Menu

Maak in vier stappen een deal aan op Beste.nl



Maak in vier stappen een deal aan op Beste.nl

Wilt u online een kortingsactie opzetten voor uw bedrijf? Met Places Deals voegt u eenvoudig uw kortingsacties toe aan uw bedrijfsprofiel en promoot u deze op Beste.nl. Door een aantrekkelijke kortingsactie te maken valt u op bij nieuwe klanten en genereert u meer omzet zonder meer tijd kwijt te zijn. Een makkelijkere manier om uw bedrijf online te promoten is er niet! Maar, hoe plaatst u nu zo'n deal? Volg vier eenvoudige stappen en profiteer ook mee van Beste.nl.

Aanmelden via Places.nl

Via Places.nl kunt u uw bedrijfsgegevens - en nu dus ook uw kortingsacties - altijd en overal beheren. Heeft u nog geen account? In enkele stappen kunt u zich hier eenvoudig aanmelden. Maak uw kortingsactie aan door op het tabblad Deals te klikken. De deal die u via Places.nl maakt, komt automatisch op Beste.nl te staan.

Stap 1: wat voor een deal wilt u aanbieden?

Als eerste kiest u welke soort deal u wilt aanbieden. Er zijn drie verschillende deals: Korting, Extra Product of Unieke aanbieding. De keuze voor het soort deal is belangrijk, dit bepaalt namelijk hoe uw kortingsactie is opgebouwd.

  • Korting: u hanteert een actieprijs, een bepaald percentage korting of een bepaald bedrag aan korting. Bijvoorbeeld: 'Een schoonheidsbehandeling nu van € 29,50 voor € 19,50', of 'Krijg nu 50% korting op een heerlijke massage'.
  • Gratis product: u biedt een gratis product of dienst aan bij aankoop van een bepaald product of dienst, of bij besteding vanaf een bepaald bedrag. Bijvoorbeeld: 'Gratis vaas bij aankoop van een bos tulpen' of 'Bij besteding van € 30,- aan een spijkerbroek krijgt u een riem naar keuze gratis'.
  • Unieke aanbieding: u biedt een product of dienst gratis of tegen aangepaste prijs aan. Bijvoorbeeld: 'Gratis verzending bij een bestelling vanaf € 10,- in onze webwinkel, of 'Een geheel verzorgde lunch voor twee personen voor € 25,-'.

Stap 2: beschrijf de deal

Bij stap 2 is het belangrijk om uw deal zo volledig en duidelijk mogelijk beschrijven. Denk goed na over de titel en de beschrijving van de deal. Hoe aantrekkelijker de titel, hoe sterker bezoekers van Beste.nl worden geprikkeld om uw deal aan te klikken. Biedt u bijvoorbeeld roomsoezen aan? Vul dan bij de titel 'overheerlijke roomsoezen' in, of gebruik een ander bijvoeglijk naamwoord. Dat maakt uw deal uniek en daarmee trekt u meer klanten! Let wel op dat uw titel niet te lang wordt. Gebruik maximaal 70 tekens. Zo blijft uw titel pakkend en wordt hij volledig weergegeven.

voorbeeld-deal-aanmaken-beste

Vervolgens kan een pakkende beschrijving consumenten nét dat duwtje geven om uw deal te downloaden. Een voorbeeld van een beschrijving is: 'Koop nu overheerlijke roomsoezen bij Bakkerij Janssen in Utrecht. Tijdelijk haalt u twee roomsoezen voor de prijs van één! Bij Bakkerij Janssen worden de roomsoezen iedere ochtend vers gebakken. De roomsoezen worden op ambachtelijke wijze gemaakt en bevatten de beste ingrediënten. Kom dus langs bij Bakkerij Janssen in Utrecht en profiteer van deze aanbieding!'

Tips voor de beschrijving

Tip 1: noem het merk van uw product of dienst en uw bedrijfsnaam in de titel en in de beschrijving van de deal. Deze zoekwoorden maken uw deal online beter vindbaar. Bijvoorbeeld: 'Krijg nu 20% korting op Adidas schoenen bij Footlocker'. Tip 2: denk aan de timing van uw deal. Plaats seizoensverbonden deals en laat meerdere deals na elkaar lopen, zodat u het hele jaar door klanten trekt. Bijvoorbeeld een deal voor een badhanddoek in de zomer, of een deal voor een paar sloffen in de winter. Tip 3: blijf uniek en personaliseer uw deal zo veel mogelijk. Denk hierbij aan uw doelgroep. Bestaan uw klanten bijvoorbeeld voornamelijk uit jongeren? Gebruik dan de jij-vorm in de beschrijving van uw deal. Richt uw bedrijf zich juist meer op volwassenen? Maak de beschrijving dan formeler. Tip 4: Vergeet niet om duidelijk uw product of dienst te omschrijven. Noem de voordelen van uw product voor de consument. Vertel ook wie u als bedrijf bent. Waarom moet iemand voor u kiezen?

beschrijving-deal-beste

Stap 3: kies uw actievoorwaarden

Bij stap 3 kunt u de actievoorwaarden van uw deal selecteren. De primaire actievoorwaarden moeten verplicht worden ingevuld. De extra actievoorwaarden zijn optioneel. U kunt er bijvoorbeeld nog voor kiezen om de coupons niet in combinatie met andere acties te laten gelden. De actievoorwaarden die u verplicht moet invullen zijn de looptijd van de deal, de inleverperiode van de coupons, het aantal uit te geven coupons en het aantal coupons per persoon. Deze worden hieronder kort toegelicht.

Looptijd van de deal op Beste.nl

Deze actievoorwaarde gaat over de tijd dat de deal wordt gepromoot op Beste.nl en personen de kortingscoupon kunnen downloaden. De minimale looptijd voor de deal is één dag en de maximale looptijd is zes maanden. Er zitten minimaal zeven dagen tussen het aanmaken van de deal en de datum dat de deal van start gaat. In deze periode wordt uw deal door ons nagelopen.

Periode waarin de consument gebruik kan maken van de coupons

Deze actievoorwaarde gaat over de tijd dat uw klanten de kortingscoupon bij uw bedrijf kunnen inleveren. De einddatum van de inleverperiode kan niet voor de einddatum van de looptijd (zie vorige actievoorwaarde) liggen. Personen kunnen bijvoorbeeld tot 1 december de bon downloaden, maar deze tot 1 januari nog inleveren.

Stop de deal bij een maximum aantal geprinte coupons

Bij deze actievoorwaarde kunt u ervoor kiezen om een beperkt aantal coupons uit te geven, zodat u zelf controle heeft over het totaal aantal deals dat afgenomen kan worden.

Aantal coupons per persoon

Bij deze actievoorwaarden kunt u instellen hoeveel coupons er per persoon mogen worden uitgegeven. Deze staat standaard op 3 ingesteld.

voorbeeld-actievoorwaarden-beste

Tips voor de actievoorwaarden

Tip 1: denk goed na over de voorwaarden die u aan uw actie wilt verbinden, maar vul alleen in wat echt voor u belangrijk is. Een enorme lijst aan actievoorwaarden zorgt namelijk voor verwarring bij de consument en staat niet aantrekkelijk. Tip 2: plaats meerdere deals met een korte looptijd en wek het 'nu of nooit'- gevoel op bij de consument. Door meerdere kortlopende deals aan te maken in plaats van één langlopende deal, krijgen bezoekers van Beste.nl het idee dat uw deal exclusief is en dat ze deze gauw moeten downloaden voordat ze te laat zijn.

Stap 4: afbeelding toevoegen

Bij stap 4 kunt u een afbeelding toevoegen. Met deze afbeelding wordt uw deal gepromoot op Beste.nl. Kies dus voor een aansprekende foto die duidelijk laat zien om welk product of dienst de deal gaat. Een mooie afbeelding leidt tot visuele aantrekkelijkheid en zorgt ervoor dat bezoekers van Beste.nl uw deal aanklikken. Naast deze afbeelding kunt u nog drie extra afbeeldingen toevoegen. Voor alle afbeeldingen geldt dat de lengte 450 pixels moet zijn en de breedte 300 pixels.

voorbeeld-afbeeldingen-beste

Klaar, uw deal is compleet! En nu?

Als alle stappen zijn doorlopen, kunt u uw deal opslaan. Wij kijken vervolgens of de deal voldoet aan onze voorwaarden. Indien dit niet zo is nemen wij binnen enkele werkdagen contact met u op om u te helpen bij het optimaliseren van uw deal. Wij willen namelijk graag dat uw deal veel klanten trekt. Zodra uw deal is goedgekeurd, is deze als toekomstige deal direct zichtbaar op Beste.nl. Wilt u uw deal extra onder de aandacht brengen? Promoot deze dan op uw website, nieuwsbrief of social media kanalen.

homepage-beste

Vragen?

Heeft u vragen over het plaatsen van een deal op Places.nl? Of kunt u wel wat hulp gebruiken bij het samenstellen van een unieke deal? Wij helpen u graag, bel 024-3555299.

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek