Drukkerijen doen het goed en worden geroemd om service

Altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Imago

Drukkerijen doen het goed en worden geroemd om service

Drukkerijen doen het goed en worden geroemd om service

Soms wil men speciale afdrukken laten maken bijvoorbeeld op een T-shirt of een boek laten binden. Daarvoor gaan de meeste mensen graag naar de drukkerij. Voor tips over een goede drukkerij kan men niet altijd bij vrienden terecht, maar ook op het internet. Om van tevoren wel al een beeld te krijgen van een drukkerij en een weloverwogen keuze te maken, is het handig om online reviews van klanten te lezen. Dit kan op Telefoonboek.nl. Uit de beoordelingen van drukkerijen op Telefoonboek.nl blijkt dat klanten vrij tevreden zijn over drukkerijen.

Reviews op Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kunnen klanten een bedrijf beoordelen de algemene indruk, service en prijs/kwaliteitverhouding. Naast een cijfer kunnen klanten ook een geschreven review achterlaten. Hierin kan de klant bijvoorbeeld het cijfer dat hij of zij heeft gegeven toelichten. Er zijn 271 beoordelingen over drukkerijen achtergelaten. Het grootste gedeelte van deze beoordelingen is positief (73.8%). Dit weerspiegelt ook in het gemiddelde cijfers dat de drukkerijen ontvangen, namelijk een 7.6. Dit is een ruime voldoende.

Positief

Drukkerijen worden op Telefoonboek.nl vaker positief dan negatief beoordeeld. Van de 271 reviews zijn er namelijk 200 positief. Het compliment dat veruit het vaakst (76 keer) wordt gegeven aan drukkerijen is dat de service goed is. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat iemand goed geadviseerd is. In 38 reviews werd genoemd dat de drukkerij snel werk levert. Mensen vinden het dus belangrijk om snel geholpen te worden als het om druk- of bindwerk gaat. Ook vaak (33 keer) werd het personeel van de drukkerij gecomplimenteerd, bijvoorbeeld op vriendelijkheid en vakkundigheid. Tevens werd in de geschreven reviews vaak genoemd dat de prijs/kwaliteitverhouding van de drukkerij goed is.

Top drie complimenten over drukkerijen

  1. Goede service genoemd in 76 reviews
  2. Snelle afhandeling genoemd in 38 reviews
  3. Goed personeel genoemd in 33 reviews

Negatief

Een klein gedeelte (26.2%) van de reviews over drukkerijen is negatief, namelijk 70 reviews. De klacht die het vaakst (22 keer) door klanten genoemd wordt op Telefoonboek.nl is dat de drukkerij zich niet aan de afspraken houdt. Deze klacht komt vaak voor in combinatie met beklag over slechte bereikbaarheid van de drukkerij, wat 16 keer genoemd wordt. Het komt vaak voor dat de klant een bestelling heeft gedaan, al betaald heeft, maar vervolgens de bestelling niet ontvangt. Als de klant dan probeerde contact op te nemen met de drukkerij kreeg de klant geen gehoor of werd er niet gereageerd. In 12 reviews werd genoemd dat men ontevreden was over de service van de drukkerij. Dit houdt bijvoorbeeld in dat een klant zich niet goed geholpen voelde bij de oplossing van een probleem. Ook werd genoemd dat het personeel onvriendelijk of onkundig was, dat de kwaliteit van het drukwerk niet goed was en dat de drukkerij de duur was. Opvallend is dat ook 21 keer voorkwam dat de klant alleen een algemene opmerking maakte en hierbij niet specificeerde wat er precies negatief was aan het bedrijf. Dan werd door de klant bijvoorbeeld geschreven "zeer slecht" of "ik heb slechte ervaring met dit bedrijf". Dit wijst erop dat klanten vaak een negatieve algemene indruk hebben van een bedrijf en de behoefte voelen deze over te brengen.

Top drie klachten over drukkerijen

  1. Afspraken worden niet nagekomen genoemd in 22 reviews
  2. Slecht bereikbaar genoemd in 16 reviews
  3. Slechte service genoemd in 12 reviews

Reacties



Even geduld alstublieft...