Menu

Tijd voor een frisse start: goede voornemens voor je bedrijf in 2019



Goede voornemens

Uit onderzoek blijkt dat slechts een derde van de mensen de goede voornemens voor het nieuwe jaar volhoudt. Toch maken veel mensen elk jaar weer opnieuw goede voornemens. Een nieuw jaar is namelijk voor veel mensen het perfecte moment voor een nieuwe start, ook voor ondernemers. Wij hebben een aantal goede voornemens voor ondernemers op een rij gezet. Deze voornemens zorgen ervoor dat je weer fris en fruitig aan het nieuwe jaar kan beginnen.

Communiceer met klanten

Ga in het nieuwe jaar eens het gesprek aan met klanten en prospects. Stel vragen en luister naar hun verhaal. Door het gesprek aan te gaan met klanten weet je wat er in je doelgroep speelt en kun je er in de toekomst beter op inspelen. Met nieuwe input kun je veel zaken waar je zelf niet meer objectief naar kunt kijken weer eens opnieuw beoordelen. Ga het nieuwe jaar in met een frisse blik, en kijk wat je kunt doen om je bedrijf te verbeteren. Je kunt het gesprek aangaan door middel van interviews, focusgroepen of een vragenlijst.

Wees persoonlijker

Personalisatie is een trend die in 2019 een belangrijke rol gaat spelen. Wees in het nieuwe jaar nog persoonlijker naar je klanten. Spreek ze aan met hun naam, verstuur eens een kaartje of geef een relatiegeschenk aan belangrijke partners. Hoe persoonlijker de marketing, het aanbod en de service, hoe meer je klanten dit op prijs zullen stellen.

Vernieuw je website

Doe eens onderzoek naar je website en zoek uit hoe klanten jouw website ervaren. Vraag ze bijvoorbeeld een paar taken uit te voeren zoals aanmelden of het bestellen van een product. Het is belangrijk om te kijken waar mogelijke problemen zitten. Is het lettertype te klein of zijn bepaalde knoppen onvindbaar? Het is bovendien ook goed om de foto's op je website eens te vernieuwen. Hiermee zorg je voor een frisse look en kun je goed het nieuwe jaar ingaan. Kijk uit met generieke stockfoto's, te vrolijke en lachende mensen kunnen namelijk ongeloofwaardig overkomen. Maak bij voorkeur zelf foto's waar je doelgroep zich mee kan identificeren. Ook foto's van je eigen personeel helpen om je bedrijf een gezicht te geven.

Personeel aannemen

Als je bedrijf succesvol is, meer omzet draait groeit de werkdruk. Te lange werkdagen liggen dan op de loer. Overweeg eens om nieuw personeel aan te nemen. Als je als zelfstandig ondernemer ervoor kiest om een eerste werknemer aan te nemen is het belangrijk om over een aantal zaken goed na te denken. Bedenk of het werkgeverschap iets voor jou is en maak een uitgebreide kosten- en batenanalyse. Je kunt natuurlijk ook overwegen om voor een flexibele oplossing te kiezen, zoals een uitzendkracht, een werkstudent of een stagiair.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek