Menu

Website: Hoe maak ik van bezoekers blijvers?



Website: Hoe maak ik van bezoekers blijvers?

Doorlinken naar uw website doet u waarschijnlijk genoeg. Nieuwsgierige consumenten nemen er eens een kijkje maar vaak blijft het daarbij. Hoe zorgt u ervoor dat de klanten blijven hangen en meer over uw bedrijf te weten komen? Wij hebben enkele handige tips voor u!

Cookies, wie kent ze niet?

De belangrijkste stap die u dient te zetten is het personaliseren van uw website voor de bezoekende klant. Cookies zijn hierbij uw grootste vriend, al gelden hier wel strikte regels en richtlijnen voor. Deze stukjes data herkennen een bezoeker als hij uw website bezoekt en ook wanneer hij terug komt. Zo kunt u precies volgen hoe vaak de gebruiker uw website bezoekt en dat kan voor u erg handig zijn. Als een klant bijvoorbeeld na twee maanden nog niet is terug gekomen kunt u ze een e-mail sturen met een kortingscoupon. Of als uw klant iets bij u heeft gekocht de weken of maanden erna weer een mailtje te sturen met nieuwe (gepersonaliseerde) aanbiedingen. Maar cookies zijn niet het hele verhaal.

Denken in hokjes, het mag gewoon

Ook het indelen van categorieën helpt voor klanten om zich hierin te herkennen. Zo kunt u bijvoorbeeld een pagina creëren waarop verschillende buttons staan voor verschillende groepen bezoekers. Bezoekers herkennen zich hierin en gaan zo steeds verder uw site op.

Het draait om de details

De kleine dingen ziet u het snelste over het hoofd, maar zijn minstens zo belangrijk als de grote zaken. Hierbij een checklist met zaken waar u op kunt letten:

  • Zorg dat uw e-mailadres een hyperlink is. Zo kunnen klanten door hierop te klikken u direct een e-mail sturen.
  • Zorg dat de site er uitnodigend uitziet. Maak een onderscheidend ontwerp en probeer zo origineel mogelijk te zijn in de manier van informatie leveren.
  • Geef de website een toegevoegde waarde. Creëer iets unieks op de website wat verder nergens verkrijgbaar is. Zo komen mensen vanzelf naar u toe!
  • Houd het simpel. De meest voordehand liggende maar ook de meest belangrijke tip, hij wordt nog te vaak vergeten!
  • Maak de navigatie overzichtelijk. Zorg dat klanten binnen enkele seconden weten wat ze moeten hebben en hoe ze er komen. Duidelijke buttons op logische plaatsen op de pagina.
  • Heeft u een webshop? Zorg dan dat het afrekenen van de producten geen uren duurt. Hou het kort en simpel en vraag alleen informatie die u nodig hebt zodat de klant snel geholpen wordt.

Wilt u nog wat meer weten? Kijkt u dan vooral nog even hier voor meer informatie!

Blijvende bezoekers op uw eigen Places Website

Met bovenstaande tips maakt u van bezoekers blijvers. Met Places Websites heeft u binnen enkele stappen gemakkelijk én gratis uw eigen website aangemaakt. Daarbij toont u overzichtelijk een contactpagina, en voorziet u uw klanten van informatie op overzichtelijke wijze. Uw website is bovendien persoonlijk, want u kiest zelf welke afbeeldingen en tekst er wordt getoond, en kunt de lay-out naar wens aanpassen. Ook uw online vindbaarheid vergroten en van bezoekers blijvers maken? Neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 024-3555299. Wij helpen u graag het meeste uit uw website te halen!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek