Menu

In gesprek met... 't Iesmenke



In gesprek met... 't Iesmenke

Afgelopen week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Rens van Dongen over zijn bedrijf ""t Ièsmenke", waar u terecht kunt voor ambachtelijk Limburgs schepijs. Rens vertelt in deze blog over het ontstaan van zijn bedrijf en zijn online vindbaarheid.

"t Ièsmenke

Rens begon in 2013 met "t Ièsmenke, een nostalgische ijscofiets met ambachtelijk schepijs dat op locatie wordt geleverd. Na veel online surfen op onder andere Marktplaats, zag hij diverse ijscofietsen staan. Dit deed Rens denken aan vroeger, toen er altijd een ijscoman op het plaatselijke pleintje kwam. Het begon te kriebelen en Rens wilde graag dat gevoel van vroeger weer terugbrengen. Ook de laagdrempeligheid en lage kosten waren een pluspunt.

Opstartproces

Het opstartproces van "t Ièsmenke verliep vrij soepel, geeft Rens aan. "De ijscofiets hadden wij eigenlijk zo gevonden en daarna zijn we ook meteen gaan oriënteren of we zelf ijs gingen maken of het zouden inkopen." Na alle plussen en minnen tegen elkaar afgestreept te hebben, besloot Rens om het ijs in te kopen en wel bij de lokale ijssalon. "Logistiek gezien makkelijk en tevens staan zij erg goed aangeschreven in de regio." En dus koos Rens voor ambachtelijk Limburgs schepijs van De Zeuten Inval uit Velden.

Vindbaarheid

Om de vindbaarheid van zijn bedrijf te vergroten, creëerde Rens een website: www.utiesmenke.nl. "Ook heb ik een advertentie geplaatst in de plaatselijke kranten. Mijn doelgroep is namelijk erg divers, scholen, zorginstellingen, bedrijven, casino"s, maar ook particuliere feestjes en partijen. Zo had ik een groot bereik."

Daarnaast geeft Rens aan dat social media zeer belangrijk is, vooral Facebook. "Tegenwoordig moet je "out of the box" denken, guerrillamarketing. Bijvoorbeeld mensen op de hoogte brengen als ik een nieuwe ijssmaak of nieuwtjes heb. Of toen ik voor het eerst in België zat. Ook de vroegboekkorting heb ik gehanteerd, dat was erg leuk maar viel helaas een beetje tegen."

"t Ièsmenke maakt gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl

De bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl heeft Rens voornamelijk ingesteld om de vindbaarheid te vergroten. Hij koos daarbij voor een uitgebreid advertentiepakket Places Plus, waarmee hij adverteert met vier zoekwoorden en vier plaatsen. Opvallend is dat Rens een zeer volledig profiel heeft, hierover zegt hij: "Als ik iets wil doen, ga ik geen half werk doen. Ik heb mijn profielpagina en advertentie daarom zo volledig mogelijk ingevuld. Zo kan ik er het meeste uithalen." Ten slotte is Rens te spreken over het persoonlijke contact met Telefoonboek.

Heeft u nog een laatste tip voor collega-ondernemers?

"Wacht niet teveel af. Je moet zelf actie ondernemen. Met mijn concept ga ik meer naar de mensen toe, dat is wat je tegenwoordig ook echt moet doen. De winkels lopen leeg en de klanten komen niet vanzelf. Dus zoek zelf je doelgroep op en focus je op wat je goed doet en zet je product maximaal in voordat je wat nieuws begint!"

Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor 'In gesprek met...'? Meld u dan nu aan via info@places.nl!


Delen:



Reacties