Menu

Klantenservice

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Sanne
Telefoonservice
31 juli 2014

Klusbedrijven voor 68% telefonisch onbereikbaar

Klusbedrijven, waaronder schilders- en timmerbedrijven, zijn telefonisch slecht bereikbaar. 68% van de bezoekers van Telefoonboek.nl gaf bij meer dan 9.000 klusbedrijven aan dat ze het betreffende bedrijf niet te pakken kregen. Wat betekent dit precies voor deze bedrijven en hoe kan dit probleem opgelost worden? Lees snel verder! Vakantieperiode Mocht u een klusjesman nodig hebben, dan kan het nogal lastig zijn deze telefonisch te bereiken voor het maken van een afspraak. Met een telefonische onbereikbaarheid van 68% missen deze klusbedrijven telefoontjes die wel eens voor net dat extra beetje omzet kunnen zorgen. Met de Bouwvak voor de deur gaat de telefonische bereikbaarheid van klusbedrijven er de komende weken er niet op vooruit. Ook al geniet u als ondernemer van een welverdiende vakantie, een bedrijf dat even niet bereikbaar is brengt negatieve gevolgen met zich mee. Zo kan uw bedrijf oproepen van zowel bestaande als nieuwe klanten missen. De klant gaat naar uw concurrent en u loopt bijvoorbeeld nieuwe opdrachten voor na de vakantie mis. Daarom is het belangrijk dat bedrijven telefonisch altijd goed bereikbaar zijn, ook tijdens een vakantieperiode. Uit eerder onderzoek van Telefoonboek onder 150.000 bedrijven blijkt dat 60% van al deze ondernemingen de telefoon niet opneemt wanneer zij worden gebeld. Places.nl wil deze bedrijven graag helpen weer optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Altijd telefonisch bereikbaar Telefoonboek.nl biedt met Places Antwoordservice de mogelijkheid aan bedrijven om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Een antwoordservice is een persoonlijke assistente op afstand. Places neemt uw gemiste gesprekken aan en stuurt u hiervan vervolgens een bericht. Hierin staat vermeld wie u gebeld heeft en waarom deze persoon contact zocht, met daarbij een telefoonnummer. U kunt dan contact opnemen met uw klanten om een moment dat het u beter uitkomt. Hoe onze getrainde telefonistes de telefoon namens uw bedrijf opnemen, bepaalt u helemaal zelf! Samen met u stellen wij een belscript in, zodat u ervan verzekerd bent dat wij de telefoon voor u beantwoorden, zoals u dat wil. Om kennis te maken met deze dienst mogen bedrijven 30 dagen lang de antwoordservice vrijblijvend proberen. In deze gratis maand kunt u als ondernemer ervaren hoe uw bedrijf op een voordelige en professionele manier altijd bereikbaar blijft. Ideaal voor als u nu op het punt staat om op vakantie te gaan! Zo maakten de afgelopen maand meer dan 100 bedrijven gebruik van Places Antwoordservice. Dit laat zien dat ondernemers zich ervan bewust zijn dat zij niet altijd de telefoon kunnen opnemen, maar dit wel willen voor een professionele uitstraling. De beste optie Uiteraard zijn er meerdere bedrijven die een antwoordservice aanbieden. Waarom u bij Places Antwoordservice het beste af bent, leest u in de blog die meerdere aanbieders met elkaar vergelijkt. Zo ziet u dat de Places Antwoordservice niet alleen de goedkoopste van Nederland is, maar ook de antwoordservice met de ruimste openingstijden. Zo kunnen klanten uw bedrijf 's avonds en in het weekend telefonisch bereiken. Wilt u ervaren hoe de Places Antwoordservice de telefoon aanneemt? Bel dan 024 - 2031007 voor een voorbeeldgesprek, of vraag direct een gratis proefpakket aan! U kunt dan vrijblijvend gebruik maken van een gratis testperiode van 30 dagen. Daarna vindt een evaluatiemoment plaatst en kunt u ervoor kiezen om door te gaan met een van onze Antwoordservice pakketten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Antwoordservice Advieslijn, via het nummer 024 - 3506953. Wij helpen u graag verder!

Sanne
Telefoonservice
24 juli 2014

Vergroot uw telefonische bereikbaarheid

Veel bedrijven zijn slecht telefonisch bereikbaar: uit onderzoek onder 150.000 bedrijven blijkt dat 60% van de ondernemingen de telefoon niet opneemt wanneer zij worden gebeld. Een slechte bereikbaarheid kan grote gevolgen hebben voor uw onderneming, bijvoorbeeld verlies van klanten. Door gebruik te maken van een antwoordservice vergroot u uw telefonische bereikbaarheid. Maar welke kiest u dan? Places.nl vergelijkt in deze blog verschillende antwoordservices op functionaliteit en prijs.

Sanne
Telefoonservice
14 juli 2014

Probeer Places Antwoordservice nu 30 dagen gratis!

Kijkt u uit naar uw vakantie, maar maakt u zich toch zorgen om de telefonische bereikbaarheid van uw bedrijf tijdens uw afwezigheid? Geen probleem! Probeer de Places Antwoordservice nu 30 dagen gratis en mis geen enkele klant meer. Reeds meer dan 100 bedrijven gingen uw bedrijf voor! Loop geen enkele klant meer mis Telefoonboek.nl biedt u met de Places Antwoordservice vanaf nu de mogelijkheid om ruim 80 uur per week telefonisch bereikbaar te zijn. Een antwoordservice is een persoonlijke telefoniste op afstand. Om kennis te maken met deze dienst biedt Telefoonboek.nl een gratis en vrijblijvend proefpakket aan, waarvan u 30 dagen lang kan profiteren. Ideaal voor uw bedrijf tijdens deze vakantieperiode! Voordelen van een persoonlijke telefoniste op afstand Tijdens deze geheel vrijblijvende proefperiode ervaart u zelf de voordelen van een professionele antwoordservice. Met 80 uur bereikbaarheid genereert u namelijk meer tevreden klanten, minder stress op het werk én een beter imago. Een antwoordservice neemt namens u de telefoon op. U blijft hoe dan ook bereikbaar, zelfs als u en uw medewerkers niet beschikbaar zijn. Uw klanten krijgen dus echte mensen aan de lijn in plaats van een spraakcomputer. Dit maakt de service een stuk persoonlijker. De professionele en getrainde telefonisten van Places Antwoordservice staan uw klanten te woord en sturen u vervolgens een bericht met de details van het gesprek. U kunt uw telefoon doorschakelen wanneer u maar wilt: buiten kantooruren, in vakantieperiodes of gewoon als u even niet gestoord wilt worden. écht geheel vrijblijvend Na deze 30 dagen bellen wij u terug om de proefmaand te evalueren. Mist u daadwerkelijk belangrijke telefoontjes of wilt u er zeker van blijven om altijd telefonisch bereikbaar te zijn? Dan kunnen we kijken naar een verdere samenwerking. Zo niet, geen probleem. Dan zit u nergens aan vast, maar heeft u wel gratis een beter inzicht gekregen in uw eventueel gemiste gesprekken. Voor de aanvraag van het proefpakket of voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op places.nl/antwoordservice. Als u wilt horen hoe een echt antwoordservicegesprek klinkt, kunt u bellen naar 024 - 2031007 voor een voorbeeldgesprek. Wij kijken er naar uit uw klanten telefonisch te woord te staan. Fijne vakantie!

Sanne
Online
17 juni 2014

Het belang van een goede domeinnaam

U kent ze wel, bekende websites als Nu.nl, Bol.com; bedrijven die bekendstaan om hun domeinnaam. Een domeinnaam is een internetadres dat verbonden is aan een website. Eigenlijk is een domeinnaam een postadres op het internet. Zonder adres bent u natuurlijk onvindbaar, zo geldt dat ook in de online wereld. Vaak wordt er vergeten om goed na te denken over de naamgeving van dit adres, terwijl dat toch erg belangrijk kan zijn voor uw MKB-bedrijf. Waarom? Dat leest u in deze blog. Vindbaarheid Een juiste domeinnaam zorgt ervoor dat u goed online vindbaar bent. U moet het zo bekijken: klanten moeten niet gokken wat uw internetadres is, maar moeten eigenlijk uw internetadres kunnen dromen bij het horen van uw bedrijfsnaam. Dit geldt natuurlijk vooral voor internetbedrijven, maar ook voor andere bedrijven is online vindbaarheid belangrijk. Via een domeinnaam kunnen klanten de site van uw onderneming bereiken en informatie vinden over uw bedrijf. Het succes van uw onderneming kunt u eenvoudig vergroten door een goede domeinnaam. Een duidend voorbeeld hiervan is de Albert Heijn (Ah.nl). Wat is een domeinnaam precies? Een domeinnaam bestaat uit drie delen, gescheiden door twee punten. Beginnend met www, oftewel het 'World Wide Web'. Het tweede deel bestaat uit de naam en tot slot de extensie. De extensie kan bestaan uit bijvoorbeeld .nl of .com. Deze is meestal locatie gebonden. Zo geeft .nl aan dat u een Nederlands bedrijf heeft, .de een Duits bedrijf en met .com geeft u aan een internationale oriëntatie te hebben. Denkt u bij een domeinnaam bijvoorbeeld aan Telefoonboek.nl; deze domeinnaam verwijst naar een website met een online Nederlands telefoonboek. Hoe kom ik aan een goede domeinnaam? Het hebben van een goede domeinnaam is erg belangrijk voor uw onderneming, omdat u met een goede domeinnaam meer bezoekers genereert, en meer bezoekers betekent meer omzet. Met name voor kleine bedrijven, die moeten opboksen tegen de grotere, is het hebben van een goede domeinnaam essentieel. Zorg ervoor dat uw domeinnaam precies zegt wat het hoofddoel van uw bedrijf is. Hoe beter uw domeinnaam past bij uw onderneming, hoe sneller potentiële klanten uw website vinden via bijvoorbeeld Google. Er zijn verschillende websites die domeinnamen aanbieden, bijvoorbeeld Domeinenbank.nl. U kunt simpel checken of de gewenste domeinnaam nog beschikbaar is voor u en hoeveel het kost om deze domeinnaam per jaar in uw bezit te nemen. In Nederland is dit meestal ongeveer 10 euro. Daarnaast kunt u ook meerdere domeinnamen doorschakelen naar uw website. Albert Heijn doet dit bijvoorbeeld met Ah.nl en Albertheijn.nl. Leg dus niet alleen uw gewenste domeinnaam, maar ook uw bedrijfsnaam als domeinnaam vast. Zorg ervoor dat uw domeinnaam zo kort mogelijk is. Ga geen lange verhalen of combinaties van woorden als domeinnaam aannemen, want klanten vinden dit lastig om te onthouden. Een afkorting als domeinnaam kan natuurlijk ook, zoals bijvoorbeeld Hennes & Mauritz (Hm.com), maar zorg er wel voor dat deze afkorting dan bekend is bij uw klanten. Als u in uw verdere communicatie uitingen uw bedrijfsnaam nooit afkort, doe dit dan ook niet online. Probeer in te spelen op het gedrag van uw klanten. Leg de domeinnaam aan meerdere mensen voor, en ga na of uw domeinnaam verkeerd gespeld kan worden. Niets is zo vervelend als klanten die uw internetadres intypen, maar telkens op een verkeerde pagina stuiten omdat ze uw domeinnaam verkeerd spellen. Vermijd een streepje in uw domeinnaam. Heeft u bijvoorbeeld een bedrijf dat Hair Design heet, kies er dan eerder voor om de domeinnaam hairdesign.nl te nemen dan hair-design.nl. Een streepje brengt alleen maar verwarring bij uw klanten, omdat ze bij het zien van het streepje automatisch gaan twijfelen of er een streepje in de domeinnaam hoort. Bij het weglaten van het streepje verdwijnt ook de twijfel, omdat er dan geen andere optie getoond wordt. Heeft u een Nederlands georiënteerd bedrijf? Kies dan voor een domeinnaam die eindigt op .nl. Denkt u eraan om ooit nog een keer uit te breiden naar het buitenland, leg dan alvast de domeinnamen die eindigen op bijvoorbeeld .be en .de vast, zodat deze domeinnamen niet bezet zijn. Ook de extensie .com is handig om vast te leggen. Moet u een keuze maken tussen .nl en .com, kies dan altijd voor .nl, dit kunnen klanten makkelijker onthouden. Vermijd domeinnamen die eindigen op andere, onbekende en niet voor de hand liggende extensies als .tv, .net, .nu en dergelijke. Domeinnaam bezet? Is uw gewenste domeinnaam volgens sites als Domeinenbank.nl al in gebruik en dus bezet? Dat wil niet zeggen dat u deze domeinnaam niet alsnog in uw bezit kan krijgen. Check of het webadres daadwerkelijk actief gebruikt wordt, door het adres simpelweg in de adresbalk in te vullen. Vaak komt u dan alsnog uit bij een website die niet online is, of bij concurrenten van sites als Domeinenbank.nl die het domein al gereserveerd hebben. Vaak is een nette mail naar de desbetreffende persoon al genoeg om de domeinnaam over te nemen tegen een kleine prijs. Mochten andere beheerders absurde prijzen rekenen voor het overnemen van de domeinnaam, kijk dan toch naar het gebruik van een andere extensie dan aanvankelijk gewild. Online vindbaarheid Een goede domeinnaam kan dus veel toegevoegde waarde hebben aan uw online vindbaarheid. Natuurlijk is het als MKB-bedrijf belangrijk om online vindbaar te zijn, niet alleen landelijk online, maar ook lokaal. Telefoonboek.nl kan helpen om in uw gewenste regio goed online gevonden te worden.

Sanne
Telefoonservice
4 juni 2014

Zorgeloos op vakantie als ondernemer: het kan!

,Vakantie: de favoriete tijd van het jaar voor uw werknemers. Maar veel ondernemers worden al zenuwachtig als ze eraan denken. Want wie zorgt er voor de zaak als zij weg zijn? En vooral: wie is het aanspreekpunt voor klanten? Zorgen om uw bedrijf kunnen u tot in Zuid-Frankrijk achtervolgen. De hangmat en de wijn maken plaats voor stress en spanning. En dat is nou juist níet de bedoeling van vakantie! De ,Places Antwoordservice ,biedt voor u een oplossing; dat betekent nooit meer belangrijke gesprekken missen., Nooit meer gesprekken missen ,Een antwoordservice is een telefoniste op afstand. U geeft een extern bedrijf instructies om namens uw bedrijf de telefoon aan te nemen. De speciaal getrainde telefonisten van een antwoordservice maken een notitie van elk gesprek, maar kunnen ook telefoontjes met uw klanten afhandelen. Zo kunt u om 17.00 uur naar huis, mist u geen oproepen en heeft u tevreden klanten. Voor de meeste ondernemers klinkt het te mooi om waar te zijn. Maar met een goede antwoordservice is ondernemen en ontspannen dus heel goed mogelijk. U blijft namelijk bereikbaar, zelfs als u en uw medewerkers niet beschikbaar zijn. Ideaal voor drukke dagen, avonden, het weekend, en -u raadt het al- de zomervakantie! , Gemiste gesprekken in de vakantieperiode ,Zowel grote als kleine bedrijven ondervinden problemen in de vakantieperiode. Zo is het bij de grote bedrijven een komen en gaan van medewerkers. Berichten komen hierdoor niet altijd bij de juiste persoon terecht. Bestellingen komen niet door, vragen van klanten worden niet beantwoord en de frustraties bij klanten lopen op. In het uiterste geval stappen uw klanten zelfs over naar de concurrent. Ook draaien afdelingen vaak op minder medewerkers tegelijk, waardoor er lange wachttijden ontstaan. Vakantiekrachten zijn erg handig om de werkdruk te verlichten, maar beschikken meestal niet over dezelfde kennis als uw vaste medewerkers. Kleinere bedrijven en eenmansbedrijven gaan soms in de zomer zelfs dicht, waardoor zij helemaal niet meer bereikbaar zijn. Kortom: de service laat tijdens vakantieperiodes vaak te wensen over. En dat is jammer, want uw klanten rekenen ook in de zomervakantie op uw diensten., Waarom is bereikbaarheid zo belangrijk? ,Goede service begint al bij het aannemen van gesprekken. ,Bereikbaarheid, is daarom een belangrijk onderdeel van ,klantvriendelijkheid,. Als een bedrijf goed telefonisch bereikbaar, krijgen klanten sneller antwoord op hun vragen en kunnen zij terecht met klachten en suggesties. Dit maakt een bedrijf tot een betrouwbare partner. Door goed bereikbaar te zijn, werkt u dus aan de band met bestaande klanten én trekt u nieuwe klanten aan., Feestdagen, ziekte en zomervakantie ,De Places Antwoordservice doet meer dan gesprekken afhandelen buiten kantooruren. Ook op drukke dagen, feestdagen en in geval van ziekte kunt u de telefoondienst inschakelen, maar ook als u gewoon even niet gestoord wil worden. U krijgt direct na het gesprek een notitie toegestuurd over de inhoud van het gesprek en eventuele vervolgacties. U bepaalt vervolgens zelf of u direct terugbelt of bijvoorbeeld de dag erna. Handig tijdens Kerst, Pasen, Oud&Nieuw of een stevige verkoudheid! Maar ook voor langere periodes kunt u rekenen op de diensten van Places Antwoordservice, al mogelijk vanaf â 15 per maand. Sluit uw bedrijf een aantal weken in de zomermaanden? Places Antwoordservice past op de zaak zolang u afwezig bent., Ook ondernemers kunnen op vakantie! ,Kortom: ook voor u als ondernemer is het mogelijk om optimaal van uw vakantie te genieten. Met de Places Antwoordservice kunt u een onbezorgde vakantie en een eigen zaak namelijk uitstekend combineren. Uw bedrijf blijft goed bereikbaar, en al uw klanten worden geholpen. U kunt de Places Antwoordservice nu vrijblijvend uitproberen gedurende 30 dagen. Als het bevalt, kunt u direct daarna voor een langere periode gebruik maken van de dienst. Wie weet boekt u misschien in januari dan ook wel die ski trip Meld u nu aan voor de gratis proefperiode van 30 dagen. U profiteert dan een maand lang van 80 uur bereikbaarheid per week, zonder dat u ergens aan vastzit. Kijk voor meer informatie op ,Places,, of neem contact op via 024 - 7630722. Als u wilt horen hoe een echt antwoordservicegesprek klinkt, kunt u bellen naar 020 - 7630182 voor een voorbeeldgesprek.

Sanne
Webcare
19 mei 2014

Haal het beste uit uw content met content mapping!

Als u moeite heeft gedaan voor het produceren van interessante content wilt u hier natuurlijk het uiterste uithalen. Content is alle informatie die u door middel van communicatie overbrengt, en verschijnt in verschillende vormen. Maar hoe zorgt u er nou voor dat u deze content zo effectief mogelijk gebruikt? U kunt uw content meerdere malen inzetten door deze in verschillende subcategorieën onder te verdelen. Deze strategie van het hergebruiken van content wordt 'content mapping' genoemd. In deze blog leest u wat de voordelen zijn van content mapping en hoe content mapping precies in zijn werk gaat. Na een aantal tips en trucs bent u er helemaal klaar voor om met uw eigen content map aan de slag te gaan en het beste uit uw content te halen! Mindmapping van content Content mapping is afgeleid van mindmapping. Mindmapping wordt gebruikt om associaties bij bepaalde onderwerpen in kaart te brengen en daardoor het creatieve proces te ondersteunen. Een mindmap bestaat uit een diagram waarbij allerlei trefwoorden aan een centraal thema worden gelinkt. Een mindmap bij het woord 'social media' kan bijvoorbeeld bestaan uit de woorden 'interactief', 'volgers', 'strategieën' en 'content'. Het subonderwerp 'content' kun je dan bijvoorbeeld weer onderverdelen in 'visueel', 'informatief' en 'reclame'. Hierdoor ontstaat er een boomstructuur van hoofd- en subcategorieën. In feite is mindmapping dus het opbreken van een breed onderwerp in kleinere, hapklare brokken. Content mapping werkt in feite op dezelfde manier. U verdeelt uw content in verschillende subonderwerpen, die u over verschillende momenten op verschillende tijdstippen naar buiten brengt. Doordat u uw content op deze manier meerdere malen kunt gebruiken, heeft u meer profijt van de tijd en moeite die u in het creëren van uw content steekt. Daarnaast bereikt u er meer mensen mee! Waarom content mapping? Het uitstippelen van een content map neemt wat tijd in beslag, maar op de lange termijn zal dit u tijd besparen. Een content map gebruikt u namelijk niet alleen om uw content op te delen in verschillende subonderwerpen, maar ook om te bepalen waar, wanneer en hoe u uw content vervolgens plaatst. Met een content map heeft u dus een gedetailleerd stappenplan aan de hand waarvan u uw content kunt plaatsen. Dit zorgt er voor dat u meer plezier heeft van de tijd en moeite die u stopt in de informatie die u verzamelt. Ook gaat u gerichter te werk: u schrijft niet alleen meer over wat u interessant vindt, maar de content die u plaatst maakt deel uit van een groter geheel. De rol van social media U bent waarschijnlijk actief op één of meerdere social media. Dan weet u ook dat ieder medium zijn eigen specifieke karakteristieken heeft en dat dus niet alle content geschikt is voor elk medium. Hier kunt u als ondernemer gemakkelijk gebruik van maken door dezelfde content aan te passen naar verschillende media. Omdat de verschillende media elkaar onderling aanvullen kunt u uw content op verschillende manieren onder de aandacht brengen, waardoor deze bij uitstek geschikt zijn voor content mapping. Facebook is als medium bijvoorbeeld erg geschikt voor het bieden van een goede klantenservice en het contact met de klant, terwijl u op Twitter het beste in kunt spelen op de actualiteiten. LinkedIn is ideaal voor het bereiken van de zakelijke markt en voor mensen die meer geïnteresseerd zijn in visuele content kunt u bijvoorbeeld Instagram of Pinterest gebruiken. Qua social media is er dus voor ieder wat wils. Door uw content aan te passen op het medium waarop u het plaatst kunt u verschillende doelgroepen bereiken met dezelfde informatie. Hoe gaat dit in zijn werk? Eigenlijk haalt u door middel van content mapping het meeste uit de informatie die u aanbiedt. Misschien heeft u als onderneming wel een bedrijfsmagazine dat wordt verspreid onder uw klanten. U heeft dan mensen in dienst die zich bezig houden met interviews, het verzamelen van achtergrondinformatie en het maken van foto's. Als uw magazine eenmaal gelezen is, wordt er vaak niet meer naar gekeken. Dat is zonde! Met een content map kunt u anticiperen op de content die u gaat plaatsen. In plaats van alleen foto's zou u uw fotograaf ook een korte video kunnen laten opnemen die u naderhand op YouTube kunt plaatsen. Ook kunt u al het materiaal dat u heeft verzameld tijdens het interview gebruiken om op LinkedIn een klein overzicht te geven van de meest interessante punten die naar voren zijn gekomen. Misschien bent u tijdens het verzamelen van informatie wel gestuit op een paar interessante links die u met uw volgers op Facebook of Twitter kunt delen. En past dit onderwerp niet ook toevallig heel goed bij een interesse groep op Pinterest? Kortom, er zijn voldoende manieren waarop u één informatiebron kunt gebruiken voor meerdere berichten. Natuurlijk werkt het ook heel goed om hier kleinere onderdelen van te gebruiken om mensen alvast nieuwsgierig te vermaken. Door door te verwijzen naar andere social media heeft u meer exposure en een groter bereik. Het stappenplan Een content strategie heeft u misschien al, maar hoe maakt u nou uw eigen content map? Dit doet u door deze vijf simpele stappen te volgen. Eerst brengt u in kaart welke thema's u wilt gaan behandelen, vervolgens deelt u deze in in subcategorieën. Dan is het pas tijd om na te gaan denken over welke soorten media u kunt gebruiken om deze onderwerpen optimaal tot hun recht te laten komen. U koppelt deze dan aan de social media kanalen waarop u actief bent en maakt een tijdsindeling waarin u beschrijft welke content u wanneer wilt plaatsen. 1. Welke thema's wil ik behandelen? Allereerst is het belangrijk om te kijken welke thema's relevant zijn voor de sector waarin u werkzaam bent. Het werkt het beste om verschillende soorten content af te wisselen: elke goede content strategie bevat een mix van educatie, entertainment, interactie en inspiratie. Binnen uw eigen sector kunt u aan de hand van deze categorieën bepalen welke thema's relevant zijn om content over te creëren. 2.In welke subcategorieën kan ik deze thema's onderverdelen? Elk thema valt uiteen in meerdere onderwerpen. Wilt u uw klanten bijvoorbeeld informeren over een nieuw product dat u in het assortiment heeft? Denk dan eens na over alle onderwerpen die hiermee te maken hebben. U kunt vertellen over de productsoort in het algemeen, een interview plaatsen met een tevreden klant, een handleiding filmen en op YouTube plaatsen en tips geven over hoe u het product het beste kunt gebruiken. Op deze manier pluist u uw onderwerpen uit totdat deze uiteenvallen in kleinere subonderwerpen. 3. Welke soorten content kan ik voor deze subcategorieën gebruiken? In deze fase van het plan gaat u nadenken over de beste vorm waarin u de informatie kunt gieten. Een handleiding kan bijvoorbeeld het beste gefilmd worden, terwijl een interview fijner is om te lezen. Maar denk ook eens na over speciale en niet voor de hand liggende manieren om content onder de aandacht te brengen. Vakgerelateerde tips kunt u bijvoorbeeld heel goed in een Infographic plaatsen. Instagram is een hele goede manier om uw verhaal op een visuele manier te vertellen. Visuele content springt het meeste in het oog en blijft ook het beste hangen. Het is daarom slim als ondernemer om hier op in te spelen en veel van beeldmateriaal gebruik te maken bij het plaatsen van uw content. 4. Welke media kanalen kan ik gebruiken voor mijn content? Verschillende social media zijn geschikt voor verschillende doeleinden. Dit geldt niet alleen voor het soort bedrijf dat u bent, maar ook zeker voor de soort content die u wilt plaatsen. Denk dus goed na over wie u wilt bereiken en via welk medium u dat het beste kunt doen. Een handig hulpmiddel is om in deze stap uw buyer persona's in kaart te brengen. Hierin geeft u aan hoe een gemiddelde klant in een doelgroep er uit ziet. Op deze manier kunt u zich beter verplaatsen in uw klant en kunt u uw content gerichter plaatsen. 5. Hoe kan ik mijn content over de tijd verdelen? Om het beste resultaat te bereiken is het verstandig om uw content te spreiden. Bouw bijvoorbeeld naar bepaalde content toe: plaats eerst posts met kleine onthullingen om de klant nieuwsgierig te maken. Nadat u content heeft geplaatst kunt u bijvoorbeeld nog een samenvatting schrijven of ingaan op de reacties achteraf. Op deze manier gebruikt u uw content op de meest veelzijdig mogelijke manier. Plaats uw content ook alleen op momenten dat de meeste van uw volgers online zijn. Dit verschilt per social media. Content mapping in de praktijk Als u al deze stappen heeft doorlopen heeft u uw eigen content map gemaakt en kunt hiermee aan de slag. Als u goed heeft nagedacht over de content die voor uw bedrijf relevant is en een concreet plan heeft, zal het in het vervolg veel minder werk zijn om content te creëren. Het is daarbij belangrijk dat u weet waar u als bedrijf voor staat: uw personal brand kan hier een handig hulpmiddel bij zijn. Natuurlijk kunt u er ook altijd voor kiezen om uw social media uit te besteden. Een extern bureau zal dan uw content mapping uitvoeren en voor u uw social media monitoren. Meer informatie over content mapping vindt u op Frankwatching.com.

Sanne
Telefoonservice
8 mei 2014

Places Antwoordservice, hoe werkt dat eigenlijk?

Hoe vervelend is het als u de telefoon niet kunt opnemen omdat u even niet bereikbaar bent? Heel vervelend, want hierdoor loopt u oproepen van potentiële klanten en dus ook omzet mis. Places.nl heeft voor u de oplossing: de Places Antwoordservice die voor u de telefoon opneemt op momenten dat u zelf niet bereikbaar bent. Maar hoe gaat dit nou precies in zijn werk? Wat is de Places Antwoordservice? De Places Antwoordservice is als het ware een 'telefoniste op afstand'. U kunt zelf bepalen wanneer wij de telefoon voor u opnemen. Dit kan altijd zijn, wanneer de telefoon een aantal keer is overgegaan of wanneer u zelf in gesprek bent. Dit geldt natuurlijk ook voor vakanties en feestdagen. Onze medewerkers nemen voor u de telefoon aan, zodat uw klanten een boodschap voor u achter kunnen laten. Dit doen we aan de hand van een script dat we samen met u opstellen. Het script kunt u te allen tijde aanpassen. U kunt hiermee dus zelf bepalen hoe wij het gesprek voor u afhandelen. Klanten kunnen dan aangeven wie zij willen spreken of waar zij voor bellen. Wij nemen een bericht van ze aan en noteren contactgegevens als naam, e-mailadres, klantnummer en telefoonnummer. Vervolgens zorgen wij ervoor dat het bericht bij u terecht komt. U ontvangt hier direct een e-mail van zodat u snel kunt handelen als het om een dringend geval gaat. U kunt dan zelf contact opnemen met de desbetreffende klant op een moment dat het u uitkomt. Wat zijn de voordelen van de Places Antwoordservice? Nooit meer een gesprek missen Een telefonisch gesprek is vaak het eerste contact tussen u en uw klant. Het is daarom heel vervelend als ze in plaats van u een voicemail te horen krijgen. U wilt natuurlijk een zo goed mogelijke service bieden en dat is niet mogelijk wanneer u niet bereikbaar bent. Daarnaast wilt u geen klanten verliezen aan de concurrentie. Het voordeel van een antwoordservice is dat u altijd bereikbaar bent, ook wanneer u zelf even geen tijd heeft. De Places Antwoordservice is 80 uur per week bereikbaar, waardoor u doordeweeks van 08:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 09:00 tot 17:00 uur geen gesprek meer hoeft te missen. Uw gesprekken worden professioneel afgehandeld en uw klanten hangen met een tevreden gevoel op. Een persoonlijke afhandeling De telefonisten van de Places Antwoordservice zijn getraind in het afhandelen van telefoongesprekken en staan uw klanten professioneel te woord. Op deze manier waarborgen wij de kwaliteit van uw oproepen. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om zelf een script op te stellen, zodat uw oproepen worden beantwoord zoals ú dat wilt. Op deze manier ervaren klanten een persoonlijke afhandeling, net alsof ze u direct aan de telefoon hebben gehad. De voordeligste van Nederland De Places Antwoordservice hanteert een prijs van één euro per gesprek. Hiermee is de Places Antwoordservice aanzienlijk voordeliger dan andere antwoordservices in Nederland. Bovendien rekenen wij geen aansluitkosten of administratiekosten. U betaalt bij ons ook niet voor reclame of voor gesprekken die verkeerd verbonden zijn. Places.nl biedt u verschillende pakketten, waardoor er altijd een pakket is dat bij u past. Al uw gesprekken in één handig overzicht In uw Antwoordservice Dashboard op Places.nl vindt u al uw gesprekken overzichtelijk terug. Deze kunt u zien als u bent ingelogd in uw persoonlijke Places account. U kunt hier naartoe navigeren door bovenin de blauwe balk op 'Antwoordservice' te klikken. U kunt hier niet alleen de contactgegevens van uw afgehandelde gesprekken bekijken, maar ook berichten terugvinden, vragen stellen en beoordelingen aan berichten geven. Door middel van sterren kunt u aangeven hoe tevreden u bent over de medewerker die het gesprek aan heeft genomen. Mocht na een aantal gesprekken blijken dat u ontevreden bent over de manier waarop wij uw gesprekken afhandelen, kan eventueel het script aangepast worden zodat uw oproepen in het vervolg beter zullen worden beantwoordt en de informatievoorziening voor u vollediger wordt. Ook vindt u hier het aantal gesprekken dat binnen en buiten uw bundel is aangenomen. Bovendien ontvangt u na elk afgehandeld gesprek per e-mail een notificatie. Wanneer u uw budget dreigt te overschrijden ontvangt u van ons een waarschuwing om u hierop attent te maken. Op deze manier heeft u dus alle informatie die u nodig heeft om uw klant goed te helpen bij de hand. Hoe gaat de Antwoordservice in zijn werk? Als u geïnteresseerd bent in onze Antwoordservice kunt u in samenwerking met onze adviseur het juiste abonnement afsluiten. Daarna vindt er een service gesprek plaats om samen tot het juiste script te komen. Hierin noteren wij belangrijke gegevens als de bedrijfsnaam, het telefoonnummer en het doorverbindnummer. Het telefoonnummer waar de oproepen op binnenkomen moeten namelijk worden gekoppeld aan het doorverbindnummer, zodat wij deze gesprekken voor u kunnen aannemen. Het is daarom voor u ook belangrijk om deze twee aan elkaar te koppelen. Ook kunt u hier aangeven wanneer u uw gesprekken wilt doorschakelen. Dit kan direct of met een vertraging van 20 seconden. Vervolgens stelt u samen met de service medewerker uw persoonlijke script in. Deze bestaat standaard uit: {Begroeting} u spreekt met {Medewerker} van {Bedrijfsnaam}, waarmee kan ik u van dienst zijn?. Maar u kunt hier ook specifieke wensen aangeven. In de volgende stap noteren wij de contactpersonen binnen uw bedrijf en binnen welke functie zij werkzaam zijn. Dit doen wij zodat onze medewerkers de service berichten zo veel mogelijk kunnen personaliseren. Ook noteren wij een aantal gespreksonderwerpen die voor kunnen komen, zodat onze medewerkers de oproepen direct naar onderwerp kunnen ordenen. Zo weten zij beter waar ze naar moeten vragen en is het voor u veel makkelijker om berichten over hetzelfde onderwerp terug te lezen. Tot slot noteren wij wat algemene informatie over uw organisatie. Dit doen wij zodat onze telefonisten zich in kunnen lezen in uw bedrijf en belangrijke informatie bij de hand hebben tijdens het gesprek. Op deze manier kunnen wij uw klanten zo adequaat mogelijk te woord staan. Wanneer al deze gegevens zijn ingevuld hebben wij alle belangrijke informatie om uw gesprekken naar wens af te handelen. Mochten er bij u nog vragen zijn, dan is hier natuurlijk ook altijd ruimte voor. Ervaar het zelf! Vele bedrijven gingen u al voor, zo ook VIP Internet. Op de blog van Places.nl vindt u hoe zij de Places Antwoordservice ervaren. Hier vindt u ook meer informatie over bereikbaarheid buiten kantoortijden. Wilt u ook nooit meer een klant hoeven missen? De Places Antwoordservice van kan u hierbij helpen. Wij helpen u niet alleen het serviceniveau van uw bedrijf te verhogen, maar zorgen er tegelijkertijd ook voor dat u geen potentiële klanten misloopt. Meld u nu aan voor de gratis proefperiode van 30 dagen. U profiteert dan een maand lang van 80 uur bereikbaarheid per week, zonder dat u ergens aan vastzit. Aan het einde van de proefperiode volgt een evaluatie, waarna u zelf beslist of u gebruik wilt gaan maken van de diensten van Places Antwoordservice. De proefperiode is dus geheel vrijblijvend! Kijk voor meer informatie op Places, of neem contact op via 024 - 7630722. Als u wilt horen hoe een echt antwoordservicegesprek klinkt, kunt u bellen naar 020 - 7630182 voor een voorbeeldgesprek.

Sanne
Telefoonservice
2 mei 2014

30 dagen gratis antwoordservice

30 dagen gratis Places Antwoordservice, linken via LinkedIn, uw juiste openingstijden weergeven en als starter enkele werkzaamheden uitbesteden. U kon het deze week allemaal terugvinden op de blog van Places.nl. Omdat het weekend voor de deur staat hebben wij voor u nog even alles op een rij gezet. 30 dagen gratis Places Antwoordservice: ervaar het gemak van 80 uur bereikbaarheid U trekt de deur van uw kantoor elke dag met een gerust hart achter u dicht. En als de telefoon overdag roodgloeiend staat, maakt u zich geen zorgen. U loopt immers geen enkele klant mis! Klinkt goed? Dan is een antwoordservice misschien iets voor u. U kunt nu 30 dagen gratis gebruik maken van de Places Antwoordservice. Tijdens deze geheel vrijblijvende proefperiode ervaart u zelf de voordelen van een professionele antwoordservice. 80 uur bereikbaarheid betekent namelijk meer tevreden klanten, minder stress op het werk én een beter imago. Lees meer over het gratis uitproberen van de Places Antwoordservice Linken op LinkedIn LinkedIn is met ruim 4 miljoen Nederlandse gebruikers bij uitstek het geschikte sociale medium om uw zakenrelaties te onderhouden en zelfs nieuwe relaties op te doen. Op LinkedIn bouwt u aan een netwerk bestaande uit connecties. Om een connectie tot stand te laten komen, moet deze connectie wederzijds geaccepteerd geworden. U zou het kunnen vergelijken met een 'vriendschapsverzoek' op Facebook. Maar waar u op Facebook alleen een standaard vriendschapsverzoek kunt sturen, biedt LinkedIn hier meer opties. Wat is nu de beste manier om contact te maken met uw zakenrelaties. Lees meer over manieren om met zakenrelaties in contact te komen op LinkedIn Uw juiste openingstijden online weergeven: zo doet u dat Zijn de openingstijden van uw bedrijf gewijzigd? Dan kan het gebeuren dat klanten die nog op uw oude openingstijden afgaan, voor een dichte deur komen te staan. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat u uw openingstijden online up-to-datehoudt. Met 5,8 miljoen bezoekers per maandzijn Telefoonboek.nl en Openingstijden.com veelgebruikte zoekmachines voor het opzoeken vanbedrijfsgegevens.Ook naar uw onderneming wordt dus gezocht en wij helpen u daarom graag om uwactuele openingstijden online weer te geven. Places.nl legt u in deze blog uit hoe u uw (gewijzigde) openingstijden kunt invoeren. Lees meer over hoe u uw juiste openingstijden weer kunt geven Starter? Begin klein, maar denk groot! Ruim 150.000 mensen zijn in 2013 een onderneming gestart. Uit onderzoek van de Kamer van Koophandel blijkt dat veel van deze starters moeite hebben dit eerste jaar te overleven. Eén van de oorzaken hiervan, is dat ondernemers ontzettend veel tijd verliezen aan noodzakelijke bezigheden waar ze echter niet direct geld mee verdienen. Dit zijn bijvoorbeeld zaken als het doen van administratie, het doen van belastingaangiftes en telefoneren op het moment dat het hen niet uitkomt. Het versnellen of uitbesteden van deze tijdrovende zaken kan er voor zorgen dat u als startende ondernemer uw tijd kunt besteden aan zaken waar u écht goed in bent. Op deze manier is de kans groter dat u dat eerste jaar, en de jaren erna wél overleeft! In deze blog vindt u enkele voorbeelden van zaken die u uit kunt besteden. Lees meer over hoe u werkzaamheden kunt versnellen of uitbesteden

Sanne
Klantenservice
30 april 2014

Uw juiste openingstijden online weergeven: zo doet u dat

Zijn de openingstijden van uw bedrijf gewijzigd? Dan kan het gebeuren dat klanten die nog op uw oude openingstijden afgaan, voor een dichte deur komen te staan. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat u uw openingstijden online up-to-datehoudt. Met 5,8 miljoen bezoekers per maand zijn Telefoonboek.nl en Openingstijden.com veelgebruikte zoekmachines voor het opzoeken vanbedrijfsgegevens.Ook naar uw onderneming wordt dus gezocht en wij helpen u daarom graag om uwactuele openingstijden online weer te geven. Places.nl legt u in deze blog uit hoe u uw (gewijzigde) openingstijden kunt invoeren. Meld uw bedrijf gratis aan op Places.nl Voor het wijzigen van uw openingstijden op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, kunt u terecht op Places.nl. Op deze beheerwebsite kunt u een gratis account aanmaken. Vervolgens kunt u te allen tijdegemakkelijk zelf uw openingstijden wijzigen. Ook kunt u ervoor kiezen om andere gratis gegevens toe te voegen.Bijvoorbeeld de parkeergelegenheid bij uw bedrijf, betalingsmogelijkheden, social media links, een categorie en een bedrijfsomschrijving. Hoe meer gegevens u invult, hoe beter de online vindbaarheid van uw bedrijf. Uw bedrijfsvermelding wordt namelijk niet alleen goed gevonden op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, maar eindigt ook hoger in de zoekresultaten van Google. Een complete bedrijfsvermelding Veel ondernemers kozen er het afgelopen jaar voor om naast de openingstijden ookaanvullende gratis gegevens toe te voegen.Een gratis bedrijfsvermelding bevat de mogelijkheid tot het weergeven van uw bedrijfsnaam, adresgegevens, telefoonnummer, categorie en bedrijfsomschrijving. Aanvullend zijn ook uw openingstijden, dichtstbijzijnde parkeergelegenheid, betalingsmogelijkheden en social media links gratis weer te geven. Daarnaast werd vaak gekozen voor een uitgebreide bedrijfsvermelding in de vorm van een advertentiepakket. De uitgebreide bedrijfsvermelding biedt ondernemers de mogelijkheid een link naar een website, bedrijfslogo, foto's en video's toe te voegen.Bovendien biedt de uitgebreide bedrijfsvermeldingde mogelijkheid om bij het adverteren op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com zoekwoorden en plaatsen in te stellen. Uw openingstijden op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com Hoe doet u dat nu eigenlijk, uw openingstijden wijzigen? Wanneer u een gratis account heeft aangemaakt op Places.nl kunt u op de pagina'Bedrijfsoverzicht'uw bedrijfsgegevens inzien zoals weergegeven op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Alles wat u wijzigt op deze pagina wordt na zorgvuldige controle door onze service medewerkers binnen één dag goedgekeurd. Vervolgens ontvangt u hiervan een bevestiging en worden de wijzigingen online weergegeven.Debevestiging kunt u terugvinden onder het tabblad'Service & Vragen'in uw Places-account. Kiest u ervoor om uw openingstijden op Places.nl te wijzigen,dan is dat op verschillende manieren mogelijk. Places.nl heeft de meest voorkomendeopties voor u op een rij gezet. 24/7 geopend? Runt u bijvoorbeeld een webshop? Of bent u een loodgieter die 24 uur per dag bereikbaar is? Dan kunt uaangeven dat u van 00:00 tot 00:00 uur geopend bent. Klik vervolgens op 'Openingstijden van maandag overal toepassen'. De openingstijden van maandag zijn nu op alle dagen van de week terug te zien en hoeven niet meer handmatig te worden toegevoegd. De titel veranderen Werkt uw bedrijf op afspraak? Dan kunt u de titel 'Openingstijden' aanpassen naar 'Op afspraak'. Door dubbel te klikken op het tabblad 'Openingstijden' verschijnt een tekstveld waar u de titel kunt wijzigen. Naast het werken op afspraak kunt u andere titels toekennen, bijvoorbeeld 'Week 37', 'Telefonische bereikbaarheid' en 'Klantenservice'. Heeft u aangepaste openingstijden op feestdagen? Of werkt u met verschillende afdelingen? Dan kunt u die op dezelfde wijze toevoegen. Extra openingstijden toevoegen Heeft uw bedrijf meerdere openingstijden? Bijvoorbeeld omdat uw telefonische bereikbaarheid niet gelijk is aan de openingstijden van uw winkel? Of heeft u een webshop en wilt u liever gedurende bepaalde uren of dagen niet gestoord worden? Dan kunt u ervoor kiezen om een extra tabblad toe te voegen. Door op het symbool + te klikken opent een tekstbalk waar u de titel van dit nieuwe tabblad openingstijden kunt invullen. In dit geval kiest u voor de titel 'Telefonische bereikbaarheid'. Klik op 'OK' en uw nieuwe tabblad is toegevoegd. Seizoenen Wanneer uw bedrijf alleen in bepaalde seizoenen is geopend, of verschillende openingstijden per seizoen heeft, kunt u klikken op 'Voeg nog een seizoen toe'. U voert vervolgens per seizoen de data in waar de desbetreffende openingstijden betrekking op hebben. Pauze Soms komt het voor dat een bedrijf gesloten is tijdens lunchtijd of avondeten. Wanneer dit bij uw bedrijfhet geval is, kunt u het vakje 'Pauze' aanvinken. Vervolgens vult u de openingstijden voor uw pauze en na uw pauze in. Ook hier kunt u ervoor kiezen om alleen de maandag in te vullen en vervolgens op 'Openingstijden van maandag overal toepassen' te klikken, indien uw openingstijden de gehele week hetzelfde zijn. Hoe ziet de klant uw openingstijden? Vergeet na het wijzigen van uw openingstijden niet om op 'Opslaan' te klikken. De service desk medewerkers controleren uw gegevens zo snel mogelijk om deze vervolgens online te plaatsen. Op Openingstijden.com worden uw openingstijden door middel van balkjes weergegeven. Is uw bedrijf momenteel geopend, dan zien bezoekers bovenaan de pagina een grote groene balk met daarin aangegeven hoelang de vestiging vandaag nog geopend is. Ook de sluitingstijd is hierin opgenomen. Is uw vestiging gesloten, dan krijgen bezoekers in een rode balk te zien hoelang het nog duurt tot de vestiging opent. Op deze manier krijgen bezoekers altijd een actueel overzicht te zien. Uw openingstijden verlengen Hoe ruimer uw openingstijden, des te beter u aan de behoefte van uw klant kunt voldoen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat veel klanten op zoek gaan naar de concurrent wanneer een bedrijf niet bereikbaar is. Daarnaast zorgt een slechte bereikbaarheid voor een lagere beoordeling op service in indruk. Met de komst van de Places Antwoordservice is het mogelijk om uw openingstijden te verlengen. Uw bedrijf is dan 80 uur per week telefonisch bereikbaar. Wanneer u zelf niet aanwezig bent, nemen onze getrainde telefonisten volgens een door u opgesteld script op. Na afloop van het gesprek ontvangt u een bericht met hierin een samenvatting van het behandelde gesprek, zodat u de klant op een ander tijdstip kunt terugbellen. U mist hierdoor geen telefoontjes meer, en kunt dus ook buiten uw reguliere openingstijden klanten te woord staan. Heeft u nog vragen? Heeft u nog vragen over het invullen van uw openingstijden? Neemt u dan gerust contact op met onze service desk. U kunt uw vraag op Places.nl stellen via de pagina 'Service& Vragen', een e-mail sturen naar info@places.nl of bellen naar 024-3555299. Voor meer informatie over de Places Antwoordservice kunt u bellen naar nummer 024-7630722. Wij helpen u graag uw openingstijden te optimaliseren.

Sanne
Telefoonservice
28 april 2014

Ervaar het gemak van 80 uur bereikbaarheid

U trekt de deur van uw kantoor elke dag met een gerust hart achter u dicht. En als de telefoon overdag roodgloeiend staat, maakt u zich geen zorgen. U loopt immers geen enkele klant mis! Klinkt goed? Dan is een antwoordservice misschien iets voor u. U kunt nu 30 dagen gratis gebruik maken van de Places Antwoordservice. Tijdens deze geheel vrijblijvende proefperiode ervaart u zelf de voordelen van een professionele antwoordservice. 80 uur bereikbaarheid betekent namelijk meer tevreden klanten, minder stress op het werk én een beter imago. Waarom een antwoordservice? Klanten hebben zowel binnen als buiten kantooruren vragen en klachten, en verwachten dat die zo snel mogelijk worden behandeld. Ook informatie moet snel en overal beschikbaar zijn.Voor bedrijven is dit soms lastig: zij zijn niet altijd in de gelegenheid om constant de telefoon te bemannen. 60% van de Nederlandse bedrijven is dan ook regelmatig slecht bereikbaar. Hierdoor ontstaan soms wachttijden, irritaties, en gemiste oproepen. Gemiste oproepen zijn gemiste kansen, want bij geen gehoor stappen uw klanten snel over naar de concurrent, en dat kost u omzet. Gelukkig kunt u hier maatregelen tegen nemen door onder andere een antwoordservice in te zetten. Hoe werkt een antwoordservice? Een antwoordservice neemt namens u de telefoon op. Uw klanten krijgen dus echte mensen aan de lijn in plaats van een spraakcomputer. Dit maakt de service een stuk persoonlijker. De antwoordservice wordt uitgevoerd door een externe partij. U geeft hen informatie over uw bedrijf, zodat zij uw gesprekken professioneel kunnen afhandelen als u en uw medewerkers niet beschikbaar zijn. De telefonisten van een antwoordservice staan uw klanten te woord, en sturen u vervolgens een bericht met de details van het gesprek. U kunt uw telefoon doorschakelen wanneer u maar wilt: buiten kantooruren, tijdens drukke momenten overdag, in vakantieperiodes of gewoon als u even niet gestoord wilt worden. De voordelen van Places Antwoordservice Places heeft onlangs de Places Antwoordservice gelanceerd: een professionele telefoondienst tegen een zeer scherpe prijs. Met Places Antwoordservice bent u namelijk al beter bereikbaar voor â 15 per maand en u betaald geen aansluit- of administratiekosten.Met de Places Antwoordservice worden uw klanten 80 uur per week te woord gestaan door telefonisten die werken volgens uw bedrijfscode. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en in het weekend van 9.00 uur tot 17.00 uur. U kunt de getrainde telefonisten van Places Antwoordservice inzetten voor diverse werkzaamheden, zoalshet maken van terugbelnotities. In overleg met u wordt er een belscript gemaakt dat de telefonisten te zien krijgen wanneer uw klanten bellen, zodat ze precies weten welke informatie ze kunnen geven en welke gegevens u wilt ontvangen. U kunt dit script te allen tijde aanpassen en u kunt het zo uitgebreid maken als u zelf wilt. Zodra de klant heeft opgehangen, ontvangt u direct een bericht per e-mail met daarin de details van het gesprek. Zo kunt u klanten terugbellen op een moment dat het u uitkomt. In uw persoonlijke dashboard op Places.nl kunt u altijd de status van uw maandabonnement inzien. Hier vindt u ook een compleet overzicht van alle gesprekken die de Places Antwoordservice voor u heeft beantwoord. De notities van de gesprekken kunt u een beoordeling geven.Door middel van sterren kunt u aangeven hoe tevreden u bent over de medewerker die het gesprek aan heeft genomen. Mocht na een aantal gesprekken blijken dat u niet helemaal tevreden bent over de manier waarop uw gesprekken afgehandeld worden, dan kan bijvoorbeeld het script aangepast worden zodat de informatievoorziening voor u vollediger wordt. 30 dagen gratis proefpakket Meld u nu aan voor de gratis proefperiode van 30 dagen. U profiteert dan een maand lang van 80 uur bereikbaarheid per week, zonder dat u ergens aan vastzit. Aan het einde van de proefperiode volgt een evaluatie, waarna u zelf beslist of u gebruik wilt gaan maken van de diensten van Places Antwoordservice. De proefperiode is dus geheel vrijblijvend! Kijk voor meer informatie op www.places.nl/antwoordservice, of neem contact op via 024 - 7630722. Als u wilt horen hoe een echt antwoordservicegesprek klinkt, kunt u bellen naar 020 - 7630182 voor een voorbeeldgesprek.

Sanne
Telefoonservice
18 april 2014

Hulp bij internationaal ondernemen

Hulp bij internationaal ondernemen, bereikbaar zijn buiten kantooruren, tips voor lokale online vindbaarheid van uw MKB en het uitbesteden van uw social media beheer. U kon het deze week allemaal terugvinden op de blog van Places.nl. Omdat het weekend voor de deur staat hebben wij voor u nog even alles op een rij gezet. Ondernemen in het buitenland: waar vindt u ondersteuning? Internationaal ondernemen is voor veel ondernemers een grote stap. Stelt u zich voor: u wilt uw kansen benutten in het buitenland. Dan is het waarschijnlijk dat u te maken krijgt met verschillen in regelgeving, taal en cultuur. Hoe u als MKB'er deze verschillen het beste kunt overbruggen, is zelf vaak lastig te bepalen. Gelukkig staat u er niet alleen voor. Places.nl bespreekt in deze blog waar u ondersteuning kunt vinden als uw bedrijf over de Nederlandse grens wil gaan werken. Er zijn namelijk een hoop hulpmiddelen voorhanden. Lees meer over welke partijen u kunt inschakelen als u in het buitenland wil ondernemen 9-5 bestaat niet meer: ga voor 80 uur bereikbaarheid per week! In Nederland lopen werk en privé steeds meer door elkaar. We doen van alles tegelijk en proberen daarom zo flexibel mogelijk te zijn. Buiten kantoortijden gaat werk soms gewoon door, omdat we telefoontjes en mails vaak blijven ontvangen op onze telefoon. Uw klanten, die overdag zelf druk zijn, verwachten dan ook na kantoortijden nog contact met u op te kunnen nemen voor allerlei zaken. Bedrijven die na 17.00 uur het antwoordapparaat aanzetten, lopen daarom veel bedrijvigheid mis. Dan maar 24 uur per dag doorwerken? Gelukkig niet! Ontdek hoe u met een aantal aanpassingen uw bereikbaarheid vergroot. Lees meer over hoe u de bereikbaarheid van uw bedrijf kunt vergroten Tips voor de lokale online vindbaarheid van uw MKB Voor u als ondernemer is het belangrijk om gevonden te worden door uw klanten. Vooral voor MKB'ers is lokale vindbaarheid belangrijk, aangezien het merendeel van het klantenbestand uit de regio komt. Denk bijvoorbeeld aan een kapper, taxibedrijf of de plaatselijke boekhandel. Uit een recent onderzoek van TNS Nipo blijkt dat ondernemers in het MKB nog te weinig doen om goed online vindbaar te zijn. 57 procent van de websites van het MKB lijkt niet geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO) of mobiele applicaties. Het MKB heeft wel de intentie om haar websites te vernieuwen, maar doet dit nog niet massaal. Ook zijn MKB ondernemers nog relatief weinig actief op externe kanalen zoals sociale media. Het vernieuwen en verbeteren van uw website is wel erg belangrijk en draagt bij aan uw online vindbaarheid. Schenk ook aandacht aan zoekmachineoptimalisatie, oftewel uw website zo ontwerpen en invullen dat u goed gevonden wordt via Google en andere zoekmachines. Bent u nog niet helemaal op de hoogte van wat zoekmachineoptimalisatie is? Lees dan eerst deze blog. Hieronder vindt u een aantal tips om uw lokale vindbaarheid, en die van uw website, te optimaliseren. Lees meer over de manieren waarop u uw lokale online vindbaarheid kunt verbeteren Social media: uitbesteden of in eigen beheer houden? Een bekende quote op het gebied van social media luidt: "We don't have a choice whether we do social media, the question is how well we do it (Erik Qualman)." Social media zijn er, ongeacht of u er voor kiest om hier aan deel te nemen of niet. Het is niet langer een trend, maar is vaak een vast onderdeel van de marketingstrategie geworden. Voor ondernemingen kan het echter lastig zijn om naast het runnen van een bedrijf ook voldoende tijd te besteden aan een social media beleid. Daarom kunt u er voor kiezen om uw social media uit te besteden aan professionals. Maar wat zijn hier de voor- en nadelen van? Places.nl zet ze voor u op een rij. Lees meer over de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw social media beheer

Sanne
Telefoonservice
15 april 2014

9-5 bestaat niet meer: ga voor 80 uur bereikbaarheid per week!

In Nederland lopen werk en privé steeds meer door elkaar. We doen van alles tegelijk en proberen daarom zo flexibel mogelijk te zijn. Buiten kantoortijden gaat werk soms gewoon door, omdat we telefoontjes en mails vaak blijven ontvangen op onze telefoon. Uw klanten, die overdag zelf druk zijn, verwachten dan ook na kantoortijden nog contact met u op te kunnen nemen voor allerlei zaken. Bedrijven die na 17.00 uur het antwoordapparaat aanzetten, lopen daarom veel bedrijvigheid mis. Dan maar 24 uur per dag doorwerken? Gelukkig niet! Ontdek hoe u met een aantal aanpassingen uw bereikbaarheid vergroot. Onbereikbaarheid is grote ergernis Onbereikbaarheid van bedrijven is één van de meest genoemde ergernissen van klanten. Zij willen snel en goed geholpen worden, en door de juiste persoon. Vooral het MKB is slecht bereikbaar. Zij hebben soms te weinig mankracht of te weinig tijd om altijd en overal de telefoon op te nemen. Vaak is er na 17.00 uur en in het weekend niemand aanwezig. Dat is zonde, want dat zijn nou net de tijdstippen waarop klanten tijd hebben om te bellen. Zij werken zelf ook vaak 5 dagen in de week, en hebben weinig tijd om tijdens kantooruren te bellen. Uit een onderzoek van Telefoonboek.nl bleek dat maar liefst 24% van de klanten op zoek gaat naar een alternatief als er niet wordt opgenomen door bedrijven. Zo lopen bedrijven veel klanten en daarmee veel omzet mis. Kantooruren bestaan niet meer De 9 tot 5-baan is verleden tijd. Steeds meer werkgevers hanteren flexibele werktijden, werknemers werken fulltime in 4 dagen en ook thuiswerken wordt steeds populairder. Maar ook als er niet gewerkt wordt, gaan de communicatiestromen door: via social media worden er dag en nacht meningen en informatie uitgewisseld. De scheidingslijn tussen werk en privé is steeds vager geworden. Dat wil ook zeggen dat werk niet meer tijd- en plaatsgebonden is. Dat betekent dat een bedrijf dat alleen binnen kantooruren bereikbaar is, een groot deel van de beschikbare tijd niet aanspreekbaar is. Dat hoeft niet per se een probleem te zijn. Zo zullen trouwe klanten van de plaatselijke bakker de volgende dag waarschijnlijk terugbellen. Maar MKB'ers met veel concurrenten lopen zo veel klanten mis. Gelukkig kan uw bedrijf met een beetje hulp 80 uur per week bereikbaar zijn. Verspreid bijvoorbeeld de werkuren, introduceer een stand-by dienst of schakel uw telefoon door naar een antwoordservice: 1. Verspreid de werkuren Eén mogelijkheid om beter bereikbaar te zijn is het anders indelen van de werkuren van uw werknemers. Laat bijvoorbeeld de ene werknemer van 08.00 tot 17.00 uur werken en de andere werknemer van 09.00 tot 18.00 uur. Dat is alweer 2 uur extra. U heeft vast wel een paar vroege vogels in dienst die graag eerder klaar zijn 's middags. En ongetwijfeld zijn er ook medewerkers die graag een extra uurtje extra slapen 's ochtends. 2. Introduceer een stand-by dienst Vraag medewerkers of zij één dag in de week een avond of een dagdeel in het weekend bereikbaar willen zijn voor klanten. De telefoon wordt dan doorgeschakeld naar het toestel van de dienstdoende medewerker. Als uw bedrijf bijvoorbeeld in de cloud werkt, kan dit prima vanuit huis. Uw medewerkers loggen dan in op een extern bureaublad op hun eigen laptop of pc. Zo hebben zij toegang tot alle bestanden en klantgegevens en kunnen ze klanten verder helpen. Tijdens zo'n dienst kunt u ervoor kiezen om uw medewerkers in te zetten als stand-by. Zij kunnen dan tussen het bellen gewoon doorgaan met hun alledaagse bezigheden. Of laat hen zelf hun uren indelen: alles wat in het weekend gedaan wordt hoeft maandag niet meer te gebeuren! 3. Schakel door naar een antwoordservice Wilt u zeker weten dat uw klanten altijd te woord worden gestaan? Dan biedt de antwoordservice uitkomst. U geeft dan een externe partij instructies om namens u de telefoon op te nemen op momenten dat u zelf niet bereikbaar bent. Om 17.00 uur en in het weekend schakelt u de telefoon door, en worden al uw klanten gewoon verder geholpen. Dit kan natuurlijk ook gewoon doordeweeks en tijdens kantooruren zijn, als u of uw medewerkers druk zijn met andere werkzaamheden. Medewerkers van een antwoordservice zijn speciaal getraind om uw klanten zo goed mogelijk te helpen. Zij nemen een boodschap aan, of helpen de klant met een klacht of probleem. U ontvangt informatie over alle gesprekken die hebben plaatsgevonden, zodat u vervolgstappen kunt nemen. Met een antwoordservice is uw bedrijf altijd bereikbaar, zelfs als u dat zelf niet bent. Places Antwoordservice Steeds meer bedrijven maken gebruik van een antwoordservice. Maar niet elke antwoordservice biedt dezelfde mogelijkheden. Ze verschillen op het gebied van kosten, openingstijden en kwaliteit. Telefoonboek.nl lanceerde onlangs de Places Antwoordservice. Een persoonlijke all-in-one telefoonservice die u helpt om 80 uur per week bereikbaar te zijn voor uw klanten: doordeweeks van 08.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 17.00 uur. U kunt de antwoordservice inzetten voor het aannemen van de telefoontjes en het maken van terugbelnotities, maar in overleg kunt u de telefonisten ook andere instructies geven. Het enige dat u nog hoeft te doen is ervoor zorgen dat uw telefoonnummer goed vindbaar is op internet zodat potentiële klanten u bellen. Communiceer daarnaast ook duidelijk de tijden waarop u telefonisch bereikbaar bent. Bent u online snel en goed te vinden? Meld uw bedrijf aan op Places.nl. Daar kunt u een bedrijfsprofiel aanmaken om er voor te zorgen dat uw gegevens correct worden weergegeven op Telefoonboek.nl en Openingenstijden.com, en om de online vindbaarheid van uw bedrijf te verbeteren. Nooit meer gesprekken missen Met de Places Antwoordservice bent u dus elke week 80 uur bereikbaar. De telefonisten van de Places Antwoordservice staan uw klanten te woord, zodat u nooit meer belangrijke gesprekken misloopt. Hiermee verbetert u naast uw telefonische bereikbaarheid ook uw telefonische klantvriendelijkheid. Beide hebben een grote invloed op het imago van uw bedrijf en de relatie met uw klanten. Is een antwoordservice wat voor uw bedrijf? Kijk dan eens op Places of bel naar 024 3555 299 voor meer informatie.

Sanne
Telefoonservice
21 maart 2014

Week 12: Fake review protection en het vergroten van uw telefonische klantvriendelijkheid

Fake review protection, tips voor het vergroten van uw telefonische klantvriendelijkheid, websites voor kleine ondernemingen, free publicity voor uw MKB en in gesprek met Schildersbedrijf Nick Netten. U kon het deze week allemaal terugvinden op de blog van Places.nl. Omdat het weekend voor de deur staat hebben wij voor u nog even alles op een rij gezet. Fake review protection: herkennen en tegengaan van valse online reviews Sinds kort meet Telefoonboek.nl met haar nieuwe bedrijfsratings wat klanten vinden van uw bedrijf. Zo hebben de bezoekers van Telefoonboek.nl meteen een beeld van de mate waarin u bereikbaar bent en of u goede service verleent. Tegenwoordig wordt het aankoopgedrag van consumenten veelal beïnvloed door deze online ratings en reviews. Deze trend maakt het voor bedrijven noodzakelijk om positieve feedback van klanten te ontvangen. Helaas wordt er nog wel eens misbruik van gemaakt van de mogelijkheid tot het online beoordelen, en plaatsen bedrijven valse klantbeoordelingen op het internet. Lees in deze blog meer over valse online reviews, en wat ze betekenen voor u als ondernemer. Lees meer over fake review protection Tips voor het vergroten van uw telefonische klantvriendelijkheid Hoe voert u een goed telefoongesprek? Een telefoongesprek is dikwijls het eerste echte contact dat een klant heeft met uw bedrijf. Er is niets zo vervelend als een gesprek dat niet lekker loopt of een klant die ontevreden ophangt. Door uw telefonische klantvriendelijkheid als prioriteit te stellen, stelt u ook uw klant voorop. Places.nl geeft u enkele handige, praktische tips waarmee u uw telefonische klantvriendelijkheid naar een hoger niveau tilt. Lees meer over de tips voor het vergroten van uw telefonische klantvriendelijkheid Websites voor kleine ondernemingen Websites zijn voor ondernemers vrijwel onmisbaar geworden. Veel Nederlandse bedrijven hebben een eigen website. Het gaat dan voornamelijk om grote bedrijven. Kleinere bedrijven in de ambachtelijke sector zijn veel minder vaak op het internet te vinden. Dat is jammer, want websites kunnen van toegevoegde waarde zijn! Places.nl licht voor u toe waarom een website ook voor uw onderneming van belang kan zijn en legt u uit hoe ook u eenvoudig een website kunt maken voor uw bedrijf. Lees over het eenvoudig en goedkoop maken van een website Free publicity voor uw MKB Media-aandacht is erg kostbaar voor uw onderneming, maar adverteren is vaak (te) duur. Er zijn ook manieren om gratis in de media te komen, ook wel free publicity genoemd. Bovendien werkt redactionele aandacht in de media soms ook veel beter dan een advertentie. De overtuigingskracht richting de doelgroep is meer aanwezig. Places.nl geeft u een aantal tips om gratis in het nieuws te komen. In gesprek met Schildersbedrijf Nick Netten Iedere week gaat Telefoonboek.nl in gesprek met een bedrijf over zijn bedrijfsvermelding en online vindbaarheid. Deze week gingen we in gesprek met het Schildersbedrijf Nick Netten uit Rosmalen. "Ik zie het belang van online adverteren. Naast mijn succesvolle offline advertenties wil ik ook online goed vindbaar zijn", aldus Nick Netten. Lees meer de manier waarop Nick Netten werkt aan zijn online vindbaarheid

Sanne
Klantenservice
18 maart 2014

Vergroten van uw telefonische klantvriendelijkheid

Hoe voert u een goed telefoongesprek? Een telefoongesprek is dikwijls het eerste echte contact dat een klant heeft met uw bedrijf. Er is niets zo vervelend als een gesprek dat niet lekker loopt of een klant die ontevreden ophangt. Door uw telefonische klantvriendelijkheid als prioriteit te stellen, stelt u ook uw klant voorop. Places.nl geeft u enkele handige, praktische tips waarmee u uw telefonische klantvriendelijkheid naar een hoger niveau tilt. 1. Neem direct de telefoon op Zorg ervoor dat als u wordt gebeld, u of uw medewerkers zo snel mogelijk de telefoon opnemen. Klanten bellen in hun eigen tijd, en er is niks zo vervelend als lang moeten wachten aan de telefoon. Probeer te alle tijde genoeg telefonisten beschikbaar te hebben, zodat u geen klanten kwijtraakt. Zorg er voor dat u de telefoon zeker na 3 keer overgaan op heeft genomen. Duurt het een keer wat langer? Verontschuldig u dan voor het lange wachten. Heeft u zelf niet de mogelijkheid om de telefoon te beantwoorden, dan kunt u bijvoorbeeld denken aan het inschakelen van een antwoordservice. 2. Begin niet direct met uw naam Het is belangrijk om een telefoongesprek rustig te beginnen met 'goedemorgen', 'goedemiddag' of 'goedenavond'. Als u direct begint met uw naam te zeggen, dan is de kans groot dat u uw gesprekspartner overdondert. Daardoor vergeet de gesprekspartner uw naam en moet hier nog een keer vragen. Zorg ook dat u goed oplet hoe de ander heet, zodat u de naam onthoudt en het gesprek persoonlijk kan maken. Probeer de naam van uw gesprekspartner ook te noemen in het gesprek, zodat het gesprek persoonlijk blijft en diegene zich aangesproken voelt. 3. Doe net zo vriendelijk als wanneer u mensen in het echt voor u heeft Wanneer u veel moet bellen op een dag kan het soms een uitdaging zijn om te alle tijde even klantvriendelijk over te komen. Emotie in uw stem kunt u makkelijk beïnvloeden door net te doen alsof het een face-to-face gesprek is. Door bijvoorbeeld te glimlachen tijdens het gesprek komt u veel klantvriendelijker over. 4. Spreek duidelijk Probeer tijdens het gesprek duidelijk te praten. Articuleer woorden goed, en bied aan om het eventueel te spellen in het geval dat u merkt dat uw informatie onduidelijk overkomt. U kunt beter niet al te veel vaktermen en andere lastige woorden gebruiken. Wanneer de klant u niet begrijpt is de kans groot dat deze naar een concurrent gaat. Spreek daarnaast niet te snel. Het is beter om voor uw gevoel langzaam te praten, zo weet u zeker dat uw klant goed kan horen wat u zegt. Denk ook aan uw publiek. Heeft u veel klanten die wat aan de oudere kant zijn, houd dan rekening met slechthorenden. 5. Maak aantekeningen Probeer altijd een pen en papier bij de hand te hebben. Door het maken van aantekeningen, onthoudt u beter wat u besproken heeft. Indien u geen aantekeningen maakt, zal de inhoud van het gesprek u eerder ontgaan. Probeer alle belangrijke informatie, zoals contactgegevens, op te schrijven. Wanneer er dan nog het een en ander herhaald moet worden, bijvoorbeeld in het geval van onduidelijkheid, heeft u de informatie snel bij de hand. 6. Blijf altijd vriendelijk Het kan soms voorkomen dat u niet in hetzelfde humeur bent als uw gesprekspartner. Klanten kunnen soms gefrustreerd zijn op het moment dat zij bellen. Probeer altijd rustig en vriendelijk te blijven, zorg dat u niks laat merken van een eventuele irritatie. Meestal is de oorzaak van een gefrustreerde klant makkelijk te verhelpen door miscommunicatie uiteen te leggen. 7. Vertel wat u gaat doen Zorg ervoor dat uw klant op de hoogte is van de handelingen die u uitvoert tijdens het gesprek. Vooral aan het einde van het gesprek. Probeer samen te vatten wat u heeft besproken, welke acties u na het gesprek gaat ondernemen en kondig aan of u iemand al dan niet door gaat verbinden. Zo komt uw klant niet voor verrassingen te staan. 8. Laat uw lijn niet open In het geval dat u even iets moet overleggen, iemand moet doorverbinden of even iets moet noteren of opzoeken, zet uw klant dan altijd in de wacht. Leg nooit zomaar de hoorn neer, achtergrondgeluiden kunnen erg verstorend zijn voor een gesprek. Probeer zo snel mogelijk uw taken uit te voeren en haal de klant weer uit de wacht. Laat u uw klant te lang in de wacht staan, dan is er een kans deze ophangt. Vermijd het overleggen van zaken en het opzoeken van gegevens dan ook zoveel mogelijk in telefoongesprekken. De klant kan namelijk ongeduldig en geïrriteerd raken wanneer deze lang moet wachten. Houd daarom antwoorden op enkele veel gestelde vragen en veel gevraagde telefoonnummers bij de hand. 9. Laat de ander ophangen Blijf altijd aan de lijn tot uw klant heeft opgehangen. Dat zorgt er voor dat uw klant niet het idee krijgt dat u het gesprek graag ten einde brengt. Daarnaast komt het ook heel vaak voor dat uw gesprekspartner toch nog met een vraag op de proppen komt. 'Oh trouwens'. Met bovenstaande tips kunnen u en uw medewerkers ervoor zorgen dat uw bedrijf een goede indruk achterlaat bij uw klanten. Zo schept u tevredenheid en vertrouwen waardoor u meer klanten aan uw bedrijf kunt binden, wat resulteert in een hogere omzet. Bent u niet in de gelegenheid om altijd de telefoon op te nemen? Dan loopt u kans dat uw klanten naar de concurrent stappen. Telefoonboek.nl helpt u graag uw telefonische bereikbaarheid en klantvriendelijkheid van uw bedrijf te verbeteren. Met de Places Antwoordservice kunt u tegen het laagste tarief in Nederland uw telefoon laten beantwoorden door één van onze getrainde medewerkers. De Places Antwoordservice beantwoordt tot 80 uur per week persoonlijk uw telefoon wanneer u zelf niet bereikbaar bent. Er wordt een bericht voor u achtergelaten zodat u de klant terug kunt bellen op een moment dat het u beter uitkomt. Wilt u meer informatie over de Places Antwoordservice of tips voor een betere telefonische bereikbaarheid? Lees dan deze blog of bel naar 024 3555 299.

Sanne
Imago
17 maart 2014

Herken en bestrijd valse online reviews

Sinds kort meet Telefoonboek.nl met haar nieuwe bedrijfsratings wat klanten vinden van uw bedrijf. Zo hebben de bezoekers van Telefoonboek.nl meteen een beeld van de mate waarin u bereikbaar bent en of u goede service verleent. Tegenwoordig wordt het aankoopgedrag van consumenten veelal beïnvloed door deze online ratings en reviews. Deze trend maakt het voor bedrijven noodzakelijk om positieve feedback van klanten te ontvangen. Helaas wordt er nog wel eens misbruik van gemaakt van de mogelijkheid tot het online beoordelen, en plaatsen bedrijven valse klantbeoordelingen op het internet. Lees in deze blog meer over valse online reviews, en wat ze betekenen voor u als ondernemer. Online reviews Ervaringen van klanten zijn een belangrijke factor in het aankoopproces van de consument. Op het internet bestaan er tal van websites waar consumenten hun mening geven over een product, dienst of bedrijf. Voorbeelden van reviewsites zijn Zoover, de Consumentenbond en Beslist.nl. De score van een bedrijf wordt weergegeven aan de hand van een rapportcijfer of een sterrensysteem. Ook is er vaak ruimte voor een reactie of review waarin mensen hun ervaringen met het product, de dienst of het bedrijf omschrijven. De online reviews zijn ook te vinden op fora, blogs, en social media. Als deze reacties overwegend positief zijn, is de kans groot dat de consument uw bedrijf vertrouwd en mogelijk overgaat op een aankoop. Bij veel negatieve reacties kan de consument echter gaan twijfelen over deze aankoop. De valse review De betrouwbaarheid van een review is helaas niet altijd vanzelfsprekend. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 10% van de reviews niet echt is. De review is in dat geval niet geplaatst door een klant die daadwerkelijk van het product of de dienst gebruik heeft gemaakt. Bedrijven huren steeds vaker mensen of andere bedrijven in om positieve reacties te plaatsen. Er is dan sprake van een valse review. Hiervoor worden meestal neppe profielen aangemaakt waarmee vervolgens reviews worden geplaatst. Er bestaan zelfs (illegale) bureaus die specifiek gericht zijn op het creëren van valse gebruikersaccounts om hiermee reviews te plaatsen. Deze bureaus kunnen door marketeers worden ingehuurd voor promotiedoeleinden. Zo kunnen Facebook likes en Google's '+1's' in pakketten gekocht worden en kunnen producten en diensten positief beoordeeld worden. Hierdoor lijkt de populariteit van een product of bedrijf groter dan het in werkelijkheid is. Een valse review plaatsen Hoewel op een aantal reviewsites wordt aangegeven dat alle reviews gecontroleerd worden, blijkt het plaatsen van valse reviews erg eenvoudig. Een registratie met een geldig e-mailadres is het enige wat nodig is om een reactie te kunnen plaatsen. Toch heeft een valse online review vaak een of meerdere van de volgende kenmerken: De registratiedatum van de 'valse' gebruiker is heel recent. Er worden veel uitroeptekens in een reactie gebruikt om de positieve beoordeling te onderstrepen. Ook zijn deze valse reviews vaak enerzijds té vaag of anderzijds té specifiek, waardoor het onwaarschijnlijk lijkt dat de persoon daadwerkelijk ervaring heeft met een product of dienst van het bedrijf. Een andere techniek die wordt toegepast is de 'vraag en antwoord' techniek. Hierbij stelt de neppe reviewer eerst een vraag als: 'wie heeft dit boek gelezen, ik ben erg benieuwd!'. Nog geen dag later wordt er vanaf een ander gebruikersaccount enthousiast gereageerd met: 'Ik heb het boek net uit, echt een geweldig boek', zonder daadwerkelijk in te gaan op de inhoud van het boek. Wanneer er technisch wat dieper in de reviews wordt gedoken, valt het soms ook op dat er tientallen identieke reviews op hetzelfde tijdstip, vanaf hetzelfde IP-adres worden verstuurd. Deze valse reviews worden soms ook geplaatst bij producten die nog moeten verschijnen (zoals boeken). Strafbaar? Omdat reviewsites alleen informatie doorgeven, kunnen deze vallen onder het niet-aansprakelijkheidsregime. Het is echter wel verplicht om actie te ondernemen wanneer er sprake is van duidelijke onrechtmatige beoordelingen. Ook kan er na een aankoop die is gebaseerd op misleidende informatie in een valse review, beroep worden gedaan op oneerlijke handelspraktijken. Klanten kunnen in dergelijke situaties hun geld terugeisen en het product retourneren. Omdat mensen veelal ook vertrouwen op de recensies die te vinden zijn op social media, wordt het betalen van personen die het bedrijf positief in het daglicht zetten ook daar steeds interessanter. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om echte berichten te onderscheiden van de valse, wat voor misleiding en verwarring kan zorgen. Om die reden is de Reclamecode Social Media in het leven geroepen.Volgens de Reclamecode Social Media (RSM) moet reclame herkenbaar zijn voor de consument.De RSM bepaalt dat reclamecampagnes op bijvoorbeeld Facebook en Twitter moeten worden voorzien van hashtags zoals #prom (promoted), #adv (advertised) of #sample. In een blog moeten de bedoelingen van de schrijver duidelijk gemaakt worden met zinnen als:'het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht'.Ook is het volgens de RSM verboden om valse identiteiten aan te maken voor het verspreiden van berichten op social media. U mag dus geen nep-account aanmaken waarmee u positieve berichten over uw bedrijf plaatst op social media. Wat kunt u doen tegen valse reviews? Helaas zijn valse online reviews moeilijk te bestrijden. Er is bij webwinkels vaak geen controle op het invoeren van fictieve gebruikersgegevens en het is voor iedereen mogelijk om zich met een willekeurig e-mailadres aan te melden. Wel doen grote beoordelingssites steeds meer moeite om fake reviews te herkennen. Zij ontwikkelen steeds betere zogenaamde 'algoritmes' voor hun sites om fake reviews te herkennen op basis van zinsstructuur en woordgebruik. Mocht u als ondernemer een review tegenkomen waarvan u denkt dat deze onrechtmatig is, kunt u het beste eerst de reviewsite aanspreken. U kunt vragen om de betreffende review offline te halen. Wanneer de valse review inhoud bevat die betrekking heeft op uw bedrijf, kunt u een poging doen de NAW-gegevens van degene die de review heeft geplaatst op te vragen en het geschil in een privégesprek proberen op te lossen. Het aansprakelijk stellen van de dader in kwestie of de website is vaak lastig, omdat het niet eenvoudig is om aan te tonen dat er daadwerkelijk schade is opgelopen of dat er inkomsten zijn misgelopen. Het herkennen en bestrijden van fake reviews is dus erg lastig. Hier komt de keerzijde van de anonimiteit op het internet om de hoek kijken: het is heel gemakkelijk om op internet een andere identiteit aan te nemen. Het is dan ook moeilijk of soms zelfs onmogelijk om achter de ware identiteit te komen van persoon of partij die de valse reviews heeft geplaatst. Deze personen of partijen kunnen daardoor niet aangesproken worden op hun gedrag of aansprakelijk worden gesteld voor de aantasting van het bedrijfsimago. Onthoud echter wel dat 90% van de reviews wel van echte klanten komt, welke zeer waardevol voor uw bedrijf kunnen zijn. Wees dus op uw hoede als het gaat om valse reviews, maar focus vooral op de echte klanten en houdt ze tevreden!

Sanne
Telefoonservice
28 februari 2014

E-mailmarketing in 2014

Bedrijfsvermelding van de maand, e-mailmarketing in 2014, tips voor betere telefonische bereikbaarheid en verzekeringen voor ondernemers. U kon het deze week allemaal terugvinden op de blog van Places.nl. Omdat het weekend voor de deur staat hebben wij voor u nog even alles op een rij gezet. Dansschool Got2Groove: 'Samenwerken is het allerbelangrijkst als ondernemer' Francis Neslo heeft net een nieuwe dansschool geopend in Rotterdam. Haar dansschool Got2Groove is ontstaan uit haar eerdere bedrijf Playgroove in Amsterdam. 'Ik dans mijn hele leven al. Op jonge leeftijd ben ik al dansles gaan geven. Het bedrijf waar ik toen werkte werd steeds groter en de dansklassen werden drukker. Toen dacht ik: 'Dit kan ik zelf ook!'. Vandaar dat ik Playgroove heb opgezet', vertelt Francis. Sinds januari 2014 heeft Francis haar eigen dansschool, Got2Groove, geopend in Rotterdam. 'Ik wilde in de bedrijfsnaam 'groove' behouden. Met Playgroove gaf ik alleen les aan kinderen en die naam vond ik te kinderlijk voor mijn dansschool in Rotterdam, aangezien Got2Groove een dansschool is voor alle leeftijden', legt Francis uit. Het aanbod in dansstijlen is heel divers: van klassiek ballet tot hiphop. De danslessen worden niet alleen door Francis zelf gegeven, maar ook door freelance dansleraren. Lees meer over de passie van ondernemer Francis Nelso E-mailmarketing: wat te doen in 2014 E-mailmarketing is ongeveer de oudste vorm van digitale marketing. Toen Twitter en Facebook 10 jaar geleden nog niet bestonden was e-mailmarketing de enige vorm van online communicatie tussen bedrijven en klanten. Sinds de opkomst van social media is er veel veranderd op het gebied van online communicatie. Echter, dit betekent niet dat e-mail vergeten kan worden! Hoe kunt u er als ondernemer voor zorgen dat u ook in 2014 een goede e-mailmarketing voert? Lees meer over de tips en trends voor e-mailmarketing in 2014 Tips voor betere telefonische bereikbaarheid Heeft u een groeiende onderneming en gaat de telefoon steeds vaker? Of bent u ZZP'er en bent u tijdens afspraken niet altijd in de gelegenheid uw telefoon op te nemen? Ook als MKB'er kan het voorkomen dat u op drukke dagen niet in de gelegenheid bent om alle telefoontjes op te nemen. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt dat maar liefst 60 procent van de ondernemingen tijdens kantooruren slecht telefonisch bereikbaar is. Potentiële klanten kunnen u op die momenten niet bereiken. Iets tegen te doen? In deze blog alles over het belang van telefonische bereikbaarheid en tips hoe u dit kunt vergroten. Lees meer over de tips voor betere telefonische bereikbaarheid Verzekeringen voor ondernemers: welk risico loopt u? Als u start met (zelfstandig) ondernemen is het noodzakelijk dat u verzekeringen afsluit. U loopt namelijk voortdurend risico: u kunt als gevolg van uw werkzaamheden arbeidsongeschikt raken of schade aan uw bedrijf oplopen. Daarnaast bent u beroepsaansprakelijk. Mocht u onverhoopt een fout maken, dan kan dit grote financiële gevolgen voor u hebben. Door direct een verzekering af te sluiten kunt u een gedeelte van deze risico's opvangen. Places.nl licht voor u toe welke verzekeringen belangrijk zijn en geeft een aantal voorbeelden van verzekeringen die bij ondernemers nog relatief onbekend zijn. Lees meer over de risico's waar u zich tegen kunt verzekeren als ondernemer

Sanne
Telefoonservice
26 februari 2014

Tips voor betere telefonische bereikbaarheid

Heeft u een groeiende onderneming en gaat de telefoon steeds vaker? Of bent u ZZP'er en bent u tijdens afspraken niet altijd in de gelegenheid uw telefoon op te nemen? Ook als MKB'er kan het voorkomen dat u op drukke dagen niet in de gelegenheid bent om alle telefoontjes op te nemen. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt dat maar liefst 60 procent van de ondernemingen tijdens kantooruren slecht telefonisch bereikbaar is. Potentiële klanten kunnen u op die momenten niet bereiken. Iets tegen te doen? In deze blog alles over het belang van telefonische bereikbaarheid en tips hoe u dit kunt vergroten. Waarom is telefonische bereikbaarheid belangrijk? Contact met de klant is belangrijk, voor alle ondernemers in alle sectoren. Ieder klantcontact is immers een kans om uw bedrijf te profileren en om potentiële klanten over de streep te trekken. Het eerste échte klantencontact is vaak via de telefoon. Dit eerste klantencontact is het eerste moment waarop u uw persoonlijke eerste indruk kunt achterlaten. Daarnaast is dit eerste moment vaak de gelegenheid voor klanten om een afspraak te maken of een offerte aan te vragen. Ruim 30 procent van de 3700 consumenten die deelnamen aan het onderzoek van Telefoonboek.nl, gaf aan naar een concurrent te gaan als het bedrijf niet telefonisch bereikbaar is. Wanneer u de telefoon niet opneemt bestaat er dus een kans dat u omzet misloopt! Een tweede reden waarom telefonische bereikbaarheid belangrijk is, is omdat het onderdeel is van een goede dienstverlening. Klanten nemen immers contact met u op als zich problemen voordoen met een product of dienst wat ze bij uw bedrijf hebben gekocht. De klant wil op dat moment zo snel mogelijk gehoord en geholpen worden. Wanneer u op dat moment niet bereikbaar bent zal de frustratie groter, en wellicht onherstelbaar worden. Bereikbaarheid is dus belangrijk. Niet alleen voor het eerste klantencontact maar ook voor dienstverlening, om klanten snel te kunnen helpen bij problemen. Uit het onderzoek van Telefoonboek.nl bleek namelijk ook dat bedrijven met een slechte telefonische bereikbaarheid aanzienlijk slechter scoren op het gebied van service, kwaliteit en algemene indruk. Omdat u niet altijd de tijd heeft om naast de telefoon te wachten, hier een aantal tips om de telefonische bereikbaarheid van uw bedrijf te vergroten. 1. De vindbaarheid van uw telefoonnummer Telefonische bereikbaarheid begint met de vindbaarheid van uw telefoonnummer. Typ uw eigen bedrijfsnaam eens in op Google en kijk wat er aan contactgegevens over u te vinden is. Staat uw telefoonnummer geregistreerd in online bedrijvenregisters of websites als Telefoonboek.nl? Als dit niet het geval is dan is het zaak dit snel aan te passen. U kunt dit heel eenvoudig doen door een account aan te maken op Places, en uw bedrijfsgegevens in te vullen. Daarnaast zijn er tal van mogelijkheden die de vindbaarheid van uw telefoonnummer op internet kunnen vergroten. Ook is het belangrijk dat uw telefoonnummer snel te vinden is op uw eigen website. Dit doet u door het kopje 'Contact' zichtbaar in de navigatie van uw website te plaatsen. Ook onder sub kopjes als 'Over ons' of 'De vestigingen' is het belangrijk uw telefoonnummer(s) te vermelden. Als laatste is het belangrijk dat uw telefoonnummer in een vaste lay-out op iedere pagina staat. Zo weet u zeker dat uw telefoonnummer snel te vinden is op uw website. 2. Stroomlijn de beantwoording Heeft u medewerkers die de telefoon voor u beantwoorden wanneer u zelf niet in de gelegenheid bent? Zorg er dan voor dat deze beantwoording zo professioneel en gestroomlijnd mogelijk verloopt. Stel vaste scripts op en train de medewerkers in het juist beantwoorden van de telefoon. Tips voor het opstellen van dergelijke belscripts vindt u hier. Belt er bijvoorbeeld een nieuwe potentiële klant voor een afspraak? Zorg er dan voor dat degene die de telefoon opneemt ook in uw agenda kan kijken en direct een afspraak kan maken. Of belt er iemand met een klacht en wilt u deze klant zelf te woord staan? Zorg dan dat u zo snel mogelijk op de hoogte wordt gebracht van dit telefoontje zodat u snel terug kunt bellen. Met deze maatregelen komt uw bedrijf goed voor de dag en kunnen gesprekken efficiënt en effectief gevoerd worden. Dit bespaart tijd en vermindert eventuele wachttijden. Wanneer u een eenmanszaak heeft of zelfstandig ondernemer ben, is het een idee om uw telefoon door te schakelen naar een antwoordservice. Bij tip 5 vindt u hier meer informatie over. 3. Communiceer wachttijden en drukte Lange wachttijden staan met stip op nummer één als het gaat om ergernissen betreft telefonische bereikbaarheid. U kunt dit wachten al iets aangenamer maken door een wachtmuziekje in te stellen. Echter, het allerbelangrijkste bij wachttijden is het communiceren van de wachttijd. Op die manier kan de klant zich instellen op het aantal minuten die hij nog moet wachten, en zal de ergernis niet iedere seconde groter worden. Nog beter is het om vooraf duidelijk te maken wat de drukke periodes zijn. Dit kan via de website, of via een ingesproken boodschap wanneer de klant u belt. Op de website van Ohra staat bijvoorbeeld vermeld dat er op maandagochtend en op werkdagen tussen 16.30 en 17.30 een langere wachttijd is. Gemiddeld is er een wachttijd van 60 seconden, en als u langer dan krijgt u de mogelijkheid tot het achterlaten van een voicemailbericht. U wordt dan teruggebeld. Bij KPN kunt u een boodschap instellen die klanten te horen krijgen wanneer ze in de wacht terecht komen. De beller kan zijn belmoment hier dan op aanpassen. Dit verspreidt het aantal telefoontjes op een meer gelijkmatige manier, en voorkomt lange wachttijden met ergernissen tot gevolg. 4. Een goed keuzemenu Wanneer uw klantenservice vaak lange wachttijden heeft kan een keuzemenu helpen om uw klanten alvast naar de juiste afdeling door te verbinden. Wanneer u nu bijvoorbeeld de Volkskrant belt moet u in het keuzemenu kiezen of u wilt worden doorverbonden met de afdeling bezorging, abonnementen of nieuws. Op deze manier komt de klant sneller bij degene die hem of haar kan helpen. Het is belangrijk dat het keuzemenu toegesneden is op de wensen van de beller. Een van de belangrijkste wensen is een 'escapemogelijkheid' voor wie vastloopt in het menu. Dit houdt in dat de beller te allen tijde kan kiezen voor de mogelijkheid om met een medewerker in contact te komen, ook al staat hiervoor een wachtrij. Een duidelijk keuzemenu heeft een beperkt aantal keuzes. Drie lagen met drie keuzes of twee lagen met vier keuzes moet genoeg zijn. Daarnaast is het een waardevolle aanvulling wanneer u het menu ook aanbied in het Engels of Duits, vooral wanneer uw potentiële klanten zich ook bevinden in het buitenland. 5. Bel terug Bied mensen altijd de mogelijkheid om terug gebeld te worden. Geef klanten de gelegenheid om dit via e-mail of een contactformulier op de website aan te vragen. Echter, ook telefonisch moet het eenvoudig zijn om een terugbelafspraak te maken. Zo kunt u zelf op een rustig moment contact opnemen en hoeft de klant niet in de wacht te staan. Het is dan wel belangrijk om ook daadwerkelijk op het aangegeven tijdstip terug te bellen. Anders levert dit ergernissen en een slechte reputatie op. 6. De antwoordservice Persoonlijke aandacht doet het altijd beter dan een voicemail. Een antwoordservice is een klantgerichte manier om deze telefoontjes niet te missen. Bij een antwoordservice wordt uw telefoon automatisch doorgeschakeld naar uw persoonlijke telefoniste. U kunt zelf bepalen of er altijd, of alleen bij drukte wordt doorgeschakeld. Zo kunt u er voor kiezen om de telefoon door te schakelen wanneer u zelf niet op kunt nemen, bijvoorbeeld wanneer u een klant helpt, wanneer u even niet gestoord wil worden of wanneer alle medewerkers al in gesprek zijn. In plaats van dat de telefoon na een aantal keer overgaan wordt doorgeschakeld naar de voicemail, wordt de telefoon dan automatisch doorgeschakeld naar de antwoordservice. De medewerkers van de antwoordservice nemen de telefoon aan met een persoonlijk script wat is afgestemd op uw bedrijf. Er wordt dus altijd met uw eigen bedrijfsnaam opgenomen. Zij nemen een boodschap, noteren de gegevens van de beller en sturen u een mail zodat u deze klant terug kunt bellen. Op die manier heeft u een telefoniste op afstand! Het voordeel hiervan is dat u zeker weet dat uw klanten altijd snel en persoonlijk te woord worden gestaan. Daarnaast kunt u bij een dergelijke service vaak ruime bereikbaarheidstijden afspreken. Zo nemen ze bij de Places Antwoordservice doordeweeks van 08.00 uur tot 21.00 uur de telefoon voor u op, en in het weekend van 09.00 uur tot 17.00 uur. Bij deze antwoordservice bent u wat betreft de bereikbaarheid van uw bedrijf dus niet meer gebonden aan kantooruren, maar ook daarbuiten goed te bereiken. De Places Antwoordservice biedt het meest voordelige abonnement aan. Voor slechts â15 euro per maand bent u al verzekerd van een goede telefonische bereikbaarheid! Wanneer u bovenstaande tips opvolgt zult u zien dat u telefonisch beter bereikbaar wordt. Een goede en klantgerichte telefonische bereikbaarheid is cruciaal voor het binnen halen van klanten en deze aan u te binden. Bekijk daarom uw bereikbaarheidsscore op Telefoonboek.nl, hier vindt u tevens meer informatie over het onderzoek naar telefonische bereikbaarheid. Blijkt uw score niet zo best te zijn? Dan kan een antwoordservice een enorme aanvulling zijn op uw telefonische bereikbaarheid. Wilt u meer informatie over de Places Antwoordservice? Kijk dan hier voor meer informatie of bel naar 024 - 3555 299.

Sanne
Telefoonservice
21 februari 2014

Week 8: Visuele marketing, showrooming en slechte telefonische bereikbaarheid van Nederlandse bedrij

Visuele marketing voor uw bedrijf, showrooming, gebruik social media in perspectief en slechte telefonische bereikbaarheid van bedrijven. U kon het deze week allemaal terugvinden op de blog van Places.nl. Omdat het weekend voor de deur staat hebben wij voor u nog even alles op een rij gezet. Visuele marketing voor uw bedrijf Voor u als ondernemer kan visuele marketing iets betekenen. Uw budget zal misschien iets minder groot zijn dan dat van nationaal bekende merken, maar dat betekent niet dat u visuele marketing links moet laten liggen. In deze blog leest u hoe u zelfs de camera van uw telefoon onderdeel kunt maken van uw visuele marketingstrategie. Lees meer over de inzet van visuele marketing voor uw onderneming Showrooming: offline kijken, online kopen Het is een bekend probleem: klanten die naar uw winkel komen voor advies, maar het product uiteindelijk online kopen. Zo hebben zij een gratis adviseur én betalen ze minder voor hun aankopen. U loopt hiermee echter omzet mis. Kunt u hier als ondernemer iets tegen doen? Het antwoord is ja! Lees meer over wat u kunt doen tegen showrooming Gebruik social media in perspectief: motivaties om te liken Voor u als ondernemer is het belangrijk om te weten wat gebruikers met social media doen. De cijfers van het Nationaal Social Media Onderzoek hebben we al een keer voor u op een rijtje gezet, maar om het geheel in wat perspectief te plaatsen heeft Telefoonboek.nl de achtergrond achter de keuzes van social media gebruikers uiteengelegd. Als ondernemer is het natuurlijk belangrijk u te profileren op sociale media, maar wat is eigenlijk belangrijk voor uw klanten? Meer lees over wat uw volgers belangrijk vinden op social media 60% Nederlandse bedrijven slecht telefonisch bereikbaar Een ruime meerderheid van de ondernemers in Nederland is slecht telefonisch bereikbaar. Aan kop gaan webshops en postorder, maar ook financiële instellingen en winkels zijn opvallend lastig om aan de telefoon te krijgen. Tand- en dierenartsen en kappers zijn het best bereikbaar, zo blijkt uit het onderzoek van Telefoonboek.nl onder 150.000 bedrijven. Lees meer over het onderzoek van Telefoonboek.nl naar telefonische bereikbaarheid

Sanne
Telefoonservice
20 februari 2014

60% Nederlandse bedrijven slecht telefonisch bereikbaar

Een ruime meerderheid van de ondernemers in Nederland is slecht telefonisch bereikbaar. Aan kop gaan webshops en postorder, maar ook financiële instellingen en winkels zijn opvallend lastig om aan de telefoon te krijgen. Tand- en dierenartsen en kappers zijn het best bereikbaar, zo blijkt uit het onderzoek van Telefoonboek.nl onder 150.000 bedrijven. Het onderzoek De resultaten van het onderzoek zijn tot stand gekomen door middel van feedback voor 150.000 bedrijven, en een online onderzoek onder 3.700 consumenten op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. De provincies Gelderland en Zeeland zijn het best bereikbaar gebleken, hekkensluiters zijn Utrecht en Noord-Holland. Naast het survey-onderzoek zijn ook 40 ondernemers uitvoerig kwalitatief onderzocht. Het onderzoek is uitgevoerd in de periode van september 2013 tot en met januari 2014. Omzet mislopen Telefonische bereikbaarheid is belangrijk. Het onderzoek van Telefoonboek.nl toont precies aan waarom: één op de drie consumenten stapt naar de concurrent wanneer een bedrijf de telefoon niet opneemt. Dat terwijl bijna 30 procent van de consumenten die een bedrijf niet konden bereiken, belde voor een bestelling, afspraak of reservering. Met andere woorden, een grote kans op gemiste omzet! Slechtere score op service Middels het onderzoek is ook gemeten hoe consumenten bedrijven beoordelen die slecht telefonisch bereikbaar zijn. Bedrijven die goed telefonisch bereikbaar zijn worden gemiddeld met een ruime voldoende beoordeeld, terwijl niet-bereikbare bedrijven een neutrale beoordeling krijgen. Een kwart van de niet-bereikbare bedrijven scoort zelfs een onvoldoende. Dezelfde beoordeling wordt gegeven voor kwaliteit en algemene indruk van het bedrijf. Feedback op uw bedrijf U kunt sinds kort ook uw eigen bereikbaarheid testen via Telefoonboek.nl. Gebruikers kunnen na het bezoeken van uw bedrijfsvermelding en/of na het contacteren van uw onderneming aangeven in welke mate u goed telefonisch bereikbaar bent. Daarnaast kunnen klanten ook een score geven voor algemene indruk, service en prijs/kwaliteit verhouding. Andere bezoekers van Telefoonboek.nl kunnen ook uw score zien, en krijgen zo direct een indruk van uw bedrijf bij het bezoeken van uw bedrijfsvermelding. Meer weten over de online bedrijfsratings? Places Antwoordservice Omdat het niet voor iedere onderneming even makkelijk is om altijd bereikbaar te zijn, kan Telefoonboek.nl u daarbij helpen. Sinds kort bestaat de Places Antwoordservice, welke het mogelijk maakt voor uw onderneming om optimaal bereikbaar te zijn voor uw klanten en zakenrelaties. Met de antwoordservice kunt u uw telefoon tot 80 uur per week op laten nemen door een persoonlijke assistente op momenten dat u zelf niet beschikbaar bent. De Places Antwoordservice kunt u voor uw onderneming al instellen voor het laagste tarief van Nederland, namelijk vanaf â15,- per maand. Meer informatie Bent u benieuwd naar meer informatie over het onderzoek over de bereikbaarheid van Nederlandse bedrijven of wilt u meer informatie over de Places Antwoordservice? Bekijk dan de infographic, ga naar www.places.nl/antwoordservice/ of neem contact op met onze servicedesk via 024-3555 299.




Even geduld alstublieft...