Menu

3 sleutelonderdelen van elke succesvolle campagne



3 sleutelonderdelen van elke succesvolle campagne

Steeds vaker worden er steeds grotere bedragen uitgegeven aan spectaculaire marketingcampagnes. Voor sommige ondernemers vanzelfsprekend, voor anderen vooral een ver-van-mijn-bed-show. Toch zijn zulke campagnes waardevol: zelfs voor mkb-ondernemers kan een goede marketingcampagne voor een sterke omzetstijging zorgen. In deze blog zet Places.nl de belangrijkste onderdelen van iedere marketingcampagne uiteen.

Unique Selling Points

Allereerst is het belangrijk om te benadrukken welke eigenschappen uw bedrijf onderscheiden van de concurrentie. Bent u langer open, een stuk goedkoper of levert u betere service dan uw concurrenten? Geef het aan. Dit zijn de punten waarop u nieuwe klanten binnen kunt halen. Probeer zo goed mogelijk te specificeren waar uw bedrijf goed in is, zodat potentiële klanten weloverwogen voor uw bedrijf kunnen kiezen.

Doelgroep bepalen

Voordat u begint met een marketingcampagne opzetten, is het belangrijk om te bepalen welke doelgroep u aanspreekt. Als uw klanten vrouwen tussen de 50 en 75 zijn, moet u ze anders benaderen dan wanneer u tienermeisjes tussen de 12 en 15 probeert te bereiken. Als u uw doelgroep hebt bepaald, kunt u vervolgens gericht advertenties op maat maken voor uw doelgroep. Zo kan het voor een jongere doelgroep beter zijn om vooral in te zetten op social media, terwijl u bij een andere generatie eerder opvalt als u een advertentie in de krant zet. Het is belangrijk om uw doelgroep goed te bepalen, zodat u zeker weet dat u de juiste mensen bereikt.

Communicatiemomenten bepalen

Wat u ook in de gaten moet houden is wanneer u welke campagne wilt starten. Het is niet aan te raden om te starten met een Sinterklaascampagne midden in de zomer, net zoals u beter geen ijsjes kunt gaan promoten in november. Timing is belangrijk. Het is dan ook geen overbodige luxe om bedrijven in te schakelen die gespecialiseerd zijn in marketing om te bepalen wanneer u het beste welke campagne kunt beginnen. Daarbij geldt dat u beter langere tijd kunt werken aan de voorbereiding en juiste uitvoering van de campagne, dan overhaast last-minute nog een campagne opzetten die vervolgens helaas niet tot de gewenste resultaten leidt. Wilt u meer weten over hoe u marketingcampagnes het beste op kunt starten? Houd dan de blogpagina van Places.nl in de gaten.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek