Menu

Luister naar uw klant met Places Reviews



Luister naar uw klant met Places Reviews

Feedback: gevraagd en ongevraagd krijgt u dit van uw klanten. Het liefst in de vorm van een compliment, maar ook een klacht kan nuttig zijn. Er zijn verschillende manieren waarop u feedback kunt krijgen. Places.nl vertelt u in deze blog welke manieren er zijn om feedback te krijgen. Lees verder voor tips, voordelen of nadelen van deze manieren!

Enquête

Een enquête is eenvoudig te maken en gemakkelijk te verzenden, en bovendien ook gemakkelijk te analyseren. Let er bij het versturen van een enquête wel op dat u het kort houdt. Als er teveel vragen zijn neemt de kwaliteit van de antwoorden af. Neem dus alleen effectieve en belangrijke vragen op. Stel rond de 5 vragen, maar zeker niet meer dan 10. Begin met open vragen, zo beperkt u klanten niet in hun antwoorden en er komen verrassende antwoorden uit. Stel er alleen niet teveel, dan verliest u weer de aandacht van uw klanten.

Feedback formulier

Voor het aankaarten van een klein probleem is een feedbackformulier een goed middel. Dit is bijvoorbeeld slim als er iets niet werkt op de website. Zorg ervoor dat het formulier eenvoudig en gemakkelijk werkt, zodat u geen feedback van uw klanten mist. Klanten zullen zo'n formulier sneller invullen dan dat zij naar de klantenservice bellen. Bovendien heeft u het probleem direct duidelijk op papier, en kunt u snel actie ondernemen.

Klantcontact

Als u iemand echt wilt bereiken, dan kunt u het beste met diegene in gesprek gaan. Bij enquêtes of e-mails mist u de context. Verder kunt u veel beter inschatten wat het gevoel van de klant is als u ook de stem van deze klant hoort. Data verzamelen kan bovendien bijvoorbeeld via een callcenter of online tool. Er zijn steeds meer mogelijkheden op het gebied van big data analyse waardoor het steeds makkelijker is om relevante informatie uit die gegevens te halen. Hier kunt u als ondernemer dan weer op inspelen.

Social media

Naast gevraagde feedback kunt u ook ongevraagd feedback krijgen, bijvoorbeeld via social media. Deze informatie is vaak ook openbaar beschikbaar voor anderen. Steeds meer gaan klanten hun ervaringen delen met (relevante) anderen. Dit kan via reviews, ratings of aanbevelingen. Klanten of toekomstige klanten hechten veel waarde aan de mening van anderen dan aan de (subjectieve) mening van het bedrijf zelf. De ongevraagde feedback van de klant heeft veel potentie om aankoopgedrag van mensen te veranderen.

Het blijft nuttig om de feedback via sociale media in kaart te brengen, omdat het de wensen, verwachtingen, behoeftes en eisen van de klant in beeld brengt. Peil dus regelmatig wat klanten van uw bedrijf vinden. Met Places Reviews brengt u dit gemakkelijk in kaart, en reageert u bovendien in enkele klikken op geplaatste reviews.

Vragen

Heeft u vragen over Places Reviews? Neem dan contact op met onze klantenservie via het nummer 024 â 3555299. We helpen u graag verder!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek