Menu

Hoe beeldherkenningssoftware social media advertenties verbetert



Beeldherkenningsoftware van Facebook voor uw advertenties.

Tegenwoordig weten bedrijven dat social media een belangrijk platform is om aandacht te krijgen en klanten naar websites te trekken om conversies te genereren. Volgens de GlobalWebIndex, spendeert de gemiddelde internetgebruiker 15 minuten langer op social media dan dat ze naar tv kijken per dag. Tegenwoordig blijkt de kracht van social media te stijgen en dit maakt social media advertenties nog krachtiger en effectiever.

Facebook heeft nieuw patent

Door deze groeiende trend heeft Facebook zojuist een patent aangevraagd voor nieuwe technologie die afbeeldingen herkent. Dit verandert de manier waarop adverteerders foto's van social media halen. Deze nieuwe technologie biedt de mogelijkheid om gelijktijdig duizenden afbeeldingen te scannen om vervolgens online logo's te vinden, producten van concurrenten of eigen producten. Op het eerste gezicht lijkt deze nieuwe functie van Facebook een beetje raar, het lijkt een manier van foto's te stalken op social media en deze te delen met adverteerders. Toch biedt deze functie veel interessante opties voor u als ondernemer.

Interessant om doelgroep te achterhalen

Zoals aangegeven scant Facebook's beeldherkenningssoftware door foto's op social media and identificeert verschillende producten en logo's op de afbeeldingen. Op deze manier kunt u erachter komen welke producten gebruikt worden door uw doelgroep en welke producten van concurrenten door uw doelgroep worden gebruikt. Met deze informatie kunt u doelgericht advertenties creëren and gebruikers overhalen om alleen uw producten te gebruiken.

Meer producten aanbieden

Bovendien helpt deze technologie u om gebruikers van uw producten te ontdekken. Hierdoor kunt u de gebruikers gerelateerde producten aanbieden. De technologie zou zelfs herhalingsaankopen kunnen aanmoedigen: als een klant zijn recente Starbucks-bestelling op social media plaatst, kan een Starbucks advertentie kort daarna op zijn social media worden weergegeven zodat de klant weer terugkomt naar Starbucks.

Nieuwe producttoepassingen

U kunt ook beeldherkenningssoftware gebruiken om nieuwe manieren te ontdekken waarop uw klanten uw producten gebruiken waar u nog nooit eerder aan gedacht hebt. Stelt u zich bijvoorbeeld eens voor dat u een rugzak op de markt hebt gebracht speciaal voor wandelaars. Zodra de beeldherkenningssoftware afbeeldingen scant op Facebook ontdekt u dat middelbare scholieren uw rugzak ook veel gebruiken. U zou met deze informatie nu ook uw rugzak kunnen adverteren onder scholieren.

Zoals u ziet, biedt de beeldherkenningssoftware de mogelijkheid om social-media advertenties extra kracht te geven. In plaats van advertenties te targeten op algemene demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, locatie en interesses, kunt u een kijkje nemen in het leven van de gebruikers en zien wat zij precies willen. Inbreuk op privacy? Wellicht een beetje. Effectief? Absoluut.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties