Menu

Met deze quickwins vergaart u meer nieuwsbriefaanmeldingen



Met deze quickwins vergaart u meer nieuwsbriefaanmeldingen

In de loop der jaren is de e-mailnieuwsbrief uitgegroeid tot een vast onderdeel van de online marketingactiviteiten van veel bedrijven. E-mailmarketing is een zeer geschikt instrument voor het realiseren van meer verkopen. Een belangrijk startpunt daarbij is een uitgebreid adressenbestand dat blijft groeien. Maar hoe pakt u dit aan en boekt u op de korte termijn verbeteringen op dit gebied? Places.nl presenteert u in deze blog een aantal quickwins.

1. Gebruik ieder contactmoment

Zorg ervoor dat uw medewerkers zich bewust zijn van het belang van een e-mailadres en de doelen van uw e-mailnieuwsbrief. Zo zorgt u ervoor dat ook uw medewerkers tijdens ieder klant- of relatiecontact kunnen wijzen op het bestaan van de e-mailnieuwsbrief. Uw medewerkers kunnen dan ook direct aan uw klanten of relaties vragen of zij geïnteresseerd zijn in uw e-mailnieuwsbrief.

2. Communiceer de voordelen voor uw klant

Op het moment dat u klanten op het bestaan van de e-mailnieuwsbrief wilt wijzen, dient u ook duidelijk de voordelen te communiceren. Want waarom zou uw klant uw nieuwsbrief willen ontvangen? Wat heeft het te bieden? Presenteert u tips, korting of alleen informatie over nieuwe producten? En hoe vaak gaat uw klant een nieuwsbrief ontvangen? Om het inschrijven voor de nieuwsbrief aantrekkelijk te maken kunt u ook een kleine beloning aan de klant leveren. Zo kunt u bijvoorbeeld korting aanbieden op de eerstvolgende aankoop na de inschrijving. newsbrief

3. Vraag duidelijk om toestemming!

Het is van groot belang dat uw klant u toestemming geeft om het e-mailadres daadwerkelijk toe te voegen aan uw klantenbestand, anders kan dit problemen opleveren voor uw bedrijf. Zorg daarom voor duidelijke inschrijfformulieren waarop u vermeldt wat de inschrijving betekent en vraag nadrukkelijk om toestemming. Laat uw klant bijvoorbeeld een vinkje of andere vorm van akkoord zetten.

4. Combineer offline en online

Attendeer uw klant op de e-mailnieuwsbrief als u of uw medewerkers net geholpen hebben in de winkel of bij de kassa na een aankoop. Promoot uw e-mailnieuwsbrief ook op uw website en integreer het in uw socialmedia-accounts. Laat uw medewerkers bijvoorbeeld ook de link naar de inschrijving voor de e-mailnieuwsbrief in de handtekening van de mail plaatsen en plaats een link naar het inschrijfformulier op de pakbon of factuur.

5. Houd het kort

Zorg ervoor dat uw klant niet te veel gegevens in hoeft te vullen en niet te veel vragen moet beantwoorden op het (online) aanmeldingsformulier. Houd het kort. Dit verlaagt de drempel om het formulier in te vullen. U kunt op een later tijdstip alsnog om meer informatie vragen.

Meer interessante informatie voor het mkb

U kunt dus al door middel van simpele stappen resultaten en verbeteringen boeken omtrent uw adressenbestand en zo door middel van uw e-mailnieuwsbrief mee verkoop realiseren. Naast de diensten die Places u als ondernemer aanbiedt via Telefoonboek.nl, Beste.nl en Openingstijden.com en met Places Antwoordservice, bent u bij ons dus ook aan het juiste adres voor meer relevante en interessante informatie voor het mkb. Houd de Places blogpagina dus goed in de gaten voor alle actualiteiten!


Delen:



Reacties