Menu

Populariteit van kortingscodes in Nederland



Populariteit van kortingscodes in Nederland

De afgelopen jaren is het gebruik van online kortingscodes verdriedubbeld. Kortingswebsites als Beste.nl kennen een enorme groei in het aantal bezoekers, mede dankzij de toename van het gebruik van online kortingscodes. In deze blog feiten, cijfers en tips over online kortingscodes.

Groei

Sinds 2007 kennen we de opmars van de online kortingscodes. Op verzamelwebsites worden producten en diensten met een gereduceerd tarief aangeboden door middel van een kortingscode. De producten of diensten zijn online te bestellen of beschikbaar bij bedrijven in de eigen omgeving. Het online voordeliger aanbieden van een product waardoor uw potentiële klant uiteindelijk goedkoper uit is, kent een stijgende lijn. Tegenwoordig zijn er meer computers, apps, social media en andere kanalen beschikbaar en deze worden ook steeds vaker en door steeds meer mensen gebruikt. Dit draagt allemaal bij aan de groei van online kortingscodes en het gebruik ervan. Door de toenemende gebruiksvriendelijkheid van deze apps en apparaten wordt de drempel om naar een kortingswebsite te gaan steeds lager. Sinds 2010 is het aantal gebruikers zelfs verdriedubbeld!

Wie maakt gebruik van kortingsacties?

Meer dan de helft van de mensen die online shoppen heeft wel eens een kortingscode gebruikt. Als we kijken naar wie sites als Beste.nl gebruiken, zien we dat vrouwen gemiddeld het meest oplettend zijn wat betreft kortingen. Daarnaast zijn niet alleen 91% van de online winkelende mensen tussen de 35-44 jaar actief in het gebruik van kortingscodes, maar ook 70% van de online 55+'ers maakt wel eens gebruik van kortingscodes.Afbeelding1

Meest voorkomende kortingsacties

Twee derde van alle kortingsacties zijn kortingsacties waar een bepaald percentage korting gegeven wordt over het aangeboden product of dienst. In de meeste gevallen gaat het hier om een korting van 10%. Daarnaast wordt er ook vaak een vast bedrag van de prijs als korting gegeven, bijvoorbeeld 50 euro korting op een vakantie of 1,50 euro op een zak friet. Ook zijn gratis verzending, 1+1 gratis of een extra bonus populair. De populairste kortingsacties gaan over kleding, eten & drinken en schoenen. U kan natuurlijk zo creatief zijn als u zelf wilt met het maken van een kortingsactie. Denk hierbij aan het inspelen op evenementen, seizoenen, feestdagen en andere speciale gebeurtenissen waardoor u meer opvalt dan bij een actie die het hele jaar door hetzelfde is. Een originele actie springt immers meer in het oog dan een actie die bij een vergelijkbaar MKB-bedrijf hetzelfde is. Gerichte en kortere kortingsacties hebben een beter effect dan een vaste en langere kortingsactie. Bij Beste.nl denken we altijd mee met uw MKB-bedrijf en proberen we het maximale uit een kortingsactie te halen.

Waarom een kortingsactie op kortingssite?

Als MKB-bedrijf maakt u een afweging tussen het wel of niet plaatsen van een kortingsactie op een kortingssite, zoals Beste.nl. Waar ondernemers soms bang voor zijn, is het mogelijk verlies aan inkomsten door het geven van korting. Echter, door het plaatsen van kortingsacties kunt u heel gemakkelijk extra bezoekers naar uw website trekken die uw omzet kunnen verhogen. Via onder andere zoekmachines leidt Beste.nl breed georiënteerde bezoekers die op zoek zijn naar kortingsacties naar de website, waarna ze op basis van interesse terechtkomen bij uw specifieke kortingsactie. Door uw online vindbaarheid op deze manier te vergroten, trekt u klanten naar uw MKB-bedrijf die daar normaal nooit terecht zouden komen. Daarnaast vergroot u uw naamsbekendheid en bindt u klanten aan uw bedrijf die na het gebruiken van een kortingsactie vaker terug komen.

Kortingsacties & Beste.nl

Om uw kortingsactie op Beste.nl op te laten vallen kunt u op een aantal dingen letten. Denk hierbij aan een pakkende titel, zodat bezoekers van Beste.nl geprikkeld worden om uw deal te bekijken. Ook de beschrijving die onder de titel staat is erg belangrijk, dit is een korte samenvatting van uw deal zodat bezoekers in één oogopslag kunnen zien waar ze aan toe zijn. Uiteraard geldt ook dat hoe spannender uw actievoorwaarden, hoe meer bezoekers u trekt. De actievoorwaarden moeten echter niet te ingewikkeld zijn, dit schrikt potentiële klanten af. Voor een aantal voorbeelden van acties met korte en duidelijke actievoorwaarden, kunt u kijken op Beste.nl.

Afbeelding3

Het hebben van een pakkende en aantrekkelijke promotieafbeelding maakt dit rijtje van tips compleet. Zo kan een bezoeker in één oogopslag zien dat uw actie verbonden is aan een kapperszaak of kledingwinkel. Lees meer over hoe u het beste een deal aan kunt maken op Beste.nl. Beste.nl biedt het plaatsen van een deal tot 2014 geheel gratis en vrijblijvend aan. Wilt u meer weten over hoe u daar met uw MKB gebruik van kunt maken, neem dan contact op met onze service desk via 024 3555 299.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek