Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Lokale ondernemers: 7 tips om de doelgroep in uw regio te bereiken



Marketing blijft een hot topic.

Marketing blijft een hot topic. Er wordt ontzettend veel aandacht besteedt aan hoe u uw bedrijf het beste kunt promoten, zowel online als ook offline. Het gaat vaak om het behalen van zo veel mogelijk bereik. Sommige bedrijven verliezen in de waan van grotere aantallen hun uiteindelijke doel uit ogen. Bent u een lokale ondernemer en bent u werkzaam in een specifieke regio? Maak dan gebruik van de volgende 7 tips om de consument op uw locatie te bereiken.

1. Stimuleer mond-tot-mond Reclame

Mond-tot-mond reclame is de beste reclame die er is. Het is logisch dat u achter uw eigen producten of diensten staat, maar als een onafhankelijk persoon ook een fan is, is dat vele malen overtuigender. Zorg dus mensen zowel on- als offline over uw onderneming praten. Dit kunt u doen door altijd een goede kwaliteit en uitstekende service te leveren. Bouw een relatie op met uw klant, door ook persoonlijk interesse te tonen. Als u ziet of hoort dat iemand over uw onderneming praat, bedank diegene daar ook voor. Zo regelen uw tevreden klanten nieuwe klanten voor u.

2. Werk samen met andere lokale ondernemers

Vergroot uw eigen bereik door samen te werken met andere lokale ondernemers. Als je gebruik maakt van social media, volg dan andere lokale ondernemers op Instagram of Facebook. Door berichten van hen te "liken" of hierop te reageren, gaan ze dit waarschijnlijk ook bij uw berichten doen. Zo bereikt u veel meer mensen. Daarnaast kunt u ook offline samenwerkingen aan gaan. Wissel bijvoorbeeld brochures uit en leg deze bij uw winkel neer. Zo kunnen de bezoekers van een andere lokale ondernemer ook in aanraking komen het bedrijf.

3. Gebruik lokale hashtags

Een ander tip voor social media is het gebruiken van lokale hashtags. Mocht u bijvoorbeeld een bakkerij in Amsterdam hebben, tag dan niet #bakker, maar ook #bakkeramsterdam. Zo wordt uw bericht sneller opgepakt door mensen in uw eigen regio.

4. Gebruik Facebook advertising

Naast het gebruik van lokale hashtags, kunt u ook via Facebook doelgericht adverteren in een bepaalde regio. Facebook geeft namelijk de mogelijkheid om berichten in een bepaalde omgeving te promoten. Hierbij kunt u zelfs ook nog leeftijdscategorieën e.a. instellen om nog specifieker in te spelen op uw doelgroep.

5. Weggeefacties

U kunt altijd nieuwe mensen bereiken door dingen weg te geven. Bent u horecaondernemer? Plaats bijvoorbeeld op Facebook een bericht dat u een gratis bierproeverij weggeeft onder de mensen, die elkaar taggen in de beschrijving. Door het sneeuwbaleffect komen steeds meer mensen in aanraking met uw bedrijf. Natuurlijk kunt u ook kiezen voor offline weggeefacties of aanbiedingen. Staat er een lokaal evenement op de agenda? Zorg ervoor dat uw bedrijf hier ook aanwezig is. U kunt bijvoorbeeld uw producten aanbieden voor een loterij. Zo komen weer nieuwe mensen in aanraking met uw merk, product of dienst.

6. Sponsor een lokale vereniging

Een andere mogelijkheid om meer exposure voor uw bedrijf te krijgen is het sponsoren van een lokale sporter of sportvereniging. Als tegenprestatie kunt u afspreken dat uw logo op de shirts of op een poster komt te staan. Het is aan te raden om een sport te kiezen die bij uw bedrijfstak past: als u actief bent in de scheepsbouw, kies dan voor het sponsoren van de lokale roeivereniging.

7. Zorg dat u online goed vindbaar bent

Een laatste belangrijke tip is het zorgen voor een goede online vindbaarheid. Daarvoor kunt bijvoorbeeld gebruik maken van onze Places advertentiedienst. Met een bedrijfsvermelding bent u beter online zichtbaar. Daarnaast kunt u ook foto"s of video"s over uw onderneming toevoegen. Ook komt uw advertentie bovenaan de zoekresultaten te staan. Maandelijks trekken de diensten van Places 6,6 miljoen bezoekers.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties