Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Omgekeerd zoeken: meest voorkomende klachten



Omgekeerd zoeken: meest voorkomende klachten

Onlangs publiceerde Telefoonboek.nl al een artikel met de meest gezochte nummers bij de omgekeerd zoeken functie op Telefoonboek. Hier bleek dat vooral buitenlandse callcenters, oplichters en energiebedrijven degenen zijn die contact zoeken wanneer bezoekers door een onbekend nummer worden gebeld. Maar wat zijn de meest voorkomende klachten daarbij?

Reacties

Wanneer bezoekers op Telefoonboek.nl een nummer hebben gezocht kunnen zij een reactie achterlaten; bijvoorbeeld om aan te geven hoe het contact met het gezochte nummer verliep, wie ze aan de lijn kregen en hoe vaak ze al gebeld zijn. Bovendien kan daarbij een waardering aan het verlopen contact gegeven worden: een telefoonnummer kan als betrouwbaar, aangenaam, neutraal, irritant of gevaarlijk bestempeld worden.

Niemand gesproken

Regelmatig wordt er door onze bezoekers aangegeven dat er niet wordt opgenomen wanneer ze het telefoonnummer terugbellen. Ook vinden zij soms überhaupt geen gehoor aan de andere kant van de lijn, ook wanneer ze in eerste instantie gewoon opnemen. Het gaat hier veelal om oplichters en buitenlandse callcenters, zo stellen de bezoekers van Telefoonboek.nl.

Aangeboden diensten

Vaak wordt er een dienst aangeboden waar onze bezoekers niet op zitten te wachten. Het kan hier gaan om normale salesteams van bedrijven, maar ook om oplichters. Vooral bij gezochte 06-nummers gaat het om die laatste categorie. De bellers proberen dan persoonlijke gegevens te achterhalen, om vervolgens een bepaalde dienst of product aan te bieden. Wanneer door de gebelde persoon aangegeven wordt dat er geen interesse is, blijft de beller toch volhouden en wordt deze in enkele gevallen zelfs agressief.

Telemarketing

Een hoop klachten betreffen ook telemarketeers. Deze doen eigenlijk niets verkeerd, maar soms zitten bezoekers niet te wachten op hun belletjes. Meestal gaat het ook om foutjes in het systeem wanneer mensen toch gebeld worden, terwijl zij hebben aangegeven dit niet te willen. Ook geeft het terugbellen van dit soort instanties soms technische problemen, omdat het belsysteem van het bedrijf vooral gericht is op uitgaande telefoontjes.


Delen:



Reacties