Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Groei Netflix: meer abonnees en meer eigen content



Groei Netflix: meer abonnees en meer eigen content

Netflix is het derde kwartaal harder gegroeid dan verwacht. De streamingdienst groeide met 5,3 miljoen betalende abonnees waardoor het bedrijf nu meer dan 109 abonnees in totaal telt. Daarmee zijn er 800.000 abonnees meer dan verwacht. Ook opvallend is er voor het eerst meer Netflix abonnementen zijn buiten de VS (52,7 miljoen) dan binnen de VS (51,3 miljoen).

Toekomst

Netflix zet hoog in om de marktleider te zijn. In Nederland is Netflix veruit de meest gebruikte video-on-demand dienst en wordt deze gebruikt door een derde van de huishoudens. Om dit niet alleen in Nederland te bereiken, zal Netflix nog meer investeren in eigen content. Zo zijn er al veel Netflix Original series zoals de bekende series House of Cards en Orange is the New Black.

Netflix heeft naast de toenemende investeringen in eigen content ook aangegeven meer samenwerkingsverbanden aan te gaan. Door onder anderen partnerships met telecomproviders zoals Proximus en T-mobile in de VS aan te gaan, wilt Netflix een groter publiek bereiken en inspelen op het toenemende gebruik van smartphones. Ook moet de kwaliteit van gestreamde films of series op telefoons verbeterd worden op deze manier.

Het bedrijf wilt niet alleen de samenwerking aangaan met telecomproviders, maar ook met luchtvaartmaatschappijen. Zo is Netflix in gesprek met vliegtuigmaatschappijen zodat de series en films van Netflix gestreamd kunnen worden tijdens vluchten. Dat moet begin 2018 mogelijk zijn voor abonnees.

Cijfers

Uit de toename van het aantal abonnees en toekomstige plannen is af te leiden dat het erg goed gaat met Netflix. Dat blijkt ook uit de cijfers. Het aantal abonnees van Netflix is het afgelopen jaar toegenomen met 49%. Ook steeg de omzet van Netflix in het derde kwartaal tot ongeveer 3 miljard, een toename van 200 miljoen. Netflix verwacht dan ook dat de groei nog niet voorbij is en verder zal toenemen in de komende tijd.


Delen:



Reacties