, maar kunnen ook telefoontjes met uw klanten afhandelen. Zo kunt u om 17.00 uur naar huis, mist u geen oproepen en heeft u tevreden klanten. Voor de meeste ondernemers klinkt het te mooi om waar te zijn. Maar met een goede antwoordservice is ondernemen en ontspannen dus heel goed mogelijk. U blijft namelijk bereikbaar, zelfs als u en uw medewerkers niet beschikbaar zijn. Ideaal voor drukke dagen, avonden, het weekend, en -u raadt het al- de zomervakantie! , Gemiste gesprekken in de vakantieperiode ,Zowel grote als kleine bedrijven ondervinden problemen in de vakantieperiode. Zo is het bij de grote bedrijven een komen en gaan van medewerkers. Berichten komen hierdoor niet altijd bij de juiste persoon terecht. Bestellingen komen niet door, vragen van klanten worden niet beantwoord en de frustraties bij klanten lopen op. In het uiterste geval stappen uw klanten zelfs over naar de concurrent. Ook draaien afdelingen vaak op minder medewerkers tegelijk, waardoor er lange wachttijden ontstaan. Vakantiekrachten zijn erg handig om de werkdruk te verlichten, maar beschikken meestal niet over dezelfde kennis als uw vaste medewerkers. Kleinere bedrijven en eenmansbedrijven gaan soms in de zomer zelfs dicht, waardoor zij helemaal niet meer bereikbaar zijn. Kortom: de service laat tijdens vakantieperiodes vaak te wensen over. En dat is jammer, want uw klanten rekenen ook in de zomervakantie op uw diensten., Waarom is bereikbaarheid zo belangrijk? ,Goede service begint al bij het aannemen van gesprekken. ,Bereikbaarheid, is daarom een belangrijk onderdeel van ,klantvriendelijkheid,. Als een bedrijf goed telefonisch bereikbaar, krijgen klanten sneller antwoord op hun vragen en kunnen zij terecht met klachten en suggesties. Dit maakt een bedrijf tot een betrouwbare partner. Door goed bereikbaar te zijn, werkt u dus aan de band met bestaande klanten én trekt u nieuwe klanten aan., Feestdagen, ziekte en zomervakantie ,De Places Antwoordservice doet meer dan gesprekken afhandelen buiten kantooruren. Ook op drukke dagen, feestdagen en in geval van ziekte kunt u de telefoondienst inschakelen, maar ook als u gewoon even niet gestoord wil worden. U krijgt direct na het gesprek een notitie toegestuurd over de inhoud van het gesprek en eventuele vervolgacties. U bepaalt vervolgens zelf of u direct terugbelt of bijvoorbeeld de dag erna. Handig tijdens Kerst, Pasen, Oud&Nieuw of een stevige verkoudheid! Maar ook voor langere periodes kunt u rekenen op de diensten van Places Antwoordservice, al mogelijk vanaf â 15 per maand. Sluit uw bedrijf een aantal weken in de zomermaanden? Places Antwoordservice past op de zaak zolang u afwezig bent., Ook ondernemers kunnen op vakantie! ,Kortom: ook voor u als ondernemer is het mogelijk om optimaal van uw vakantie te genieten. Met de Places Antwoordservice kunt u een onbezorgde vakantie en een eigen zaak namelijk uitstekend combineren. Uw bedrijf blijft goed bereikbaar, en al uw klanten worden geholpen. U kunt de Places Antwoordservice nu vrijblijvend uitproberen gedurende 30 dagen. Als het bevalt, kunt u direct daarna voor een langere periode gebruik maken van de dienst. Wie weet boekt u misschien in januari dan ook wel die ski trip Meld u nu aan voor de gratis proefperiode van 30 dagen. U profiteert dan een maand lang van 80 uur bereikbaarheid per week, zonder dat u ergens aan vastzit. Kijk voor meer informatie op ,Places,, of neem contact op via 024 - 7630722. Als u wilt horen hoe een echt antwoordservicegesprek klinkt, kunt u bellen naar 020 - 7630182 voor een voorbeeldgesprek.

Sanne
Webcare
19 mei 2014

Haal het beste uit uw content met content mapping!

Als u moeite heeft gedaan voor het produceren van interessante content wilt u hier natuurlijk het uiterste uithalen. Content is alle informatie die u door middel van communicatie overbrengt, en verschijnt in verschillende vormen. Maar hoe zorgt u er nou voor dat u deze content zo effectief mogelijk gebruikt? U kunt uw content meerdere malen inzetten door deze in verschillende subcategorieën onder te verdelen. Deze strategie van het hergebruiken van content wordt 'content mapping' genoemd. In deze blog leest u wat de voordelen zijn van content mapping en hoe content mapping precies in zijn werk gaat. Na een aantal tips en trucs bent u er helemaal klaar voor om met uw eigen content map aan de slag te gaan en het beste uit uw content te halen! Mindmapping van content Content mapping is afgeleid van mindmapping. Mindmapping wordt gebruikt om associaties bij bepaalde onderwerpen in kaart te brengen en daardoor het creatieve proces te ondersteunen. Een mindmap bestaat uit een diagram waarbij allerlei trefwoorden aan een centraal thema worden gelinkt. Een mindmap bij het woord 'social media' kan bijvoorbeeld bestaan uit de woorden 'interactief', 'volgers', 'strategieën' en 'content'. Het subonderwerp 'content' kun je dan bijvoorbeeld weer onderverdelen in 'visueel', 'informatief' en 'reclame'. Hierdoor ontstaat er een boomstructuur van hoofd- en subcategorieën. In feite is mindmapping dus het opbreken van een breed onderwerp in kleinere, hapklare brokken. Content mapping werkt in feite op dezelfde manier. U verdeelt uw content in verschillende subonderwerpen, die u over verschillende momenten op verschillende tijdstippen naar buiten brengt. Doordat u uw content op deze manier meerdere malen kunt gebruiken, heeft u meer profijt van de tijd en moeite die u in het creëren van uw content steekt. Daarnaast bereikt u er meer mensen mee! Waarom content mapping? Het uitstippelen van een content map neemt wat tijd in beslag, maar op de lange termijn zal dit u tijd besparen. Een content map gebruikt u namelijk niet alleen om uw content op te delen in verschillende subonderwerpen, maar ook om te bepalen waar, wanneer en hoe u uw content vervolgens plaatst. Met een content map heeft u dus een gedetailleerd stappenplan aan de hand waarvan u uw content kunt plaatsen. Dit zorgt er voor dat u meer plezier heeft van de tijd en moeite die u stopt in de informatie die u verzamelt. Ook gaat u gerichter te werk: u schrijft niet alleen meer over wat u interessant vindt, maar de content die u plaatst maakt deel uit van een groter geheel. De rol van social media U bent waarschijnlijk actief op één of meerdere social media. Dan weet u ook dat ieder medium zijn eigen specifieke karakteristieken heeft en dat dus niet alle content geschikt is voor elk medium. Hier kunt u als ondernemer gemakkelijk gebruik van maken door dezelfde content aan te passen naar verschillende media. Omdat de verschillende media elkaar onderling aanvullen kunt u uw content op verschillende manieren onder de aandacht brengen, waardoor deze bij uitstek geschikt zijn voor content mapping. Facebook is als medium bijvoorbeeld erg geschikt voor het bieden van een goede klantenservice en het contact met de klant, terwijl u op Twitter het beste in kunt spelen op de actualiteiten. LinkedIn is ideaal voor het bereiken van de zakelijke markt en voor mensen die meer geïnteresseerd zijn in visuele content kunt u bijvoorbeeld Instagram of Pinterest gebruiken. Qua social media is er dus voor ieder wat wils. Door uw content aan te passen op het medium waarop u het plaatst kunt u verschillende doelgroepen bereiken met dezelfde informatie. Hoe gaat dit in zijn werk? Eigenlijk haalt u door middel van content mapping het meeste uit de informatie die u aanbiedt. Misschien heeft u als onderneming wel een bedrijfsmagazine dat wordt verspreid onder uw klanten. U heeft dan mensen in dienst die zich bezig houden met interviews, het verzamelen van achtergrondinformatie en het maken van foto's. Als uw magazine eenmaal gelezen is, wordt er vaak niet meer naar gekeken. Dat is zonde! Met een content map kunt u anticiperen op de content die u gaat plaatsen. In plaats van alleen foto's zou u uw fotograaf ook een korte video kunnen laten opnemen die u naderhand op YouTube kunt plaatsen. Ook kunt u al het materiaal dat u heeft verzameld tijdens het interview gebruiken om op LinkedIn een klein overzicht te geven van de meest interessante punten die naar voren zijn gekomen. Misschien bent u tijdens het verzamelen van informatie wel gestuit op een paar interessante links die u met uw volgers op Facebook of Twitter kunt delen. En past dit onderwerp niet ook toevallig heel goed bij een interesse groep op Pinterest? Kortom, er zijn voldoende manieren waarop u één informatiebron kunt gebruiken voor meerdere berichten. Natuurlijk werkt het ook heel goed om hier kleinere onderdelen van te gebruiken om mensen alvast nieuwsgierig te vermaken. Door door te verwijzen naar andere social media heeft u meer exposure en een groter bereik. Het stappenplan Een content strategie heeft u misschien al, maar hoe maakt u nou uw eigen content map? Dit doet u door deze vijf simpele stappen te volgen. Eerst brengt u in kaart welke thema's u wilt gaan behandelen, vervolgens deelt u deze in in subcategorieën. Dan is het pas tijd om na te gaan denken over welke soorten media u kunt gebruiken om deze onderwerpen optimaal tot hun recht te laten komen. U koppelt deze dan aan de social media kanalen waarop u actief bent en maakt een tijdsindeling waarin u beschrijft welke content u wanneer wilt plaatsen. 1. Welke thema's wil ik behandelen? Allereerst is het belangrijk om te kijken welke thema's relevant zijn voor de sector waarin u werkzaam bent. Het werkt het beste om verschillende soorten content af te wisselen: elke goede content strategie bevat een mix van educatie, entertainment, interactie en inspiratie. Binnen uw eigen sector kunt u aan de hand van deze categorieën bepalen welke thema's relevant zijn om content over te creëren. 2.In welke subcategorieën kan ik deze thema's onderverdelen? Elk thema valt uiteen in meerdere onderwerpen. Wilt u uw klanten bijvoorbeeld informeren over een nieuw product dat u in het assortiment heeft? Denk dan eens na over alle onderwerpen die hiermee te maken hebben. U kunt vertellen over de productsoort in het algemeen, een interview plaatsen met een tevreden klant, een handleiding filmen en op YouTube plaatsen en tips geven over hoe u het product het beste kunt gebruiken. Op deze manier pluist u uw onderwerpen uit totdat deze uiteenvallen in kleinere subonderwerpen. 3. Welke soorten content kan ik voor deze subcategorieën gebruiken? In deze fase van het plan gaat u nadenken over de beste vorm waarin u de informatie kunt gieten. Een handleiding kan bijvoorbeeld het beste gefilmd worden, terwijl een interview fijner is om te lezen. Maar denk ook eens na over speciale en niet voor de hand liggende manieren om content onder de aandacht te brengen. Vakgerelateerde tips kunt u bijvoorbeeld heel goed in een Infographic plaatsen. Instagram is een hele goede manier om uw verhaal op een visuele manier te vertellen. Visuele content springt het meeste in het oog en blijft ook het beste hangen. Het is daarom slim als ondernemer om hier op in te spelen en veel van beeldmateriaal gebruik te maken bij het plaatsen van uw content. 4. Welke media kanalen kan ik gebruiken voor mijn content? Verschillende social media zijn geschikt voor verschillende doeleinden. Dit geldt niet alleen voor het soort bedrijf dat u bent, maar ook zeker voor de soort content die u wilt plaatsen. Denk dus goed na over wie u wilt bereiken en via welk medium u dat het beste kunt doen. Een handig hulpmiddel is om in deze stap uw buyer persona's in kaart te brengen. Hierin geeft u aan hoe een gemiddelde klant in een doelgroep er uit ziet. Op deze manier kunt u zich beter verplaatsen in uw klant en kunt u uw content gerichter plaatsen. 5. Hoe kan ik mijn content over de tijd verdelen? Om het beste resultaat te bereiken is het verstandig om uw content te spreiden. Bouw bijvoorbeeld naar bepaalde content toe: plaats eerst posts met kleine onthullingen om de klant nieuwsgierig te maken. Nadat u content heeft geplaatst kunt u bijvoorbeeld nog een samenvatting schrijven of ingaan op de reacties achteraf. Op deze manier gebruikt u uw content op de meest veelzijdig mogelijke manier. Plaats uw content ook alleen op momenten dat de meeste van uw volgers online zijn. Dit verschilt per social media. Content mapping in de praktijk Als u al deze stappen heeft doorlopen heeft u uw eigen content map gemaakt en kunt hiermee aan de slag. Als u goed heeft nagedacht over de content die voor uw bedrijf relevant is en een concreet plan heeft, zal het in het vervolg veel minder werk zijn om content te creëren. Het is daarbij belangrijk dat u weet waar u als bedrijf voor staat: uw personal brand kan hier een handig hulpmiddel bij zijn. Natuurlijk kunt u er ook altijd voor kiezen om uw social media uit te besteden. Een extern bureau zal dan uw content mapping uitvoeren en voor u uw social media monitoren. Meer informatie over content mapping vindt u op Frankwatching.com.




Even geduld alstublieft...