Menu

Haal meer uit uw klantenkring met een loyaliteitsprogramma



Haal meer uit uw klantenkring met een loyaliteitsprogramma

Maar liefst 84% van de consumenten kiest eerder voor een winkel of bedrijf dat een loyaliteitsprogramma aanbiedt. Dit blijkt uit wereldwijde onderzoeksrapporten van Nielsen en IBM. De rapporten bieden een goed inzicht in de voordelen van het bieden van een loyaliteitsprogramma. Maakt uw bedrijf al gebruik van een dergelijk systeem? Places.nl vertelt u meer in deze blog.

Waarom kiezen voor een loyaliteitsprogramma?

Als onderneming is het van belang een vaste klantenkring te hebben. Als u deze klantenkring eenmaal verworven heeft is het van belang deze ook te behouden. Het bieden van een loyaliteitsprogramma is daar een ideale oplossing voor. Zoals gezegd kiest 84% van de consumenten sneller voor een winkel met een loyaliteitsprogramma. Als de klant dan eenmaal gebonden is door middel van een klantbestand of een klantenkaart komt hij ook sneller opnieuw bij uw bedrijf terecht. Het is daarom van belang dat u van een eenmalige verkoop een vaste klant maakt. Daarnaast geven consumenten aan dat zij gemiddeld 30-100% meer uitgeven indien er aanbiedingen worden gedaan voor de vaste klanten. Daar komt bij dat 80% van de consumenten aangeeft dat zij de voordelen zeker vinden opwegen tegen de kosten aan inspanning. Verder geeft 70% van de klanten aan dat het loyaliteitsprogramma van groots belang is voor de relatie tussen klant en bedrijf.

Welke voordelen kunt u aanbieden?

De voordelen voor u als ondernemer zijn duidelijk. Maar ook de klant haalt natuurlijk voordeel uit het loyaliteitsprogramma. Hier een klein overzicht van de best werkende aanbiedingen. - Bied de klant een speciale kortingsactie. Dit kan bijvoorbeeld een standaardkorting van 5 of 10 procent zijn. Daarnaast kunt u ook kortingsacties opzetten die alleen gelden voor de klant. - Bied gratis verzending bij webshops. Heeft u een webshop? Laat de klant zich dan registreren, waarna hij recht heeft op een bestelling met gratis verzending. - Bied exclusieve producten of evenementen. Zo kunt u een speciale klantendag houden. -Laat de klant toe tot speciale shop-uren. U kunt bijvoorbeeld een koopavond houden die alleen toegankelijk is voor de vaste klant. Dit kunt u doen op de avond voor een grote uitverkoop begint. Maakt u al gebruik van speciale klantenacties? Of heeft u een speciale klantenkoopavond? Pas dit dan aan in uw bedrijfsprofiel op Telefoonboek.nl. Wilt u meer informatie over klantloyaliteit? Houd dan de Places blogpagina in de gaten. Dagelijks leest u er diverse artikelen gericht op het mkb!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek