Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Omgaan met negatieve klantreacties doet u zo



Omgaan met negatieve klantreacties doet u zo

Iedereen die producten of diensten levert, heeft wel eens meegemaakt dat een klant niet net zo enthousiast was over de dienst of het product als u zelf was. Naast dat dit natuurlijk een vervelende ervaring is, wilt u ook graag dat uw klant tevreden is. Hoe gaat u om met negatieve klantreacties en hoe kunt u ervoor zorgen dat uw klant toch een goed gevoel krijgt? Places.nl vertelt u meer in deze blog.

Houd het persoonlijk

Hiermee wordt niet bedoeld dat u het zich persoonlijk aan moet trekken dat de klant niet tevreden is met de geleverde service. Ontevreden klanten hebben er het meeste baat bij als u hun gevoelens serieus neemt en van daaruit verder werkt naar een oplossing. Zorg ervoor dat u geen welles-nietes spelletje speelt. Het enige gevolg van een dergelijke discussie is dat zowel u als de klant met een negatief gevoel achterblijft.

Wees niet bang om excuses aan te bieden

Het lijkt alsof u toegeeft dat u fout zat als u uw excuses aanbiedt. Dat hoeft niet per se zo te zijn. Wel kan het ervoor zorgen dat de klant weer afkoelt. Zo kunt u een fatsoenlijk gesprek voeren en samen tot een oplossing komen. Het kan voor een klant ontzettend positief overkomen als u kunt toegeven dat alles niet is gelopen zoals u zelf ook graag had gewild. Dit zorgt voor een opening om samen tot een goede oplossing te komen.

Bied iets aan ter compensatie van de overlast

Al voelt het nog zo onrechtvaardig, wees niet gierig met het aanbieden van vervangende producten en eventuele andere producten ter compensatie van de overlast. Het kost u minder moeite en geld dan wanneer er door de klacht van de klant meer mensen weg zouden blijven uit uw zaak. Mensen zijn erg gevoelig voor mond-tot-mondreclame en zijn eerder geneigd om voor uw zaak te kiezen als zij het idee hebben dat u goed omgaat met uw klanten. Bij het aanbieden van een compensatie voor de overlast, zal de klant dit als positief ervaren en uw zaak ook eerder bij vrienden en kennissen aanbevelen.

Geef eventuele veranderingen aan

Heeft de klant een terechte klacht geleverd en gaat u daadwerkelijk iets veranderen aan uw producten of organisatie? Laat het vooral aan de klant weten! De klant zal blij zijn dat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen naar aanleiding van de kritiek en zal eerder geneigd zijn om nog een keer terug te komen om nogmaals van uw producten of diensten te genieten.

Places Reviews

Met Places Reviews verzamelt u makkelijk en gratis klantbeoordelingen. Per maand kunt u tot 150 uitnodigingen versturen. Zo laat u tevreden klanten een positief woord over u verspreiden. Kijk hier voor de mogelijkheden en neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice via 024-3555299. Wij helpen u graag verder.


Delen:



Reacties