Menu

In gesprek met... R. Coenen Pelletkachels



In gesprek met... R. Coenen Pelletkachels

Afgelopen week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Rolf Coenen van R. Coenen Pelletkachels. Naast zijn fulltimebaan bij de wegenwacht en de manege die hij met zijn vrouw runt weet Rolf nog tijd vrij te maken om zijn onderneming in pelletkachels te runnen. Vandaag vertelt Rolf over het ontstaan van zijn bedrijf en de online vindbaarheid.

Het ontstaan van R. Coenen Pelletkachels

Een jaar of drie geleden besloot Rolf om zelf een pelletkachel aan te schaffen. De verkoper had veel mooie praatjes, maar bij de plaatsing van de kachel bleek dat het technisch gezien helemaal mis zat. Alles ging dan ook fout. Rolf heeft zelf een technische achtergrond dus hij besloot zich te verdiepen in de techniek achter de pelletkachels. Zo"n twee jaar geleden startte Rolf de verkoop van pellets voor pelletkachels. Er zijn veel goede, maar ook slechte "gecertificeerde" pellets op de markt en Rolf besloot alleen kwaliteit te leveren. Hieruit volgde steeds vaker de vraag of hij ook pelletkachels verkocht. Na meerdere malen nee gezegd te hebben, dacht hij op een gegeven moment "waarom ook niet?".

In de moderne kantine van de manege is nu dan ook de showroom van R. Coenen Pelletkachels te vinden. Hier staan gemiddeld 6 verschillende modellen. Rolf houdt zich bezig met de verkoop van de kachels en daarnaast ook met het plaatsen en het onderhoud hiervan. Hij levert graag goed advies. "Veel mensen in deze wereld worden voor de gek gehouden door verkopers. Dat is niet mijn insteek. Ik wil kwaliteit leveren." Als klanten serieus geïnteresseerd zijn in een kachel, gaat Rolf altijd even langs om te zien waar deze geplaatst zou moeten worden. Op deze manier kan hij de klant het beste adviseren over de voor- en nadelen van hun eventuele aankoop.

De kachels die Rolf nu verkoopt worden in Italië gemaakt en zijn van het merk Nordic Fire, een merk dat garant staat voor kwaliteit. "Het is een goed merk en ik heb er alle onderdelen van, dus 9 van de 10 keer als er een storing is kan ik dat direct oplossen in plaats van dat er eerst onderdelen besteld moet worden. Deze service vind ik erg belangrijk en ik merk dat klanten het ook waarderen."

Daarnaast is het zo dat veel klanten bij Rolf binnenkomen via de kantine van de manege. Hier wordt namelijk veel georganiseerd en dit trekt veel mensen van buitenaf. Het zijn dus niet alleen klanten van zijn onderneming in pelletkachels, maar ook bij de manege. "Deze klanten wil ik uiteraard niet kwijtraken. Dit maakt het bieden van goede service nog een stuk belangrijker."

Online vindbaarheid

Rolf is actief bezig met de online vindbaarheid van R. Coenen Pelletkachels. "Ik heb gemerkt dat mijn eigen Facebookpagina een goed middel is om mijn bedrijf te promoten. We promoten af en toe ook via acties om ons bedrijf meer op de kaart te zetten. Dit is niet duur en het bereik is groot." Rolf ziet zijn website meer als het visitekaartje van zijn bedrijf. Hier ligt niet zijn prioriteit, maar het is naar zijn mening wel belangrijk om te hebben. Naast bezig te zijn met zijn online vindbaarheid adverteert Rolf ook wel eens in de plaatselijke krant. Daarnaast moet hij het vooral hebben van mond-tot-mond reclame, wat goed verloopt via klanten die ook bij de manege komen.

Daarnaast heeft Rolf bij Telefoonboek.nl een heel uitgebreid advertentiepakket afgesloten, namelijk het Places Pro pakket. "Ik ben zeer tevreden over dit pakket. Je bent op deze manier toch makkelijker terug te vinden op het internet. Wat ik misschien nog wel belangrijker vind zijn goede reviews over mijn bedrijf. Al veel klanten hebben goede reviews geschreven op mijn reviewpagina en dit blijkt een positieve uitwerking te hebben op toekomstige klanten. Veel klanten hebben namelijk verschillende bedrijven vergeleken en komen bij mij uit omdat de reviews zo goed zijn."

Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers?

Rolf geeft als tip mee aan collega-ondernemers dat het "t belangrijkste is dat ze een eerlijk advies geven aan de klant. "Eerlijk advies werkt uiteindelijk het best."

Maakt u ook gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding en zou u ook graag geïnterviewd willen worden voor 'In gesprek met...'? Meld u dan aan via info@places.nl.


Delen:



Reacties

ontevreden

05 maart 2018

Er staan een paar pelletkachels in een kantine van een paardenstal.. en de man doet het erbij, nee doe mij maar de vakhandel die er verstand van heeft.




Zoeken
Zoek