Places logo
Menu

Beoordeelt uw klant u al? Zo zorgt u voor goede reviews

Beoordeelt uw klant u al? Zo zorgt u voor goede reviews

Het wordt steeds belangrijker voor u als ondernemer om positieve reacties van klanten over uw bedrijf online te hebben. Potentiële klanten zoeken namelijk steeds vaker online naar een bedrijf dat ze nodig hebben. Als daarbij recensies staan, blijkt uit onderzoek dat klanten deze beoordelingen eerder meenemen bij het bepalen van welk bedrijf zij zullen inschakelen voor het product of de dienst waar ze naar op zoek zijn. En daarbij komt dat klanten met klachten sneller de weg naar het wereldwijde web bewandelen, dan klanten die simpelweg tevreden zijn met de geleverde service. Places.nl vertelt u in deze blog hoe u positieve reviews verzamelt.

Zorg voor tevreden klanten

De eerste tip licht wellicht wat voor de hand. Om positieve reviews te krijgen is het belangrijk dat u ook daadwerkelijk tevreden klanten hebt. Het verschilt natuurlijk ontzettend per bedrijf, maar er is een aantal vuistregels te bedenken om uw klanten zo tevreden mogelijk te houden. Allereerst is het belangrijk om altijd vriendelijk en rustig te blijven, ook al is de klant nog zo onredelijk. Klanten zullen altijd dat ene moment waarop u uzelf niet meer in kon houden altijd herinneren, al bent u normaliter altijd vrolijk. Ook is het belangrijk dat u klachten van klanten snel en afdoende afhandelt. Wees niet terughoudend in het aanbieden van extra's, zorg er vooral voor dat klanten na een negatieve ervaring nog steeds terug willen komen bij uw bedrijf.

Vraag erom

Vraag een keer aan een tevreden klant of hij online een review voor u wil achterlaten. Veel klanten willen u best die gunst verlenen, maar zullen er nooit aan denken als u het niet aan ze vraagt. Vaak kunt u bij verschillende websites uitnodigingen sturen voor reviews, zodat u zelf uw tevreden klanten kunt aanschrijven. Places.nl biedt zelf ook een dergelijke service. U kunt maandelijks maar liefst 150 uitnodigingen tot het achterlaten van een review versturen. Meer informatie over deze service vindt u hier.

Ga niet in de verdediging

Als u een keer met een negatieve klant te maken hebt die volgens u ontzettend onredelijk is, is het heel verleidelijk om in de verdediging te schieten en uit te leggen hoe volgens u de situatie is ontstaan. Dit is echter een van de grootste no-go's als het gaat om tevreden klanten te houden. Een ontevreden klant hoeft niet te horen dat uw bedrijf volgens uzelf geen blaam treft, maar wil de vervelende situatie opgelost hebben. Dat doet u het snelst door zo snel mogelijk uw welgemeende excuses aan te bieden en een compensatie ter verlichting van het ongemak.

Toon de verzamelde reviews

Zijn uw klanten eenmaal tevreden en zijn zij bereid om u te beoordelen? Zorg dan dat zij hiervoor de ruimte krijgen op een platform dat duidelijk zichtbaar is en ook voor potentiële klanten makkelijk te bereiken is. Met Places Reviews maakt u gemakkelijk een aparte pagina aan speciaal voor beoordelingen van uw bedrijf. Deze toont in één oogopslag het aantal sterren dat bij de beoordeling hoort evenals de review zelf. Wilt u graag op een review reageren? Dat is geen enkel probleem. Neem voor meer informatie contact op via 024-3555299. Wij helpen u graag verder!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!