Online reviews: cruciaal voor uw bedrijf



Online reviews: cruciaal voor uw bedrijf

Klanten kunnen tegenwoordig uw bedrijf gemakkelijk beoordelen met online reviews. Bedrijfsreviews gaan bijvoorbeeld over de service, snelle afhandeling en bezorging. In een productreview beoordeelt de klant uw product. Deze reviews zijn belangrijker dan ooit. Van de consumenten die online kopen, houdt maar liefst 83% rekening met de online reviews. Hoewel het merendeel van de reviews positief is, zijn het juist de negatieve recensies die de meeste invloed hebben op de aankoopbeslissingen van uw klant. In deze blog geeft Places.nl u een aantal tips die u helpen met uw reviews.

Eigen reviews schrijven

Het klinkt erg verleidelijk om uw eigen reviews te schrijven en zo te zorgen voor alleen maar positieve beoordelingen, maar doe dit niet. Er zijn namelijk veel sites die uw reviews checken. Zo zijn er zelfs bureaus die zich bezighouden met het nakijken van reviews. Mocht het uitkomen dat uw reviews vervalst zijn dan kan het zijn dat klanten aan uw betrouwbaarheid gaan twijfelen. En dit vertrouwen is niet zomaar weer hersteld.

Reageer op reviews

Als u een negatieve review krijgt, reageer hier dan op. Ga niet tegen de klacht in, maar probeer met een oplossing te komen. Op deze manier laat u ook aan andere lezers zien dat u bereid bent om naar een oplossing te zoeken. Wilt u graag meer lezen over de afhandeling van negatieve reviews? Lees dan een van onze andere blogs over negatieve reviews.

Natuurlijk ontvangt u liever positieve reviews. U hoeft niet alleen te reageren op negatieve reviews, een reactie op een positief bericht mag ook. U kunt de klant dan bedanken, zo laat u zien dat u op de hoogte bent van de geplaatste review en de tijd van de klant daadwerkelijk waardeert.

Feedback vragen

U kunt uw klanten vragen om feedback te geven. Vraag niet nadrukkelijk naar positieve berichten maar vraag de klant om oprechte feedback te geven. Anders zou uw vraag ook zeurend over kunnen komen. Bovendien zijn reviews met opbouwende kritiek ook nuttig voor u: aan de hand van deze informatie kunt u uw dienstverlening verbeteren. Er zijn verschillende manieren om reviews te verzamelen zoals email, via de factuur, of via een klanttevredenheidsonderzoek.

Places Reviews

De bovenstaande punten hebben alles te maken met het vertrouwen tussen u en uw klanten. Door reviews kunt u het vertrouwen met uw relaties verbeteren. Met Places Reviews kunt u makkelijk en overzichtelijk feedback ontvangen en reageren op geplaatste reviews. U kunt uw eigen unieke e-mailuitnodiging ontwerpen en deze versturen naar uw klanten. U heeft zelfs de mogelijkheid om uw reviews te delen via uw eigen website of social media.

Meer weten? Neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 024 - 3555 299. We adviseren u graag op het gebied van reviews. Bezoek ook regelmatig de Places blogpagina voor meer tips voor ondernemers.


Delen:



Reacties