Menu

Klant beoordeeld woningbouwbedrijven met een 4.0

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Klant beoordeeld woningbouwbedrijven met een 4.0

Klant beoordeeld woningbouwbedrijven met een 4.0

De meeste van ons hebben regelmatig te maken met woningbouwbedrijven. Ze helpen mensen aan een woning en zijn daarna contractueel met elkaar verbonden. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt dat bezoekers niet erg tevreden zijn over Nederlandse woningbouwbedrijven. Zij beoordelen hen gemiddeld met het schrikbarend lage cijfer van een 4,0.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kan men niet alleen terecht voor contactinformatie van bedrijven, men kan ook een beoordeling en geschreven review achterlaten over deze bedrijven. Bezoekers kunnen bedrijven een cijfer toekennen op basis van de algemene indruk, de service en de prijs/kwaliteitverhouding. Aan dit cijfer kunnen zij eventueel een geschreven review verbinden. Daarin kunnen zij de cijfers die ze hebben gegeven: toelichten, extra informatie geven of hun ervaring met het bedrijf delen. Dit hebben bezoekers ook gedaan voor woningbouwbedrijven die geregistreerd staan bij Telefoonboek.nl. In totaal zijn er 227 reviews geschreven over woningbouwbedrijven in Nederland. Het gemiddelde cijfer dat de bedrijven op basis daarvan hebben ontvangen, is een 4,0. Dit lage cijfer weerspiegelt ook het grote deel aan negatieve reviews, dat aanzienlijk groter is dan het deel positieve reviews.

Negatieve reviews

Van het totaal aan geschreven reviews over Nederlandse woningbouwbedrijven, is 78,4 procent negatief. Opvallend is dat de klachten die klanten hebben vooral optreden als ze al een contract met het bedrijf zijn aangegaan en er bijvoorbeeld onderhoud moet worden gepleegd. Bezoekers klagen het meest (47 keer) over de slechte bereikbaarheid van sommige bedrijven. Ze hebben dan geprobeerd het bedrijf op verschillende manieren te bereiken, maar zijn daar niet in geslaagd of vonden dat te lang duren. Een andere veel voorkomende klacht (39 keer) gaat over de slechte service die sommige bedrijven leveren. Klanten klagen ook regelmatig (25 keer) dat het woningbouwbedrijf na klachten over overlast niet in actie komt. In veel gevallen hebben de klanten contact opgenomen met het bedrijf over een ongemak, maar beweert het bedrijf dat dit door toedoen van de bewoner komt. Volgens de klanten wil het bedrijf de overlast in zo"n geval niet verhelpen. Tevens geven klanten 21 keer een "algemeen negatief" oordeel over de bedrijven. Ze schrijven dan iets als "ik heb een slechte ervaring met dit bedrijf", maar laten verder niets los over de reden achter hun ontevredenheid. Daarnaast klagen klanten over klantonvriendelijk personeel (20 keer), afspraken die niet nagekomen worden (13 keer), langzame behandeling (13 keer ), slechte communicatie (12 keer) en een hoge prijs (7 keer).

Top drie meest voorkomende klachten

  1. Slecht bereikbaar Genoemd in 47 reviews
  2. Slechte service Genoemd in 39 reviews
  3. Geen actie bij overlast Genoemd in 25 reviews

Positieve reviews

Slechts 49 reviews over woningbouwbedrijven zijn positief. In deze reviews komt een "algemeen positief" oordeel het meest voor, namelijk 13 keer. Klanten schrijven dan bijvoorbeeld alleen "goed", maar lichten niet toe wat ze goed vinden aan het bedrijf. In 10 reviews noemt de klant tevreden te zijn met de service die het woningbouwbedrijf levert. In 7 reviews complimenteert de klant de bedrijven op het goede contact dat de bedrijven met hen onderhoud. Zij schrijven dan bijvoorbeeld dat de telefoon altijd snel opgenomen wordt of e-mails snel beantwoord worden. Andere zaken waar klanten tevreden over waren zijn het vriendelijke personeel en de snelheid waarmee ze geholpen worden.

Top drie meest voorkomende complimenten

  1. "Algemeen positief" oordeel Genoemd in 13 reviews
  2. Goede service Genoemd in 10 reviews
  3. Goed bereikbaar Genoemd in 7 reviews

Woningbouwbedrijven laten kansen liggen

Men blijkt over het algemeen dus niet te spreken over Nederlandse woningbouwbedrijven. Ze zijn vooral ontevreden over de behandeling door de bedrijven ná het aangaan van een contract. Ze vinden het met name onprettig dat de bedrijven vaak moeilijk te bereiken zijn.

Reacties



Even geduld alstublieft...