Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

In gesprek met... D-Liberate



In gesprek met... D-Liberate

Deze week ging Places.nl in gesprek met Nik Vavier, oprichter en eigenaar van online marketing bedrijf D-Liberate. D-Liberate is gespecialiseerd in het ontwikkelen van videobeelden en animaties voor bedrijven in het MKB. Tijdens het gesprek met Places.nl deed Nik een boekje open over het ontstaan van zijn bedrijf, het opstartproces en de online vindbaarheid van D-Liberate.

Hoe is D-Liberate ontstaan?

Nik was ruim 10 jaar werkzaam bij de politie toen hij gediagnostiseerd werd met PTSS. Hierdoor kon hij het vak niet meer uitvoeren. Omdat PTSS chronisch is, was terug gaan in loondienst niet mogelijk. "Ik had al ooit een webwinkel en daarvoor verdiepte ik mij in online marketing." Na zijn diagnose pakte Nik deze interesse weer op en leidde hij zichzelf op via internet. "Het is evident dat video op dit moment het beste werkt in online marketing en ik heb de dingen geleerd om bedrijven hiermee te kunnen helpen." Nadat Nik steeds bekwamer werd in het ontwerpen en produceren van online animaties, videopresentaties en ander marketingmateriaal, besloot hij zichzelf te registreren als ZZP"er. D-Liberate was geboren.

Wat waren opvallende zaken in het opstartproces?

Wat direct prettig bleek voor Nik was de vrijheid die hij nu heeft om zijn eigen tijd in te delen. "Het is handiger om met een ziekte als PTSS in een omgeving te zitten waarbinnen je jezelf veilig voelt. Ik kan mijn stress doseren en creatief bezig zijn. Dat bevalt ontzettend goed."

Nik ervaarde de organisatorische zaken als lastiger. De administratieve zaken om het creatieve idee heen moeten natuurlijk ook goed geregeld zijn en dat was af en toe even zoeken voor Nik. "Je wil iets maken binnen een onderneming, dat onderdeel is leuk, inspirerend. De onderneming zelf opzetten kost meer moeite."

Wat vindt u het leukst aan uw werk?

"Het meest bijzondere aan mijn werk is het combineren van online marketing met persoonlijke ontwikkeling. Wat je laat zien moet vanuit jezelf komen. Als ondernemer is "authenticiteit" laten zien lastig. Dit geldt niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn klanten." Nik streeft ernaar om ondernemers te helpen de juiste marketinguitingen te matchen aan de authentieke kern van ieder bedrijf.

Welke stappen heeft u zelf ondernomen om online beter vindbaar te zijn?

Nik maakt ook eigen digitale producten. Zo heeft hij een programma ontwikkeld voor particulieren. Dit programma, Online Leads Academy, is een programma dat bestaat uit 80 explainer videos en e-books waarin strategieën uitgelegd worden om online geld te kunnen verdienen en leads te genereren. "Met de Online Leads Academy ben ik actief op Facebook. Ik heb ook een pagina voor D-Liberate. De campagne voor deze pagina start binnenkort."

D-Liberate maakt gebruik van een Places Basis advertentiepakket

D-Liberate maakt gebruik van een uitgebreid advertentiepakket, namelijk het Places Basis pakket, waarmee het bedrijf nog beter vindbaar is op Telefoonboek.nl. De keuze hiervoor was snel gemaakt door online marketing expert Nik. "Ik heb gekozen voor een uitgebreid pakket vanwege het hoge aantal bezoekers op de website. Linkbuilding is belangrijk voor online vindbaarheid en zo'n pakket helpt daar zeker bij."

Het contact met Telefoonboek.nl ervaart Nik als zeer positief. "De medewerkers aan de telefoon zijn vriendelijk en betrokken. Dat schept een prettige en vertrouwelijke samenwerking."

Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers?

Nik benadrukt dat er bij alles in het leven maar drie stappen nodig zijn: 1. Formuleer je doel 2. Maak je plan 3. Onderneem actie. "Dat is het enige wat je hoeft te doen. In het hoofd ervaar je dit complexer, maar dit is het enige wat werkt."

Maakt u ook gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook graag geïnterviewd worden door Places.nl over uw onderneming? Neem dan contact met ons op via info@places.nl.


Delen:



Reacties