Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Optimale klantenservice: dat is makkelijk verdiend!



Optimale klantenservice: dat is makkelijk verdiend!

Klantenservice is erg belangrijk voor het beeld dat potentiële klanten vormen van uw bedrijf en voor de tevredenheid van uw bestaande klanten. Een uitstekende klantenservice voor, tijdens en na de aankoop helpt de reputatie van uw bedrijf. Als uw bedrijf goed, snel en vooral niet gautomatiseerd reageert op verschillende vragen en klachten, kunt u uw klanten toch tevreden houden. Vandaag leest u wat er nodig is voor een optimale klantenservice.

Laagdrempelig contact

De klantenservice begint op het moment dat de klant zelf contact zoekt met het bedrijf. Staat er een contactformulier op uw website? Houd deze dan kort, zodat contact opnemen voor bezoekers laagdrempelig wordt. Daarnaast is het belangrijk dat de telefoon op een professionele manier beantwoord wordt. Wanneer een oproep niet beantwoord wordt, gaat de consument al snel op zoek naar een andere bedrijf. Door een antwoordservice in te schakelen, bent u 24/7 bereikbaar. Mocht u een bezoekersfiliaal hebben, dan is het fijn als er laagdrempelige hulp klaarstaat, zonder dat de service opdringerig wordt.

Antwoordservice

Niets is zo vervelend dan wanneer een klant hetzelfde verhaal steeds opnieuw moet doen, of wanneer er geen gehoor is. Zorg dus voor een vriendelijke voicemail met duidelijke instructies of schakel een externe antwoordservice in. Met een antwoordservice krijgt de klant altijd iemand te spreken en houdt u overzicht van de keren dat de klant heeft gebeld en wat er besproken is. Zo heeft de klant het gevoel serieus genomen te worden. Daarnaast is het bepalend hoe de telefoon wordt opgenomen: een glimlach door de stem laten klinken verhoogt de bereidheid van de beller.

Feedback

Vraag uw klanten om feedback. Dit kan zowel direct, als indirect. Met bijvoorbeeld een exit survey, brengt u in kaart of bezoekers tevreden zijn over uw website en waar ze verbeteringen zien. Zo kunt u vaststellen waarom bezoekers niet overgaan tot een aankoop en kunt u de conversie verbeteren. U kunt ook een CRM- systeem instellen. Een CRM-systeem traceert hoe klanten met het bedrijf in aanraking zijn gekomen en in welke producten ze geïnteresseerd zijn. Met die informatie kunt u gerichter ingaan op de wensen van de klant.

Video

Voor vaak voorkomende problemen, kunt u ook een klantenservice video laten maken met instructies waarmee de klant het probleem zelf kan oplossen. En natuurlijk geldt: een goede reputatie bouwt u niet alleen op door kwaliteit te leveren, maar vooral door beloftes na te komen.

Met de antwoordservice van Places bent u altijd bereikbaar en mist u nooit meer een klant. U kunt de Places Antwoordservice 30 dagen gratis en vrijblijvend uitproberen. Wilt u meer bezoekers trekken door te adverteren op Openingstijden.com en Telefoonboek.nl, bekijk dan de adverteermogelijkheden of bel vrijblijvend met 024 â 3555299. Daarmee bereikt u 6,6 miljoen potentiële klanten!


Delen:



Reacties