Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Bereik uw klant: E-mail vs. Messenger



Bereik uw klant: E-mail vs. Messenger

E-mail is nog steeds een van de meest gebruikte kanalen om berichten te versturen. Alleen Google mail heeft al meer dan een miljard gebruikers. Er is echter ook een grote opkomst van messengers. Zo is het aantal Whats-App gebruikers opgelopen tot meer dan een miljard en zijn er 900 miljoen Facebook Messenger gebruikers. Dus we zouden ons kunnen afvragen of messenger diensten e-mail overbodig gaan maken. Lees in deze Places blog meer over e-mail vs. messenger.

Privacy

Wanneer u WhatsApp wilt gebruiken als kanaal om te communiceren naar uw klanten, doe dit dan wel voorzichtig. Veel mensen gebruiken WhatsApp als een privé kanaal, het is dus belangrijk dat u hier gevoelig mee omgaat. Bovendien blijken nog steeds consumenten moeite te hebben met het afgeven van hun mobiele nummer aan organisaties.

Bereik

Met e-mails versturen kunt u gemakkelijk een grote groep mensen bereiken. WhatsApp werkt met verzendlijsten, deze lijsten bestaan uit maximaal 250 personen. U moet dus meerdere lijsten aanmaken als u veel klanten wilt bereiken. Ook moet de klant ook uw telefoonnummer hebben opgeslagen in de telefoon, anders kunt u geen berichten sturen. Tegelijkertijd laat WhatsApp het niet toe om reclame te sturen.

Persoonlijk

Toch zit er ook een heel groot voordeel aan communicatie via WhatsApp. Het is snel en persoonlijk. Klanten kunnen meteen reageren. Zorg dus voor passende en creatieve berichten. Stuur geen standaard reclame berichten, want zo raakt u uw klanten kwijt.

E-mail heeft naast het voordeel van een grote verzendlijst ook de mogelijkheid tot gerichte personalisatie. Zo kan het klikgedrag van de klant geanalyseerd worden waardoor u de acties van uw klanten kunt volgen. Deze analyses kunt u gebruiken om op de individu gerichte content te creëren. Naast het analyseren van de individuele interesse kunt u ook zien op welke locatie een gebruiker zich bevindt. Op deze manier kunt u berichten nog meer personaliseren. Zo kunt u bijvoorbeeld acties koppelen aan lokale bedrijven.

Conversational Commerce

Conversational Commerce gaat zeker een grote rol spelen in de toekomst. Snel en persoonlijk contact tussen klant en organisatie wordt steeds belangrijker. Messenger diensten faciliteren dit snelle klantcontact bij uitstek. Of messenger marketing op grote schaal ingezet gaat worden is echter nog te betwisten. Benieuwd naar andere trends op marketing gebied? Houd onze Places blog pagina in de gaten!


Delen:



Reacties