Menu

Do's en don'ts in de reclamewereld



Do's en don'ts in de reclamewereld

Natuurlijk kiest u voor een marketingstrategie die klanten bindt aan uw bedrijf. U wilt alles behalve uw klanten afschrikken en verliezen. Dat is lang niet altijd gemakkelijk. Klanten raken snel verveeld of geïrriteerd. In deze blog geeft Places.nl een overzicht van wat u beter niet kunt doen wat de marketing van uw bedrijf betreft. Zo voorkomt u klanten die afhaken.

Opvallen in Google ten koste van de klant

Bedrijven doen er tegenwoordig alles aan om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te staan. Ze doen aan SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie. U kent de term vast als geen ander. Door bepaalde tags steeds op te nemen in de titel, inleiding, tussenkoppen en overige webtekst werkt u uw website omhoog in Google. Voor de websitebezoeker is een tekst met veel dezelfde, steeds terugkerende termen al gauw saai. Linda Krijns van MKB Servicedesk schreef er een interessante column over. Ze geeft tips voor websiteteksten die zowel aantrekkelijk zijn voor de klant als voor Google.

Retargeting met Google AdWords

Als u net op zoek bent geweest naar een bepaald product op internet, dan is de kans groot dat een advertentie van dat product verschijnt op de volgende website die u bezoekt. Retargeting wordt deze marketingstrategie ook wel genoemd. Veel klanten ervaren deze AdWords als vervelend en gebruiken AdBlock software om de advertenties te weren. Doordat dezelfde advertenties veelvuldig terugkeren tijdens het internetgebruik van de klant, voelt deze zich bekeken. Let dus op bij het gebruik van deze advertenties: loont het de moeite om geld te steken in AdWords als veel mensen de retargeting uitgeschakeld hebben staan?

Realtime marketing

Een echte do in de reclamewereld is de inhaker. Door een reclamecampagne te koppelen aan een actuele gebeurtenis doet u aan realtime marketing. Dat kan al heel simpel zijn, denk aan "Het regent, het regent de pannetjes worden nat" als theedoekreclame van HEMA op een regenachtige dag. Of "Géén tocht?!" als tochtstripreclame van GAMMA bij aanhoudende vrieskou. Een inhaker gebruikt u alleen als deze hoog scoort op de volgende factoren: de urgentie en de relevantie voor uw bedrijf. Als urgentie en relevantie laag zijn, dan kunt u de inhaker beter laten zitten. Het is zonde veel geld uit te geven aan de campagne als deze de klant toch niet interesseert.

Verbeterde vindbaarheid met Places

U kunt Places inschakelen als u liever geen gebruik wilt maken van Google AdWords of realtime marketing. Met bedrijfsvermeldingen op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com komt uw bedrijf hoog te staan in de Google zoekresultaten. Meld uw bedrijf nu gratis en gemakkelijk aan bij Places. Neem voor meer informatie contact op met 024-3555299, we helpen u graag!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek