Menu

Klantgerichtheid voor gevorderden



Klantgerichtheid voor gevorderden

Een flyer, een poster, antwoordservice of toch een website met 3D effecten? Hoe kunt u uw klant nou het best bereiken en een goede service bieden met al die mogelijkheden? Ziet u soms door de bomen het bos ook niet meer? In deze blog geeft Places tips hoe het beste online te werk te gaan en een extreme klantgerichtheid te bewerkstelligen. Want dat is nodig.

Extreme klantgerichtheid

Zoals vrijwel alle bedrijven op de markt, bent ook u klantgericht. Maar klopt dat wel? Het blijkt dat 80 procent van de CEO's vindt dat hun bedrijf klantgericht is, terwijl maar 8 procent van de klanten het daar mee eens zegt te zijn. Het lijkt er op dat het woord klantgericht dus vaker ten onrechte gebruikt wordt. Alleen met extreme aandacht en prefecte service voldoet u pas aan de eisen Met deze extreme aandacht bedoelen we de positieve klantbenadering gebaseerd op de 'customer-first' methode. Dit is bijvoorbeeld het restaurant dat de concurrent aanraadt aan klanten als zijzelf vol zitten.

Hoe kunt u deze extreme klantgerichtheid bereiken?

Belangrijk is om op zoek te gaan naar welke extreme klantgerichtheid jij wilt uitdragen. Dit zijn acties die ervoor zorgen dat de klant merkt dat u het oprecht meent. Denk bijvoorbeeld aan een goed verzorgde lunch voor cursisten, het telefoontje i.p.v. de mail als een afspraak niet door gaat of de keuzemogelijkheid voor verschillende betaalopties in uw webshop. Tegenwoordig gaat het de klant om snelheid, comfort en verbondenheid. De digitale wereld is hierin een grote rol gaan spelen. Extreme klantgerichtheid gaat dus ook over het zo gemakkelijk mogelijk maken voor uw klant. Investeer dus in gebruik van de nieuwe media door apps te ontwikkelen en uw website smartphone-proof te maken. Een hele belangrijke tip om extreme klantgerichtheid te bereiken is om beslissingen te maken in het voordeel van de klant. Klanten hebben het snel door als u vanuit eigenbelang een beslissing maakt. Dit zal ervoor zorgen dat ze u minder snel vertrouwen en altijd met een scheef oog zullen uitkijken naar een betere optie bij een ander bedrijf met eenzelfde soort dienst.

Concrete tips voor uw online klanttevredenheid

- Zorg ervoor dat u gebruik maakt van online evaluatie- en klachtenformulieren. Evalueer deze ook en koppel dit terug naar uw klant. Geef een bonus na het invullen van evaluatieformulieren en laat merken dat u de mening van de klant belangrijk vindt. Het snel reageren en terugkoppelen van de evaluaties is hier een voorbeeld van.

- Een goede balans tussen digitaal en technisch gemak en menselijke aspecten is van belang. Zorg ervoor dat er op technisch gebied snelheid en comfort mogelijk zijn en gebruik vooral de menselijke communicatie om verbondenheid te creëren.

- Ben ervan bewust dat niet alle klanten online snelheid en comfort prefereren. Zorg daarom dat u een goede back-up heeft zoals een telefonische klantenservice die goed bereikbaar is.

Heeft u nu zelf geen tijd of personeel om een goede telefonische klantenservice te managen? De antwoordservice van Places zal uw inkomende oproepen professioneel afhandelen en aan uw doorsturen. Ook zijn er mogelijkheden om uw agenda te laten beheren door onze medewerkers. Zo zal geen één klant slecht of niet geholpen worden. Wilt u meer weten over de Places antwoordservice? Neem gerust contact met ons op via info@places.nl of via 024 3555-299.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek